Skocz do zawartości

POMOCY! Patricles na obiekcie podpiętym do ścieżki


Godzil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jestem nowy w blenderze, przesiadam się z 3Ds MAXA (firma w której pracuje chyba nie jest aż tak bogata ;) ). Siedzę w blendzie około 1,5 tygodnia a mam miesiąc na zrobienie pierwszego filmiku, trochę to na głęboką wodę mnie wrzucono więc proszę Was o pomoc.

 

W domyśle mój pomysł, to budująca się krzywa po ścieżce. Nie robiłem tego metodą taper. Zbudowałem ścieżkę, do niej, poprzez modyf. curve przypiąłem krzywą z bevelem odpowiednim i do jej punktu dałem HOOK, który ma kontrolować ten wzrost po sciezce. I rośnie jak należy. Chciałem, aby na jej początku pojawiały się świecące patricle, coś jak na tym filmiku:

 

 

Coś w zasadzie identycznego chcę uzyskać. Przypiąłem zatem kulkę na początku tej krzywej, która ma się budować, była ona moim emitterem. Aby poruszała się razem z budującą się krzywą, skopiowałem klucze z hook'a, który "buduje" krzywą. I chyba tu zaczyna się problem. Particle moje zachowują się bardzo dziwnie, nie tworzą takiego "ogona komety" jakbym chciał, tylko najpierw wybijają do przodu po w osi x (tylko!) dopiero potem zaczyna na nie działać fizyka.

 

Jestem dość zielonkawy jeszcze jeśli chodzi o metodykę pracy w Blenderze, stąd chciałem wyjaśnić dokładnie co i jak robiłem, nie wiem czy to standardowa metoda czy coś. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic