Skocz do zawartości

fillet mesh, ale jak ?


theurgicus

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam nastepujaca sytuacje (jestem laikiem takze pewnie nie bede precyzyjny)

 

narysowalem sobie ksztalt shapem przyekonwertowalem do editable spline, dalem extrude (output mesh) i...

teraz chcialbym dac fillet czy chamfer (chodzi mi o zaokraglone krawedzie wiec pewnie fillet), lecz nie wiem jak... dajcie znac.

 

to moja pierwsza praca w maxie wiec delikatnie prosze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

niezle, panowie i panie.

naokolo roi sie od prac 3d, a nikt z was nie potrafi mi odpowiedziec na pytanie, ktore (przypuszczam) srednio-zaawansowany uzytkownik maxa zjada z rana na sniadanie :)

 

moze niejasno wyrazilem sie w swoim pytaniu ?

 

hm...., zostaje czekac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego sie obawialem...

 

Robilem tak juz wczesniej, ale jeszcze raz sprawdzilem zgodnie z wami zaleceniami i... nie o to mi chodzilo. Chodzi mi o fillet...

 

W splajnach mam taka sytuacje...

 

chamfer.gif

 

i wlasnie na moim obiekcie chce zrobic FILLET, ale nie mam takiego modyfikatora po konwersji \"extrudowanego\" splajna do editable-poly :((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli robisz w poly to to juz nie jest takie hop-siup...

w zasadzie zaokrąglanie krawędzi powstaje po smoothie ale jeżeli chcesz mieć tylko wygładzoną krawędź a nie reszte obiektu sprubój sm-grups,

naturalnie jak to z maxem bywa pewnie jest jakiś plugin :)

Z tego co wiem jest coś co się nazywa Fedge - jest to materiał który wygładza krawędzie w renderrerze...nie wiem czy o to ci chodzi i czy wogóle odpowiadam zgodnie z twoim zapytaniem...ale ogólnie czegoś takiego jak filet krawędzi w e-poly nie uwidzisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach