Skocz do zawartości

Stacja robocza czy render farm'a?


sledzik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

nie mogę się zdecydować, a w zasadzie nie wiem jakie rozwiązanie będzie najlepsze. Po zapytaniu dr. google'a i nie uzyskaniu konkretnej odpowiedzi pytam tutaj.

 

Aktualnie posiadam laptopa (MB Pro C2D 2.4, 4Gb ram). Zastanawiam się nad sprzedażą i wymianą na coś innego. Nie wiem czy mam zakupić stacje roboczą i na niej pracować. Czy np. zostawić notebook'a i dokupic dwa komputery, ktore by robily za renderfarme.

 

Jeżeli chodzi o renderfarmy to jestem zieloniutki w temacie. Popatrzyłem na ceny w hurtowniach i mniej więcej taką konfigurację:

 

Procesor: INTEL XEON X3440

PG: INTEL S3420GPLC

Pamięć: 2xDDR3 2GB 1333MHz ECC Kingston CL9 (Thermal Sensor, Intel)

Obudowa (zasilacz): CHIEFTEC 19" 2U (UNC-210S-B) 400W

 

Można zakupić za około 3 tys. zł Czy połączenie dwóch/trzech takich maszynek sprawdzi się jako render farma?

 

Wydaje mi się, że mój laptop wystarczy do samego dłubania, a rendery bym puszczał na farmę. Czy jednak się mylę i taka konfiguracja renderfarmy nie byłaby tak wydajna jak mocniejsza stacja robocza? A może lepiej zbudować renderfarme na i7?

 

Jeżeli ktoś mógłby mi doradzić i przedstawić jakieś konkretne za i przeciw.

 

Jeżeli chodzi o budżet to powiedzmy, że nie przekroczyłby on 8-10 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

8-10tys? Zagadałbym z wallopem jak wygląda sytuacja 2procesorowej płyty dla i7. Albo złożyłbym dwa dobre zestawy + OC z i7. Jeden do renderowania mógłby być nawet oprarty na 980X intela mimo, że nie opłacalny to jednak zmieści się w twoim budżecie.

 

Zdecydowanie wygodniej pracuje się na stacji roboczej z dobrym procem i kartą niż laptopie.

Ja bym widział to tak, że jeden komp to:

(Do modelowania itd. do renderingu też się b. dobrze sprawdzi)

 

i7 920

GTX 260

6GB RAM

 

Drugi: