Skocz do zawartości

Programowanie skryptów, pluginów itp.


magdzik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Z programowania jestem totalnie zielony w związku z czym mam kilka drobnych pytań : )

Chciałbym się nieco poduczyć głownie po to by móc pisać jakieś skrypty, pluginy do Majki. Jakim językiem w związku z tym powinienem się zainteresować? MEL jest oparty na c++ etc. czy jest to całkiem inna historia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mel to jest język skryptowy, C++ to język prekompilowany.

Polecam ci na początek poczytać trochę o programowaniu, porobić sobie jakieś ćwiczenia typu "Hello world" albo obliczanie miejsca zerowego funkcji. Później dobrze by było poznać samą Maya, jak się jej używa, jak działają node'y. Na tym etapie można nawet próbować pisać skrypty już w Melu ponieważ większość operacji które wykonujesz w interfejsie wywołuje się jako komendy Mel'a. W międzyczasie możesz ćwiczyć C++, i przeczytać sobie 2 duże podręczniki o Maya API.

A w między między czasie pouczyć się matematyki z naciskiem na przekształcenia przestrzenne i hops... możesz pisać pluginy i skrypty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w maya prawie wszystko opiera sie na melu albo na C. Nawet python w maya opiera sie na melu.

Expressions pewien tez na melu lub pythonie.

Kroopson, czy operacje na tym nowe interfejsie (QT) tez wywoluja sie jako komendy mel'a ?

Edytowane przez CgBartosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia bo nie widziałem jeszcze nowej Maya na oczy. Aczkolwiek lektura tego artykułu:

http://area.autodesk.com/blogs/stevenr/maya_2011_highlight_qt_user_interface

trochę naświetla sprawę.

Ciekaw jestem czy nadal ten nowy interface tak bardzo przycina bo wygląda to smacznie.

 

 

magdzik: