Skocz do zawartości

Ram ocz, co dokupić?


tpiatek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam 4gb ramu OCZ Reaper DDR3 CL7 1600MHz. Planuję dokupić jeszcze 4gb ale nie wiem czy mogę kupić jakiegoś kingstona, czy lepiej znów OCZ. Miałem z nimi trochę problemu, bo wieszały mi komputer. Musiałem metodą prób i błędów przestawiać timmingi (chociaż nie znam się na tym w ogóle).

Czy ktoś mógłby coś mi doradzić?

 

Pozdrawiam,

tpiatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie znam Twojej konfiguracji, ale możesz być prawie pewien, że dokupienie właściwie dowolnych pamięci DDR3 będzie współgrało z obecnymi. Jeśli zależy Ci na cenie i chcesz kupić najtańszą pamięć Kingstona z np. CL 9 przy 1600MHz to te pierwsze (OCZ) zwolnią do prędkości wolniejszych i tyle (tj. będą pracowały z opóźnieniami CL9 przy tych 1600MHz). Jeśli w grę nie wchodzi cena, a myślisz o jakichś HyperX to nie ma takiej potrzeby.

 

Twoja płyta główna domyślnie podała zbyt niskie napięcie na banki pamięci i dlatego musiałeś ruszać timingi - nic więcej, problem nie jest zasługą pamięci. Jeśli teraz nie robią Ci już problemów, a wszystko działa stabilnie możesz śmiało dokupić takie same OCZ'ka, wsadzić w wolne gniazda bez ponownego zaglądania do BIOSU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obaw. To, że BIOS wskazuje kolorem (przy tych wartościach żółtym) pewne zagrożenie to nie znaczy, że takie zachodzi. Twoje pamięci mają znakomite chłodzenie i nawet praca przy 1.95V nie powinna mieć wpływu na ich żywotność, jednak warto podkreślić, że OCZ na nie zapewnia gwarancję do wartości 1.8V.

 

Wyczytałem gdzieś, że mam podnieść nawet do 2,1V.

Z pewnością czytałeś o DDR2, swoich w żadnym przypadku do takich wartości nie "podciągaj".