Skocz do zawartości

LW3D - pytanie nt animacji


Anterith

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Modeluję w LW3D już trochę czasu, jednak z animacją nie mam za dużo doświadczenia. Ostatnio zrobiłem model pudełka na płytę, potrzebuję animacji która zamyka i otwiera owe pudełko. Oczywiście próbowałem przy pomocy szkieletów jak i endomorph'ów. Żadne z tych nie dawało oczekiwanych rezultatów. Domyślam się, że rozwiązanie mojego problemu jest dziecinnie proste, jednak moja obecna wiedza nie pozwoli mi go rozwiązać. Byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedz lub pomoc.

 

ps. domyślam się, że w podobny sposób powinno się animować maszyny np. roboty, to znaczy używając szkieletów chyba nie da się zachować tej nieorganicznej "sztywności".

 

Podsyłam jeszcze screenshot pudełka żeby było wiadomo o co chodzi :)

 

99501249.png

Edytowane przez Anterith
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie znam programu, ale pewnie idea jest taka sama. Owa nieograniczona sztywność to kwestia rozłożenia weightu przy skinningu - podejrzewam, że wystarczą 3-4 kości, z czego dwie będą odpowiadać za skrzydła pudełka i do których przypiszesz odpowiednio wielkie fragmenty siatki modelu, a reszta kości będzie tym małym zagięciem.

 

Jesteś pewien, że nie można nałożyć na to jakiegoś deformera, którego będzie można animować? Jestem całkiem pewien, że deformer bezproblemowo zajmie się zamykaniem pudełka, ale nie wiem czy jego ustawienia są możliwe do kluczowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

O czymś takim jak deformer nigdy nie słyszałem, natomiast pomysł z rozłożeniem weightu może wypalić jednak musiałbym nieco wdrążyć się w temat ponieważ to hasło jedynie obiło mi się o uszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach