Skocz do zawartości

Arch./Pomoc w wyborze programów, parę pytań studenta.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem studentem po II semestrze architektury, dopiero na studiach zaznajomiłem się z tematem i chciałbym przez wakacje trochę nadrobić i pouczyć się programu/ów.

AutoCada potrafię w stopniu wystarczającym, w 2D.

Photoshop - zaznajomiłem się troszkę (tyle by wykonać planszę prezentującą projekt).

Prosiłbym o pomoc, doradzenie jakiego programu się uczyć by wykonać wizualizację. Myślałem o nauce ArchiCada, następnie konwertowanie i praca w Maxie. Może nie ma takiej potrzeby i równie łatwo wykonam wizualki z AutoCada do Maxa?

Jest sens uczyć się Archi skoro potrafię Auto?

Jak wygląda wasza praca nad projektami? Najpierw robicie 2D w Auto/ArchiCadzie? Później od zera zaczynacie w jakimś programie 3D? Jak jest lepiej - zaczynać od zera czy konwertować dwg/pln?

Proszę o odpowiedź i kilka sugestii w którą stronę iść dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Może nie ma takiej potrzeby i równie łatwo wykonam wizualki z AutoCada do Maxa?

Jest sens uczyć się Archi skoro potrafię Auto?

 

Tak, ale :

pracując od razu w Archi (lub Revicie) rysujesz od razu 2d i 3d, potem nie masz problemu ze zmianą czegokolwiek - zmieniając jedno - zmienia Ci się wszystko na raz

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto uczyć się archicada lub revita (ja wole revita), tak jak pisał Przemekd, rysując w ww programach w 2d automatycznie twożysz 3d, masz od razu podgląd na to co tworzysz.

 

Autocad Nie jest programem do projektowania, to jest program do rysowania. jego znajomośc się przydaje, ale jeśli poważnie myślisz o architekturze to powinieneś przyzwyczajać sie do któregoś z ww programów, bo za kilka lat projektować się będzie tylko w nich.

 

projektuąc w 3d od razu łatwiej wyłapać błędy itd. ale to temat na inną dyskusję.