Skocz do zawartości

Waga sceny - Iray


luki1986.wwl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem początkującym użytkownikiem maxa i mam w jedno pytanie odnośnie wagi sceny.

 

Chodzi mi o to że korzystam z Iraya i waga sceny nie może przekroczyć ilości pamięci na karcie graficznej i chciałem zapytać jak sprawdzić dokładnie wagę sceny.

 

Chciałbym zakupić sobie dwie karty graficzne gtx580 3gb i nie wiem ogólnie czy taka ilość pamięci do robienia interiorów i exteriorów architektury wystarczy, no i właśnie nie wiem jak sprawdzić ile moje sceny ważą, szkoda było by wydać 5 tys i później się okaże że i tak sceny są za duże i iray tego sprzętu nie wykorzysta.

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Weż też po uwagę,że o ile dobrze pamiętam,Iray wykorzysta ram tylko z jednej karty przy renderingu.Więc nawet jakbys włożył 4 karty po 3 GB na każdej,to dalej masz dostępne tylko 3GB dla Iraya.Będzie szybciej,bo obliczenia polecą na wszystkich kartach,ale dalej masz wąskie gardło z pojemnością pamięci na JEDNEJ karcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosi - dzięki za odpowiedź szybką ale tutaj wiedzę wszystkie informacje o mojej scenie ale tu gdzie mam memory jest napisane

 

f:5,5/8,2 Giga

v:9/16,3 Giga

 

Jeżeli to jest to to scena jest większa niż moje jeden giga na grafice a jednak podczas renderingu karta nie zgłasza problemów

 

(Wiem to bo mi GPU-z podczas renderowania pokazuje że użycie procka wzrasta prawie do 100% a użycie pamięci na karcie graficznej jest ok 25-30%)