Skocz do zawartości

Tworzenie krzywej z poziomu przestrzeni


Maciek_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

jestem bardzo początkującym użytkownikiem 3ds max'a, (bawię się w nim dopiero 3 dzień) więc proszę o wyrozumiałość. (używam funkcji szukaj jak coś, google tez znam ;))

 

Mam pytanie odnośnie tworzenia linii w 3ds maxie. Moja wersja to 3ds Max 2010 jeśli to ma jakieś znaczenie. Chciałbym stworzyć linie (kształt) w widoku perspective, ale w taki sposób aby była ona w przestrzeni (xyz) a nie na jednej płaszczyźnie (yx). Nie chcę robić tego po przez transformację lini z "poziomu" płaszczyzny do przestrzeni, tylko od razu mieć wpływ na to w jakim kierunku będzie iść linia bądź krzywa.

 

Przykładowo jeśli transformuję linię, to posługuje się tymi kolorowymi strzałkami przesuwając punkty na krzywej według wyświetlającego się kierunku x, y, lub z. Nie potrafię jednak uruchomić takiej funkcji, która pozwalała by mi robic to już bezpośrednio z poziomu samego tworzenia lini.

 

Zaznaczam, że chcę zrobić cały kształt w widoku perspective (ten widok w prawym dolnym rogu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Musiałbyś sobie stworzyć nowego grida prostopadłego do Twojego widoku Perspective. Tworzona linia zawsze musi mieć jakąś płaszczyznę, na jakiej powstaje. Jedyny wyjątek to autogrid, ale i to wymaga bryły na której linie będziesz tworzył.

Poza tym po co Ci tworzenie linii w przestrzeni ponad dwuwymiarowej? Max jest tak pomyślany, by dostarczyć użytkownikowi jak największa kontrolę nad siatką. Robisz linię w 2D, łapiesz za węzełki i wyginasz w osi z. Proste i w pełni kontrolowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach