Skocz do zawartości

i5 czy i7


asurpanipal2

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki procesor wybrać:

-Intel Core i5 2,80 GHz http://tnij.org/qe18

-Intel Core i7 3,40 GHz http://tnij.org/qe2a

Komputera będę używał do 4d Cinema (renderowanie animacji) oraz do nauki 3ds Max. Jestem jeszcze amatorem. Czasami też chciałbym sobie pograć w najnowsze gry. Do dyspozycji mam 1500 zł.

Edytowane przez asurpanipal2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

na pewno i7 2600 będzie lepszy, tylko czy go wykorzystasz. Nie napisałeś co w cinemie chcesz robić... bo jeśli chodzi o rendering to im szybszy procek tym lepiej. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale i5 w stosunku do i7 nie ma ht. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

Edytowane przez BLADE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W laptopach stosuje się wersje mobilne dlatego zawsze stacjonarka o podobnym procku zawsze będzie lepsza. Wiąże się to z energo oszczędnąścią. Coś za coś. Jeśli zależy Ci na sile obliczeniowej to lepiej uwzględnić wersje procesorów z serii K czyli z odblokowanym mnożnikiem i podkręcać. Sporo można mocy zyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili najlepszy stosunek wydajności do ceny ma i 7 2600 k i większość ludzi tu na forum na nim jedzie. Można go puścić nawet na 4,5 ghz w zależności od chłodzenia. Mój przy moim chłodzeniu idzie na 4,4 ale nie kręcę bo na razie nie mam takiej potrzeby.

 

Jak narazie renderuje na GPu na gtx 570

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to Ci nie odpowiem. Sam sobie ustal próg wymagań.

 

Edit.

Skoro nie wiesz to najpierw postaw na rozwój w sensie umiejętności itp a dopiero później w sprzęt i jego wykorzystanie. Ćwicz modeling, oświetlenie, teksturowanie a reszta na koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach