Skocz do zawartości

Zestaw PC: 7000 zł do programu Planit Fusion


Gość Xolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Nie znam się za bardzo na sprzęcie dlatego proszę o radę. Potrzebuje złożyć zestaw do kwoty 7000zł, który będzie jak najlepiej (czyt. najszybciej) obsługiwał program Planit Fusion (mało znany program do wizualizacji wnętrz).

Od firmy dostałem takie wytyczne:

"Najważniejsza tematy dla programu FUSION to:

1. System operacyjny - Windows 7 - 64 bitowy

2. Najważniejszy jest procesor dla programu więc najlepiej INTEL i7 - ponieważ posiada 4 swoje rdzenie i jeszcze wirtualne. Dlatego mając system 64 bitowy wykorzystamy wszystkie rdzenie procesora i7.

3. Trzeci temat to jednak pamięć RAM - najlepiej jak mamy 6 GB lub 8 GB pamięci RAM

4. Na końcu karta graficzna - w tym przypadku po prostu lepiej jak ma swoją pamięć bo wtedy nie jest zabierana pamięć z RAM na obsługę karty. Może to być karta firmy ATI czy NVIDIA z własną pamięcią 512 MB lub 1 GB.

Równie ważne jest aby posiadała dobre sterowniki do obsługi trybu Open GL.

Program przy wykonywaniu Zdjęcia znacznie szybciej będzie działał z racji procesora , pamięci RAM i systemu 64 bitowego. Mając i7 najlepiej do renderingu wybierać tryb Super Zdjęcie Raytracing.

Natomiast w czasie zwykłej pracy w rzutach i przy wyborze kolorów przydają się dobrze działające sterowniki Open GL z karty graficznej.

Czyli reasumując do przyspieszenia renderingu trzeba mieć dobry procesor ale również system 7 - 64 bitowy i więcej pamięci RAM (6-8 GB)

Karta graficzna ma trzeciorzędne znaczenie po procesorze i pamięci komputera."

 

Pewna z firm zrobiła mi taką wycenę:

"Specyfikacja zestawu komputerowego:

 

1. Procesor Core I7 3,4 GHz

2. Płyta główna GIGABYTE GA-PH67-DS3-B3 Intel H67 LGA 1155 (2xPCX/DZW/GLAN/SATA3/RAID/DDR3/CROSSFIRE)

3. Pamięć RAM GEIL 16GB DDR3 VPLUS

4. Karta graficzna GIGABYTE GeForce GTX 560Ti 1024MB DDR5 256bit Ultra Durable

5. Dyski twarde: OCZ SSD 120GB Vertex3 + WD 2TB SATA3