Skocz do zawartości

AutoCAD -> 3ds Max łączenie splineów


Gość rudografia

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rudografia

Wiem, że to dla Was błachostka, ale jestem początkująca i mam problem, który pojawił się po exporcie pliku z AutoCADa do 3Ds Maxa, mianowicie vertexy nie są połączone w jednego Spline'a i po zastosowaniu Extrude'a tworzy się niezły bajzel.

Próbowałam użyć Attache i Weld (przy Weld występował błąd no vertices within weld treshold), ale nic nie pomogło.

Poniżej zamieszczam screeny jak to wygląda

 

 

49863702.th.jpg

 

48314817.th.jpg

 

21847895.th.jpg

 

 

Proszę o wyrozumiołość i z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Na początek zapytam: Co próbujesz uzyskać?

 

Ciężko coś doradzić jak nie wiem co to ma być.

 

Generalnie najlepiej by było gdyby wszystkie spline'y były zamknięte. Do tego użył bym bordera na nowej warstwie w autocadzie, i tylko tą nowo utworzoną warstwę z borderami przeniósł do maxa i ekstrudował. s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takiej siatki raczej nie da się utworzyć jednego "splina". Tak jak napisał lukasjogabonito spline nie może się "rozgałęziać". Musi być jedną ciągłą linią.

Jeżeli próbujesz wygenerować coś podobnego do struktury plastra miodu to ja zrobiłbym to tak:

1. plane przekształcony do editable poly

2. generate topology, jest tam również podział na komórki o kształcie zbliżonym do narysowanego przez Ciebie

3. zaznacz wszystkie "edge"

4. chamfer

5. ctrl+shift i selekcja 'plane"

6. prawdopodobnie będziesz miała zaznaczone wszystkie wewnętrzne "oczka" komórek dlatego ctrl+i odwróci zaznaczenie

7. teraz extrude i chyba masz to czego potrzebujesz.