Skocz do zawartości

Material problem


Gość FreshDesign

Rekomendowane odpowiedzi

Gość FreshDesign

Witam. Jestem totalnie początkujący jeśli chodzi o grafike 3d i o interfejs cinemy

 

Tutaj mój model jest to kubek w kolorze czerwonym.

922989a8.jpg

 

Mam problem z umieszczeniem na nim logo które wcześniej sobie stworzyłem. Domyślam się że trzeba stworzyć nowy materiał z odpowiednimi ustawieniami plik który nakładam musi mieć odpowiednią wielkość ? Rozszerzenie ?

Proszę o pomoc może jest jakiś ciekawy tutorial na ten temat, lub jakaś ogarnięta osoba która pomoże mi to zrobić, wytłumaczyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Użyj Photoshopa :)

Oczywiście żartowałem :)

Najprościej zrobić kolejny materiał - logo z włączonym alfa, właśnie odkopałem jeden z moich przykładów żeby ci pokazać o co chodzi ale się niemiłosiernie długo renderuje. Jeśli chcesz aby na powierzchni kubeczka było jedynie logo bez żadnego dodatkowego tła. I nakładasz w wybranym miejscu. W trybie edycji "faceów" na wybraną grupę nakładasz materiał i po robocie. Albo ...

[ATTACH=CONFIG]86939[/ATTACH]

tak jak na tym obrazku, na szkło nałożona jest dodatkowa mapka "odcisk ust" i taki właśnie efekt chcesz uzyskać ;)

Nakładasz kolejny materiał na obiekt, powinna ci sie pojawic automatycznie ikonka UVW Tag przy obiekcie i jak nalozysz material obok ikona materialu.klikasz wiec na UVW Tag i jak sie pojawia attributes klikasz na material, pojawią sie trzy zakladki w okienku Attributes w ustawieniach Tag masz ustawienia mapowania itd. Tu mozesz ustawiac wysokosc szerokosc, powielenie i rodzaj mapowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz kubełek z nałożoną teksturą w/g pierwszej wersji (ten szary prostokąt) i jako druga mapa na powierzchni (usta).

[ATTACH=CONFIG]86941[/ATTACH]