Skocz do zawartości

Pytań kilka.


MacOG

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, chciałbym zasięgnąć parę porad odnośnie rysunku ołówkiem. Jestem laikiem w tym temacie. Zacznę od tego że mam szkicownik artystyczny A4 120g i jak dla mnie ma trochę za dużą gramaturę. Jaki powinienem wybrać, jaką gramaturę, jakiego producenta. Ołówki, myślę nad Koh-I-Noor, ile ich i jakie. Martwa natura, rysować to co jest namacalne, czyli rzeczy na biurku, coś za oknem czy można zdjęcia. Chodzi tutaj o to żebym wyrobił sobie "analizę" otoczenia nie wiem jak inaczej to nazwać. Trzymanie ołówka? Czytałem że powinno trzymać się jak pędzel. Jednak wolę klasycznie, tak jak długopis. Czy to ma jakiś wpływ? Jak go trzymać w dłoni, luźno a zarazem stanowczo?

Podczas rysowania używać całej ręki? Nie za bardzo to rozumiem.

To chyba na tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Myślę, że na początku wystarczy ci papier do drukarki. Ja mam jeden zestaw koh i noor od 5 lat i nadal dobrze mi służy, oprócz tego mam pare miękkich(3B i 4B) znalezionych w szkole które w zupełności mi wystarczają. Najlepiej rysować z natury, jak nie masz domu miejsca żeby ją ustawić, to może zapisz się na zajęcia z rysunku w domu kultury w swoim mieście, powinna być taka sekcja.

Czytałem że powinno trzymać się jak pędzel.
Trzymając w ten sposób rysunek jest bardziej dynamiczny, ekspresyjny. Ja używam obu sposobów trzymania, zależnie od efektu jaki chcę uzyskać.

Podczas rysowania używać całej ręki? Nie za bardzo to rozumiem
Myślę, że chodzi o to, by nie rysować samym nadgarstkiem, a całą ręką;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-grass - Niezły tytuł mi podesłałeś, wnosi wiele ale nie odpowiada na moje pytania.