Skocz do zawartości

Drukowanie na A2/B2


Gość Proletariusz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Proletariusz

Witam wszystkich!

 

 

Nie wiedziałem gdzie zadać to pytanie, a zauważyłem, że jest tu kilka podobnych wątków więc postanowiłem zrobić to tutaj. Jeżeli to zły dział to przepraszam.

 

 

Ostatnimi czasy jestem zmuszony przez studia do drukowania na dużych formatach. W zasadzie to już od dwóch lat, ale teraz postanowiłem zasięgnąć rady profesjonalistów :)

 

Pytania:

 

1. Mam sobie jakąś tam grafikę rastrową w dużej rozdzielczości w tif/tga/jpg/exr - czy są jakieś zabiegi, które powinienem wykonać przed pójściem do punktu xero? Jestem całkowicie zielony w kwestii drukowania i może są jakieś specjalne formaty, preferowane przez plotery itd.?

 

2. Czy cena za B2 w kolorze [przy pełnym zadruku. dobrej jakości i podklejaniu na pianke] równa 70 zł w Warszawie to wysoka cena? Wiem, pytanie brzmi idiotycznie, ale zbytnio nie orientuje się w cenach, ponieważ testowałem zaledwie kilka takich punktów xero i zawsze gdy było taniej to jakość wydruku była fatalna [paski, dziwne kolory i słabe podklejenie]. Znajomi drukują za podobne stawki [różnica max 10 zł].

 

Może ktoś zna jakieś dobry punkt xero w Warszawie gdzie można wydrukować plansze na A2/B2 w dobrej jakości [a jakby jeszcze naklejali na pianke...] za cenę > 60 zł?

Edytowane przez Proletariusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

1. Najlepiej PDF z ustawionym poprawnie rozmiarem papieru. Przygotuj swoje plansze z maksymalnym wykorzystaniem wektorów (rzuty, text) najlepiej w programach do tego stworzonych (illustrator, inkspace, corel) do Ci to najlepsza jakość wspomnianych linii i tekstu. Może to też często zaoszczędzić na rozmiarze pliku. Rastrowe części możesz dodatkowo wyostrzyć (sharpen) w photoshopie itp.