Skocz do zawartości

dobry, ale lekki laptop dla dziewczyny :)


Gość ket.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ket.

Cześć!

Jestem grafikiem, ale słabo znam się na technicznych aspektach komputera.

Aktualnie mam komputer HP Pavilion DV6 o parametrach:

 

Windows 7

RAM: 8 GB

Dysk twardy 500 GB

Matryca: 15.6

Karta graficzna: Radeon 5650

Procesor: i7 CPU Q720 1.60 GHz (8 CPUs)

 

Chciałabym wymienić go na coś lepszego. Pracuje w programach pakietu Adobe CS6 (głównie Illustrator, Photoshop, Flash i InDesign) MAX 3d od święta i ten komputer słabo to ogarnia, często się przegrzewa. Byłam już z nim kilka razy w naprawie i za każdym razem słyszałam, że system chłodzenia nie wytrzymuje pracy graficznej i długiego użytkowania, wielokrotnie odradzano mi HP. Chciałabym zakupić nowy komputer. Nie ukrywam, że najważniejsza jest dla mnie, pomijając parametry, waga komputera. Musze z nim bardzo dużo chodzić i często mieć przy sobie a dla kobiety nie jest to wygodnie. Bardzo proszę o pomoc, co polecacie z mocnych, ale lekkich laptopów? Chce na niego wydać ok. 4 000 zł. Wiem, że albo dobry albo słaby lekki i "designerski" ale siłą rzeczy ze względu na tryb pracy muszę mieć coś pomiędzy, stad dylemat. Komputer stacjonarny przy aktualnym trybie życia z częstymi przeprowadzkami niestety nie wchodzi w rachubę. Mam ekran, ale w planach też kilka dłuższych wyjazdów i raczej nie będę go brała ze sobą dlatego najbardziej chciałabym pozostać przy 15 calach (ewentualnie 14?). Będę bardzo wdzięczna za pomoc przy doborze odpowiedniego sprzętu.

 

Patrzyłam na taki:

http://allegro.pl/ultrabook-asus-ux42vs-i5-3317-10g-24ssd-gt645-win8-i3004380852.html

ale teraz mam i7 a tu jest i5...

oraz taki

http://allegro.pl/asus-vivobook-s500ca-i7-3517u-12gb-500gb-21mm-win8-i3041422244.html

ale ta karta chyba nie jest zbyt dobra?

 

Na które elementy powinnam zwrócić uwagę?Czy ważniejszy dla grafika powinien być dobry procesor czy karta graficzna?

 

 

Z góry dziękuję za każdą pomoc