Skocz do zawartości

Wybór renderera


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Sporo widziałem w archiwum wątków tego typu, jednak żaden nie poruszał kwestii rendererów, które mnie interesują.

Pracuję w architekturze od kilku lat i od kilku lat do renderowania używam artlantisa. Modeluje w Archicadzie. Dobija mnie już ten Artlantis:) i szykuję się do zmiany softu. Najlepszym pewnie wyborem byłoby połączenie maxa i vray'a, ale max to duży koszt a ja muszę rozwijać legalne oprogramowanie do tworzenia dokumentacji, które też niemało kosztuje. Zależy mi na programie, który przy najkrótszym czasie nauki da dobre efekty inie jest koszmarnie drogi. Nie chcę próbować każdego renderera, bo żeby zrobić to na tyle dobrze, by móc zdecydować co jest najlepsze, musiałbym poświęcić cały rok, a tego czasu nie mam.

 

Proszę Was o pomoc co wybrać i dlaczego. Przedział cenowy podanych poniżej programów jest dla mnie do zaakceptowania i jeśli nie ma innych ciekawych opcji, wybrałbym jeden z poniższych: (do ewentualnego, dodatkowego modelowania wybrałbym blendera lub sketchupa):

 

1) maxwell render - chyba najdroższy, z tego co czytałem wolny, używa tylko procesora?Trzeba mocnej maszyny?

2) octane render - efekty z tego co widziałem fajne, ponoć przez wykorzystanie karty jest szybki ( i tez niedrogi)

3) indigo render - podobnie jak poprzednik

4) ewnetulanie vray - chyba najbardziej rozbudowany, nauka zajmie bardzo dużo czasu, ale to jakość sama w sobie. Dużo tutoriali itd.

 

Nie wiem na który się zdecydować, efekty pewnie można osiągnąć dość podobne. Wszystkie jak zauważyłem maja pluginy do sketchupa i blendera. O ile vray jest konkretnie opisany na forum, reszta jest dla mnie wielką niewiadomą. Będę wdzięczny za poradę.

 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic