Skocz do zawartości

Nakierowanie w nauce


EnslavedSloth

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam 15 lat od pół roku uczę się obsługi blendera (chciałbym maxa). Mam kilka pytań dotyczących przyszłości z grafiką 3D . Chciałbym zostać grafikiem tworzącym gry komputerowe.

 

1. Czy warto zostać grafikiem komputerowym ?

2. Czy jest dobrze płatna?

3. Czy trzeba mieć "kontakty" w tym zawodzie ?

4. Jakich programów potrzebuję się nauczyć ?

5. Jak zostać takim profesjonalnym grafikiem ?

6. Jak znaleźć pracę w jakimś dobrym studio ?

 

Dziękuje za wszelką pomoc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nie jestem jeszcze (... jeszcze :P) grafikiem 3D, ale pracuję w branży growej i myślę, że mogę Ci odpowiedzieć na pytania pod kątem gamedevu. Jak znajdzie się ktoś z większym expem to mnie najwyżej poprawi. ;)

 

1. Korzyści jak z każdego zawodu. W sumie to tak jakby zapytać "czy warto zostać pisarzem?" lub "czy warto zostać żołnierzem?". Ogólna odpowiedź to, jeśli lubisz się tym zajmować - tak, warto. Będziesz czuł większą satysfakcję z wykonanej roboty jeśli jest "Twoją" działką.

 

2. Zależy jaka specjalizacja. Przy grach, jeśli chodzi o "bazowych" modelerów, najwięcej zarabiają osoby od postaci. Ogólnie gamedev jest słabo płatny w Polsce, ale marne pieniądze to to też nie są. ;)

 

3. Jak w każdym się przydają, szczególnie na etapie szukania pracy i nauki (czyli w sumie... zawsze). Ale czy "trzeba"? To nie wymóg a uproszczenie.

 

5. Ćwiczyć i angażować się w projekty. I ćwiczyć. Poprzeglądaj sobie wątki w dziale WIP na tym forum, zobaczysz postępy niektórych ludzi, którzy zaczynali od zera a teraz robią świetne rzeczy.