Skocz do zawartości

Usprawnienie kompa do 3500zł


Krisowski

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Długo czekałem na ten moment, ale w końcu usprawniam swojego kompa.

 

Mam 3500 do rozdysponowania. Potrzebuję:

Płytę główną, proc, pamieć i grafę.

Moje typy

Proc

4790k, czy 5820k ? Mogę zaoszczędzić kilka stów bo ten pierwszy jest w mega promocji za ok 1400zł, no ale 6 rdzeni kusi.

http://www.benchmark.pl/ranking/porownanie/intel-core-i7-4790k-vs-intel-core-i7-5820k

 

Grafa

Kupię chyba używaną gtx 970. Mnóstwo ludzi sprzedaje je po tym jak kupili tylko do wiedźmina. Czy dużo zyskam jak zwiększe budżet do gtx 980? 2300zł za kartę grafiki to dla mnie trochę za dużo, ale jeśli różnica będzie kolosalna, to może jakoś skombinuję kasę.

Płyta główna.

http://www.morele.net/plyta-glowna-msi-z97-mpower-s1150-z9…/ Jest sens wydawać na to hajs?

Będe podkręcał kompa, ale nie żyłował go. Za co się płaci przy lepszej płycie głównej?

Pamięć

Tu jestem zielony. Ale celuję w jakieś 2x8gb na start

 

Na koniec pytanie

http://www.morele.net/zasilacz-ocz-modxstream-pro-700w-modular-sli-psu-ocz700mxsp-eu-209577/

mój zasilacz to udźwignie, prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie ma sensu wydawać hajsu, przynajmniej ja bym nie wydał, skoro styknie kompromisowa płyta za ok. 400 zł z chipsetem Z97 - koniecznie z tym jeżeli interesuje Cię procesor i7-4790k i OC. Przy lepszej płycie głównej płacisz za lepsze odprowadzanie ciepła, bardziej rozbudowana sekcja zasilania, lepszy zintegrowany dźwięk, więcej różnych portów plus inne szmery bajery dla maksymalistów...

 

5820k może kusi, ale musiałbyś zwiększyć budżet.

 

2x8GB w zupełności styknie na początek, tylko nie ma sensu przepłacać za pamięć skoro i7 haswell ma kontroler 1600Mhz, weź tanią koniecznie 1.5V z radiatorami np: Crucial Ballistix 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz 1.5V (BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU) - 439 zł