Skocz do zawartości

Pytanie o konfigurację sprzętową


vindykator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Moja obecna konfiguracja sprzętowa:

procesor: intel i3 4330 3.5gz

płyta główna: msi h87 g43 gaming

karta graficzna: msi R9 280X GAMING 3G (oc edition)

dyski: 2x 120gb adata sp 900pro i goodram c40

ram: 8gb /1600cl9 kingston

 

Posiadam Vray 3.0.8 i maxa 2015.

 

Przyznam że jestem zielony w temacie i nie potrafię nawet ustawić v raya aby korzystał z GPU zamiast CPU do renderowania.

Kiedy próbuję wejść w ustawienia przez menu star/chaos group/ selectopen cl devices for v ray, to wywala mi error: ocldeviceslect.exe przestał działać.

Z tego co mi wiadomo to moja karta wspiera OPEN CL.

Ktoś może mnie pokierować jak ustawić v ray aby korzystał z GPU ?

 

 

I jeszcze druga kwestia:

Jestem w stanie wymienić procesor lub kartę graficzną na lepszą, co byście wymienili?

Czy rendering GPU jest zawsze szybszy niż CPU ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ok strasznie dziwaczna konfiguracja. Chyba ktoś Cie naciął na zestaw. Moze sobie i5 albo i7 z serii 4xxx wybierz.

 

Konfiguracja była robiona do gier a nie do renderów ;)

 

Czyli lepiej nie bawić się w rendering gpu i dołożyć do procka.

Myślisz że i5-4690 4 x 3.50GHz będzie dobrym wyborem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vray to nie ma wsparcia dla GPU tylko VrayRT, a to jednak coś innego, o ile wiem, bo nie korzystam z Vray.

 

Jeżeli masz najnowsze Catalysty itd. to możesz pobawić się tym (bezpłatne, RC lub stabilną):

http://www.luxrender.net/en_GB/download