Skocz do zawartości

Edycja dźwięku - miejsce nagrywania


Zernat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie znam się na edycji dźwięku absolutnie wcale jednak w myśl (w mojej opinii nieprawdziwą) "nie ma głupich pytań" postanawiam zadać dwa pytania ^^

 

1. Potrzebuję parę dźwięków do mojego projektu, udałem się więc na strony typu freesound.org i znalazłem naprawdę fajne kawałki. Mam jednak problem, nie ważne czy jest to jakiś dźwięk szurania/otwierania drzwi bądź wystrzału to od razu słychać, że dźwięk ten jest hmm ... może nie nagrywany w warunkach "Studyjnych" ale słychać, że został on nagrany na potrzeby takiej strony jak freesound.org. Mam tutaj na myśli pewną "bezpłciowość"/"sztuczność" dźwięku, nie mam pojęcia jak to określić :P

 

W dużym skrócie, dźwięki te mimo, że są prawdziwe to brzmią bardzo sztucznie. Czy mogę coś z tym zrobić ? Czy powinienem je w jakiś sposób obrobić/dopasować pod siebie ? Jak mogę to zrobić ? Co powinienem wpisać w google ?

 

2. Moje drugie pytanie może być lekko powiązane z pierwszym. Zebrałem trochę dźwięków razem (jakiś podkład muzyczny, szum wiatru, ze dwa klipy dźwięków tła i jakiś tam lekki szum) i moim kolejnym problem jest to, że mało one współgrają. Kiedy dopasowałem trochę ich położenie i głośność ogólną i wyjścia/wejścia to jest trochę lepiej ale ciągle gdy puszczam nagranie to od razu słychać, że nie jest to żaden "podkład" tylko dźwięki nałożone na siebie przez totalnego amatora. Jak mogę to poprawić ?

 

Z góry dzięki za pomoc i Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Nie wiem czy do końca rozumiem jakie problemy masz na myśli, ale skoro jakieś dźwięki nie pasują Ci do innych dźwięków, np. jakiś dźwięk z pierwszego planu (wybuch, skrzypienie drzwi) nie pasuje do tła to strzelałbym, że odpowiedzią na te bolączki będzie jedna rzecz: reverb (pogłos).