Podziękowania Podziękowania:  0
× tak × tak:  0
× nie × nie:  0
Na fronta! Na fronta!:  0
Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 55

Wątek: Stacja Robocza 10.000

  1. #41
    Member
    Awatar Rozpustelnik
    Dołączył
    Dec 2005
    Lokalizacja
    Warszawa / Białystok
    Postów
    104
    Podziękowania

    Domyślnie


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Cytat Zamieszczone przez Zbyszek Zbigniew Zobacz posta
    wygląda konkretnie, jakie są plusy i minusy tego softu? jak baza materiałów, powiedz jak to oceniasz całościowo?
    Plusy:- interactive rendering czyli podgląd w czasie "rzeczywistym" - bardzo przydatne do ustawiania materiałów, ale możesz też skorzystać z- bazy materiałów - większość ładnie ogarnięta, szykuje się duży update z nowymi,- daily buildy - możesz korzystać z najnowszej wersji (ale ostrożnie w procesie produkcyjnym)- łatwość obsługi i prostota UI,- polski support,- denoiser,- przy dobrych ustawieniach wewnętrznego postpro Corony nie musisz poprawiać nic w zewnętrznym programie,- fotoreal,- bardzo duża prędkość rozwijania softu,- niska cena i elastyczność SaaS,- szybkość - zależne od sceny, skomplikowania materiałów itd.Minusy:- szybkość - zależne od sceny, skomplikowania materiałów itd.

    - - - Połączono posty - - -

    Zapomniałem jeszcze o Lightmixie - możesz sobie ustawiać obecność, natężenie, kolor światła już PO zrenderowaniu frame'a i jeśli jesteś zadowolony to jednym klikiem ustawiasz sobie światła w scenie wg podobającej Ci się konfiguracji.

  2. #42
    Member

    Dołączył
    Oct 2017
    Lokalizacja
    Czyżowice
    Postów
    31
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rozpustelnik Zobacz posta
    Plusy:- interactive rendering czyli podgląd w czasie "rzeczywistym" - bardzo przydatne do ustawiania materiałów, ale możesz też skorzystać z- bazy materiałów - większość ładnie ogarnięta, szykuje się duży update z nowymi,- daily buildy - możesz korzystać z najnowszej wersji (ale ostrożnie w procesie produkcyjnym)- łatwość obsługi i prostota UI,- polski support,- denoiser,- przy dobrych ustawieniach wewnętrznego postpro Corony nie musisz poprawiać nic w zewnętrznym programie,- fotoreal,- bardzo duża prędkość rozwijania softu,- niska cena i elastyczność SaaS,- szybkość - zależne od sceny, skomplikowania materiałów itd.Minusy:- szybkość - zależne od sceny, skomplikowania materiałów itd.- - - Połączono posty - - -Zapomniałem jeszcze o Lightmixie - możesz sobie ustawiać obecność, natężenie, kolor światła już PO zrenderowaniu frame'a i jeśli jesteś zadowolony to jednym klikiem ustawiasz sobie światła w scenie wg podobającej Ci się konfiguracji.
    dzięki ! mam teraz rozeznanie atrakcyjnie to wszystko brzmi ! cool

  3. #43
    Member

    Dołączył
    Oct 2017
    Lokalizacja
    Czyżowice
    Postów
    31
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rozpustelnik Zobacz posta
    Plusy:- interactive rendering czyli podgląd w czasie "rzeczywistym" - bardzo przydatne do ustawiania materiałów, ale możesz też skorzystać z- bazy materiałów - większość ładnie ogarnięta, szykuje się duży update z nowymi,- daily buildy - możesz korzystać z najnowszej wersji (ale ostrożnie w procesie produkcyjnym)- łatwość obsługi i prostota UI,- polski support,- denoiser,- przy dobrych ustawieniach wewnętrznego postpro Corony nie musisz poprawiać nic w zewnętrznym programie,- fotoreal,- bardzo duża prędkość rozwijania softu,- niska cena i elastyczność SaaS,- szybkość - zależne od sceny, skomplikowania materiałów itd.Minusy:- szybkość - zależne od sceny, skomplikowania materiałów itd.- - - Połączono posty - - -Zapomniałem jeszcze o Lightmixie - możesz sobie ustawiać obecność, natężenie, kolor światła już PO zrenderowaniu frame'a i jeśli jesteś zadowolony to jednym klikiem ustawiasz sobie światła w scenie wg podobającej Ci się konfiguracji.
    mam zielone światło, instalujemy koronę demo na 45dni, zobaczymy jakie są możliwości! dziękuje za pomoc... jakieś rady na początek ? mam zrobioną scenę, dodam materiały na obiekty, jakieś światełko i lecimy, zobaczymy co potrafi Corona

  4. #44
    Member
    Awatar Rozpustelnik
    Dołączył
    Dec 2005
    Lokalizacja
    Warszawa / Białystok
    Postów
    104
    Podziękowania

    Domyślnie

    Na początek możesz zapoznać się z filmikami na ich kanale: https://www.youtube.com/user/CoronaRenderer/videos a jakbyś miał konkretne pytania odnośnie samego procesu i technik renderowania, to zajrzyj jeszcze tu: https://coronarenderer.freshdesk.com/support/home

  5. #45
    Member

    Dołączył
    Oct 2017
    Lokalizacja
    Czyżowice
    Postów
    31
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rozpustelnik Zobacz posta
    Na początek możesz zapoznać się z filmikami na ich kanale: https://www.youtube.com/user/CoronaRenderer/videos a jakbyś miał konkretne pytania odnośnie samego procesu i technik renderowania, to zajrzyj jeszcze tu: https://coronarenderer.freshdesk.com/support/home
    Hej! dzięki za pomoc. Mam już materiały, i światło, na wychodnego z pracy włączyłem rendering animacji... i tu znów mam pytanie? jak uzyskać najlepszy możliwy rezultat? mam 1250klatek...włączyłem że mam na to 17 godzin i jestem ciekawy jaki będzie efekt jutro rano jak będę już w pracy...ile passów najlepiej ustawić, ogólnie jakieś rady dla mnie masz? chcę żeby było w miarę realistycznie, zapodam jutro efekt mojej pracy, ale jakbyś miał jakieś wskazówki co do renderowanie byłbym bardzo wdzięczny! pozdro

  6. #46
    Member
    Awatar Rozpustelnik
    Dołączył
    Dec 2005
    Lokalizacja
    Warszawa / Białystok
    Postów
    104
    Podziękowania

    Domyślnie

    Najlepiej jest liczyć klatkę do momentu uzyskania zadowalającej jakości patrząc na wskaźnik Noise Level. Może to być 5%, 2%, różnie - w zależności od użytych materiałów i czy na koniec używasz jeszcze Denoisera. Jak już ustalisz odpowiedni Noise Level, to wszystkie klatki renderowane do wspólnego poziomu szumu będą takiej samej jakości, niezależnie czy renderer będzie potrzebował 30 czy 300 passów na klatkę. Tak się powinno robić, bo ustawianie passów może być zdradliwe- załóżmy że liczysz jedną klatkę i poświęcasz 50 passów i klatka wygląda dobrze, ale w następnej pojawia się w scenie nowy obiekt, element o skomplikowanym shaderze, jest więcej odbić itp. i w 50 passach nie policzy tego ładnie, bo będzie potrzebował dodatkowych 50ciu. Efekt będzie taki, że klatka do klatki będzie skokowa obniżka jakości. Albo inaczej - zadasz mu 50 passów, a klatka będzie dobra już po 30stu. Dwadzieścia passów niepotrzebnego liczenia. TYLKO noise level w animacji.

  7. #47
    Member

    Dołączył
    Oct 2017
    Lokalizacja
    Czyżowice
    Postów
    31
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rozpustelnik Zobacz posta
    Najlepiej jest liczyć klatkę do momentu uzyskania zadowalającej jakości patrząc na wskaźnik Noise Level. Może to być 5%, 2%, różnie - w zależności od użytych materiałów i czy na koniec używasz jeszcze Denoisera. Jak już ustalisz odpowiedni Noise Level, to wszystkie klatki renderowane do wspólnego poziomu szumu będą takiej samej jakości, niezależnie czy renderer będzie potrzebował 30 czy 300 passów na klatkę. Tak się powinno robić, bo ustawianie passów może być zdradliwe- załóżmy że liczysz jedną klatkę i poświęcasz 50 passów i klatka wygląda dobrze, ale w następnej pojawia się w scenie nowy obiekt, element o skomplikowanym shaderze, jest więcej odbić itp. i w 50 passach nie policzy tego ładnie, bo będzie potrzebował dodatkowych 50ciu. Efekt będzie taki, że klatka do klatki będzie skokowa obniżka jakości. Albo inaczej - zadasz mu 50 passów, a klatka będzie dobra już po 30stu. Dwadzieścia passów niepotrzebnego liczenia. TYLKO noise level w animacji.
    tak zrobię, to brzmi rozsądnie. Można to też połączyć z czasem? np: mam jest 48godzin i chce żeby maksymalnie ten czas wykorzystać, ustawiam nie dłużej niż 48 godzin dla całości z np: noise level 5%... dziś na szybko włączyłem na 17 godzin żeby obadać jaki będzie efekt, ale na weekend pewnie włączę już coś konkretnego... Jeszcze raz dziękuje za pomoc ! Jaram się tym programem renderującym jak i samym 3ds maxem, to było moje marzenie mieć możliwość i teraz nadarzyła się okazja dziękuje i pozdrawiam! aaa czyli przeliczać czas klatki z danym noisem i to da mi całość "na oko"

  8. #48
    Member
    Awatar Rozpustelnik
    Dołączył
    Dec 2005
    Lokalizacja
    Warszawa / Białystok
    Postów
    104
    Podziękowania

    Domyślnie

    To tak naprawdę trudno ocenić jeśli masz zmieniającą się scenę... Jedna klatka do NL3% może liczyć się 3 minuty, inna (bardziej bogata w "atrakcje") 30 minut. Możesz też ustawić dodatkowo limit czasowy, np. żeby klatka nie przekraczała 10 minut. Wtedy, mając NL3% i 10 minut, klatka skończy się liczyć pod warunkiem osiągnięcia poziomu szumu jeśli render będzie krótszy niż 10 minut LUB skończy liczenie po dojściu do 10 minut, nawet jeśli NL>3%. Zależnie który parametr zostanie osiągnięty wcześniej. Najlepiej sprawdzić kilka kluczowych klatek w animacji pod kątem NL i zapisać sobie mniej więcej czas najdłużej liczonej - a potem zdecydować czy to ok, czy dać mniej, ale dając mniej ryzykujesz to co opisywałem w poprzednim poście. Więc najbezpieczniejsza odpowiedź to: TO ZALEŻY . Jeszcze jedna uwaga - limit czasu ustawiasz dla pojedynczej klatki, nie dla całej animacji - możesz sobie dostępny czas przeliczyć na klatki, czyli dla 48 godzin przy 1250 klatkach wychodzi mniej więcej 2minuty18sekund na klatkę (do tego pewnie dojdzie parsing i odszumianie), ale do jakiego NL dojdziesz w tym czasie, trudno zgadnąć.

  9. #49
    Member

    Dołączył
    Oct 2017
    Lokalizacja
    Czyżowice
    Postów
    31
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rozpustelnik Zobacz posta
    To tak naprawdę trudno ocenić jeśli masz zmieniającą się scenę... Jedna klatka do NL3% może liczyć się 3 minuty, inna (bardziej bogata w "atrakcje") 30 minut. Możesz też ustawić dodatkowo limit czasowy, np. żeby klatka nie przekraczała 10 minut. Wtedy, mając NL3% i 10 minut, klatka skończy się liczyć pod warunkiem osiągnięcia poziomu szumu jeśli render będzie krótszy niż 10 minut LUB skończy liczenie po dojściu do 10 minut, nawet jeśli NL>3%. Zależnie który parametr zostanie osiągnięty wcześniej. Najlepiej sprawdzić kilka kluczowych klatek w animacji pod kątem NL i zapisać sobie mniej więcej czas najdłużej liczonej - a potem zdecydować czy to ok, czy dać mniej, ale dając mniej ryzykujesz to co opisywałem w poprzednim poście. Więc najbezpieczniejsza odpowiedź to: TO ZALEŻY . Jeszcze jedna uwaga - limit czasu ustawiasz dla pojedynczej klatki, nie dla całej animacji - możesz sobie dostępny czas przeliczyć na klatki, czyli dla 48 godzin przy 1250 klatkach wychodzi mniej więcej 2minuty18sekund na klatkę (do tego pewnie dojdzie parsing i odszumianie), ale do jakiego NL dojdziesz w tym czasie, trudno zgadnąć.
    jutro zrobię testy, dzięki!

  10. #50
    Member

    Dołączył
    Oct 2017
    Lokalizacja
    Czyżowice
    Postów
    31
    Podziękowania

    Domyślnie

    https://drive.google.com/file/d/1j-3...usp=sharingtak to wygląda, render robił mi się prawie 14 minut, więc chyba szybko.... chciałbym jeszcze nauczyć się texturowania, nakładania faktur, żeby materiały wyglądały bardziej realistycznie... macie jakiś kursik ? może być płatny? pozdro!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •