Podziękowania Podziękowania:  0
× tak × tak:  0
× nie × nie:  0
Na fronta! Na fronta!:  0
Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: ShapeMerge

  1. #1
    Member

    Dołączył
    Mar 2016
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    29
    Podziękowania

    Domyślnie ShapeMerge


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Cześć :) Chciałabym się poradzić w kwestii funkcji shape merge. Chciałabym wykonać klosz, który ma wycięte wzorki. Pomyślałam, że ta funkcja będzie do tego najlepsza. Niestety nie wiem jak zrobić, aby wzory wycinały mi się faktycznie na całym "kloszu". Póki co próbowałam np. kształtami okrążyć cały obiekt, niestety wtedy funkcja ta zachowuje się jak przy normalnym rzutowaniu kształtu ustawionego w jednej osi na obiekt kulisty ( na połowie obiektu mi się rzutują wzory powoli się rozjeżdżając na boki, a próbując rzucić wzór z drugiej strony obiektu on dalej wskakuje mi na tą samą stronę co wcześniejsze). Macie na to jakiś pomysł ? :)Pozdrawiam.
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	problem.png
Wyświetleń:	30
Rozmiar:	82.9 KB
ID:	104854  

  2. #2
    Member
    Srebrna Galeria
    Awatar polka dot
    Dołączył
    Apr 2004
    Postów
    6374
    Podziękowania

    Domyślnie

    dobrze kombinujesz, ale w maxie nie można za dużo wymagać od tego typu funkcji. zwykła tekstura czarno-biała w opacity nie wystarczy? wrzuć co chcesz uzyskać.
    wszystko jest tobą. jak zamierzasz się traktować?

  3. #3
    Member

    Dołączył
    Apr 2007
    Postów
    824
    Podziękowania

    Domyślnie

    Zrób na płasko rozwinięcie klosza splinem, potem shape merge na plane z odpowiednia ilością segmentów pod cylindryczny kształt (lub garment maker, alby uzyskać gęstą siatkę) następnie użyj modyfikatora bend na 360 stopni, oraz modyfikatora taper albo FFD 2x2x2 żeby zwęzić kształt z jednej strony
    Ostatnio edytowane przez stormwind ; 15-03-18 o 22:34

  4. #4
    Member

    Dołączył
    Mar 2016
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    29
    Podziękowania

    Domyślnie

    Dzięki za podpowiedź, próbuję tak robić chociaż tak czy siak, przy funkcji bend trochę się model rozkracza. Chyba spróbuję tak jak Polka dot polecił/poleciła :)

    - - - Połączono posty - - -

    Dzięki, nie pomyślałam zupełnie o użyciu opacity, próbowałam tylko wymodelować dany kształt. Zabiorę się za to zaraz :) Chciałam stworzyć taką lampę:
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	lampa.jpg
Wyświetleń:	20
Rozmiar:	50.5 KB
ID:	104862  

  5. #5
    Member

    Dołączył
    Mar 2017
    Postów
    239
    Podziękowania

    Domyślnie

    działa dobrze metoda stormwinda

  6. #6
    Member

    Dołączył
    Apr 2007
    Postów
    824
    Podziękowania

    Domyślnie

    Dzięki, mitic.

    Dodam jeszcze, że zaletą wycięć w geometrio jest to ze możesz ustawić grubości matariaów, oraz dodać chamfer na brzegach dla lepszej jakości (wskazane blisko źródeł światła)

  7. #7
    Member

    Dołączył
    Mar 2017
    Postów
    239
    Podziękowania

    Domyślnie

    Nie ma za co, stormwind...kiedyś był plugin- populate terrain.. przerabiał splajny na taką właśnie powierzchnię z siatką kwadracików, straszna szkoda że nie działa na nowych wersjach maxa bo był bardzo przydatny...

  8. #8
    Member

    Dołączył
    Apr 2007
    Postów
    824
    Podziękowania

    Domyślnie

    Dlatego ja wybrałbym garment maker, masz przynajmniej gwarancje trójkątów o podobnej powierzchni bez ngonów. Ale problemy pojawiają się przy łączeniu szwów i wygładzaniu ale wydaje mi sie że mniejsze niż przy wycinaniu spline w regularnej siatce.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •