Podziękowania Podziękowania:  0
× tak × tak:  0
× nie × nie:  0
Na fronta! Na fronta!:  0
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Wątek: Postać 3D: Nanami

  1. #11
    Member

    Dołączył
    Jul 2008
    Postów
    1413
    Podziękowania

    Domyślnie


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Rzęsy bardzo dużo dały. Trochę może za gęste i za krótkie - ale jest dużo przyjemniej.
    Fryzurka też lepsza.

  2. #12
    Member
    Awatar Mortus
    Dołączył
    May 2015
    Postów
    18
    Podziękowania

    Domyślnie

    Kolejna aktualizacja. Przerzedziłem trochę rzęsy i je wydłużyłem. Oprócz twarzy tym razem podrzucam też render całego ciała. Tło bez znaczenia - po prostu trochę się nim pobawiłem. Aha, no i jestem też świadomy, że SSS na dłoniach jest za mocne.




  3. #13
    Member
    Awatar Boris
    Dołączył
    Nov 2014
    Postów
    607
    Podziękowania

    Domyślnie

    ja bym jej brode zmienil, bo teraz tak troszke wioskowato wyglada ;)


    "Religia powstała, gdy pierwszy oszust spotkał pierwszego głupca." – MARK TWAIN

  4. #14
    Member
    Awatar Mortus
    Dołączył
    May 2015
    Postów
    18
    Podziękowania

    Domyślnie

    Dobra, szkoda się w takim razie bawić w półśrodki, bo mi ta buźka też nie do końca podchodzi. Wróciłem do sculptu i przemodelowałem ją trochę. Retopologią się nie przejmuję, może uda się ją jeszcze później dopasować do nowego kształtu twarzy. W najgorszym razie będę malował teksturę całej głowy od nowa, ale już trudno. Wolę to doprowadzić do porządku niż potem mieć cały czas wrażenie, ze buźka jest nie tak. Tak czy siak - lepiej to teraz wypada po zmianach?


  5. #15
    Member

    Dołączył
    Jul 2008
    Postów
    1413
    Podziękowania

    Domyślnie

    Jest lepiej.
    Zapomniałeś dodać do oka miejsca, czy tam "mięska" łzowego. teraz masz tam puste miejsce. Myślę, że albo to jakoś wygładź - tzn złącz powieki żeby przylegały do gałki albo dodaj ten element. Zależy co ci tam lepiej podpasuje do stylizacji.

  6. #16
    Member
    Awatar Boris
    Dołączył
    Nov 2014
    Postów
    607
    Podziękowania

    Domyślnie

    Najlepiej dac kursor na srodek oka i bawic sie koncowkami powiek wlasnie z tak ustawionym kursorem. Masz wtedy pewnosc, ze poruszaja sie przy oku tak jak powinny. Latwiej bedzie pozniej z tym kursorem dorobic reszte powieki, jak ustawisz te dwie najwazniejsze pozycje przy otwartym i zamknietym oku. W sumie lepiej zamknac oko bo latwiej sie robi siatke.

    Podejrzyj mistrza siatki.
    https://vimeo.com/63320058
    Ostatnio edytowane przez Boris ; 14-05-18 o 08:15
    "Religia powstała, gdy pierwszy oszust spotkał pierwszego głupca." – MARK TWAIN

  7. #17
    Member
    Awatar Mortus
    Dołączył
    May 2015
    Postów
    18
    Podziękowania

    Domyślnie

    Łokej, teksturka z grubsza zrobiona. W większości udało mi się wykorzystać poprzednią, miejscami musiałem tylko coś poprawić lub zrobić od nowa. Mam co prawda jeszcze do zrobienia trochę wewnątrz ust, ale na renderze tego nie widać więc myślę, że mogę już pokazać to co mam. W kącikach oczu na razie spróbowałem dodać te "kulki" (jakkolwiek one się nazywają). Z tym, że na ten moment mają zdecydowanie za mocne SSS, co zauważyłem dopiero po wyrenderowaniu.

    @Boris: Dzięki za link. Model z tego wideo służył mi nawet za refkę przy robieniu topologii, bo wcześniej gdzieś w google znalazłem grafikę z tą głową. Nie wiedziałem, że jest z tą pracą jakiś filmik. Przyda się ;)


  8. #18
    Member
    Awatar Boris
    Dołączył
    Nov 2014
    Postów
    607
    Podziękowania

    Domyślnie

    ja bym zrobil wlosy stylizowane... a tak na marginesie to robisz to dla zabawy, czy chcesz sie wkrecic do wielkiego swiata CG? ;)
    Bo jesli to drugie to bym Ci polecil... zostawic Blendera.

    ad: powiększyłbym oczy i troszke je obrocil... zobacz jak ma Elsa i Kayla. Usta wydaja sie miec jakis grymas, zrob je w neutralnej pozie (patrz Kayla).
    Oczy to samo albo je zamknij, albo otworz na full. Brwi sa jak u ruskiego niedźwiedzia, daj stylizowane ;)
    Dalej sie nie wymadrzam...



    Ostatnio edytowane przez Boris ; 15-05-18 o 21:36
    "Religia powstała, gdy pierwszy oszust spotkał pierwszego głupca." – MARK TWAIN

  9. #19
    Member
    Awatar JonJoan
    Dołączył
    Aug 2011
    Postów
    209
    Podziękowania

    Domyślnie

    Będę brutalny ale i szczery. Słabe to dla mnie jest. Bardzo nieudane połączenie kartunowości i realizmu (bo shader na kartunowy nie wygląda). Anatomia lali wskazuje na około- animeowy, kartunowy styl- ale nieudany. Bo dziewczyna czy dziewczynka (nawet tego nie wiem) nie jest słodka czy bajkowa tylko niestety- raczej straszy. Realizm (czyli shadery) do takiego stylu nie zawsze pasują. I tylko wtedy kiedy jest się świetnym w tworzeniu postaci CG. Pewna członkini naszej maksowej społeczności (ja nie szukam ja znajduję) zrobiła kiedyś takie połączenie i wyszło jej średnio. Z tym że ona akurat jest świetną- zbrushową rzeźbiarką, pewnie gdzieś na etacie w większej firmie cg. A u Ciebie? No cóż... Umiesz już trochę modelować i robic parę innych ciekawych rzeczy w blenderze ale w projektach takich jak ten bardzo bedzie liczył się styl i sznyt. Żebyś wiedział o co chodzi to tu: https://www.youtube.com/watch?v=gUw7HV0fGGM jest praca kolesia który świetnie robi kartunowe stille (domyślam się że animacji na razie nie planuje)
    Tobie radziłbym robić to samo. olać wielkie projekty typu animacje, a skupić się na stylu (na początku to będzie raczej naśladowanie cudzych styli) i jakości.
    Boris dobrze radzi by blendera nie traktować jako jedyne narzędzie. No i te włosy i rzęsy....
    Nie lepiej je wyrzeźbić? Bo zrobić piękne bajkowe włosy realistyczne z cząsteczek to naprawdę mega ciężka sprawa. Nawet dla wieloletnich wyjadaczy CG.
    https://www.youtube.com/watch?v=POO7I8mV-jw
    Ostatnio edytowane przez JonJoan ; 15-05-18 o 22:31

  10. #20
    Member

    Dołączył
    Jul 2008
    Postów
    1413
    Podziękowania

    Domyślnie

    A ja uważam, że się za bardzo spinacie. Od czegoś trzeba zacząć, parę rzeczy spier.. Parę zrobić dobrze. Rozwój to droga.
    Wystarczy popatrzeć na linki z pracami, że są bardzo różnorodne.

    Wiadomo, że patrząc na sam szczyt - disney, pixar to się człowiek zesrać może. Ale pamiętajcie, że taka Elza powstaje przy pomocy concept artystów, char artystów i art directora, powiedzmy miesiąc, może dłużej.

    JonJoan dobrze razdzi, żeby robić/naśladować cudzy styl. Jeśli chcesz się dostać do firmy, musisz przedewszystkim pokazać, że jako character artist potrafisz odwzorować koncept 2d - jako pełny model 3d. Bez jakiś osobistych manier i stylu - 100% rzemieślnicza robota.

    Większość moich ulubionych prac 3d ze cartoonowymi postaciami powstają na podstawie konceptów innych artystów.
    Spróbuj tak przy następnym projekcie. Nie tracisz czasu na wymyślanie, tylko pracujesz na wyglądem modelu.

    Celując w komercję, musisz niestety na początku gonić styl, jaki jest modny.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •