Podziękowania Podziękowania:  0
× tak × tak:  0
× nie × nie:  0
Na fronta! Na fronta!:  0
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Wątek: Postać 3D: Nanami

  1. #21
    Member
    Awatar Mortus
    Dołączył
    May 2015
    Postów
    18
    Podziękowania

    Domyślnie


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    @Boris: Aktualnie akurat pracuję w gamedevie, w małej firmie indie, ale skłamałbym, gdybym powiedział, że nie chcę się rozwijać, celować wyżej albo powiększać swojego portfolio. Każdy chyba chce. Ten projekcik to akurat robię głównie jako hobby, bo mnie to po prostu cieszy, sprawia mi satysfakcję. "Ubocznym" tego skutkiem będzie oczywiście umieszczenie gotowej pracy w portfolio.
    Zostawić blendera? Zależy od tego, jaki jest powód. Jeśli chodzi o standardy w branży, to w pełni się zgadzam. Jestem w pełni świadomy tego, że blender nie jest najczęściej używanym programem przy bardziej zaawansowanych projektach. Nie jest też tak, że nie korzystam np. z 3ds maxa. Jestem mniej więcej z tym programem zaznajomiony i z niego korzystam, w zależności od potrzeb. Gdyby mi ktoś powiedział "zrób sobie to i to w Mayi, bo tam są lepsze narzędzia" - nie ma sprawy, nie będę temu zaprzeczał. Blender jest moim podstawowym narzędziem, bo jest dla mnie najzwyczajniej w świecie dużo wygodniejszy od rozwiązań Autodesku. Powiedziałbym, że jest bardziej ja wiem... organiczny? No lepiej mi się w nim pracuje.
    "Brwi sa jak u ruskiego niedźwiedzia" - genialne porównanie :D Tak tak, planuję jeszcze do nich przysiąść i spróbować coś podziałać. Dzięki za zwrócenie uwagi. W kwestii kształtu oczu też oczywiście spróbuję. Za to jeśli chodzi o powieki, to one były na samym początku otwarte na full. Na całkowicie zamkniętych trudniej mi było wyczuć kształt po otwarciu. W internecie znalazłem informację, że w niektórych grach modele postaci mają domyślnie oczy lekko przymknięte, by zminimalizować nieco rozciąganie się tekstury na powiece (jeśli jest inaczej, proszę mnie poprawić). Stwierdziłem więc, że takie wyjście będzie w moim przypadku w sam raz.
    Co do ust to też wydają mi się nie być całkowicie neutralne.
    Mam za to pytanie dotyczące włosów, bo zacząłem się teraz zastanawiać. Stylizowane, czyli właściwie... jakie? Pytam zupełnie poważnie.

    @JonJoan: Dzięki za szczerość, to się zawsze ceni. W końcu właśnie o to chodzi. Około animeowo-mangowy styl to coś, co mnie prześladuje chyba od zawsze. Jeśli tylko nie celuję w nic konkretnego, to zawsze mi wychodzi mniej lub bardziej mangowo. Zdaję sobie z tego sprawę. Ale to też nie jest do końca tak, że chciałem, by to wyszło słodko czy bajkowo. Tak jak na początku napisałem, chodzi mi o taki "cartoonowy realizm", który faktycznie może wyglądać strasznie czy dziwnie. To, że być może daję ciała na całej linii w tej kwestii to już inna sprawa. Nie mnie to oceniać, bo być może faktycznie tak jest. Tak czy siak wezmę sobie do serca Twoje rady i w miarę swoich możliwości spróbuję coś zdziałać.
    Sam projekt nie jest też jakiś specjalnie duży. Z lepszym lub gorszym skutkiem robiłem już większe, więc wiem, że jest w moim zasięgu. Jest takim moim wyzwaniem.
    Tak tak, wiem, że nie powinienem traktować blendera jako jedyne narzędzie. I nie traktuję.
    Co do włosów to absolutnie zgadzam się, że są dalekie od perfekcji. Chętnie bym je jeszcze poprawił, ale tak na dobrą sprawę nie wiem co, więc na ten moment zostaje mi tylko metoda prób i błędów. Czy nie lepiej ich wyrzeźbić? Tego nie wiem. Osobiście bardzo rzadko podobają mi się takie sculpcone włosy. W większości przypadków mam wrażenie, ze gdyby były particlowe, to byłyby lepsze. Zawsze miałem wrażenie, że rzeźbione włosy są używane głównie po to, by zaoszczędzić na czasie renderowania. Jeśli nie mam racji, to biję się w pierś.

    @michalo: Dzięki za radę, tak właśnie zrobię. Najpierw jednak chciałbym mimo wszystko doprowadzić do końca tę animację. Nawet jeśli faktycznie nie wyjdzie jakoś specjalnie dobrze. Koniec końców robiąc ją też się czegoś uczę. A przynajmniej tak uważam.

  2. #22
    Member
    Awatar Boris
    Dołączył
    Nov 2014
    Postów
    607
    Podziękowania

    Domyślnie

    Stylizowane to takie jakie ma Kayla, czy pani z tutoriala Sergi Caballera, bodajze part 3...
    Zostawic Blendera to znaczyło m.in ze bedziesz mial spore problemy przy riggowaniu twarzy. Zalezy oczywiscie w jaka jakosc celujesz.
    Co do oczu to wyczytałem u Caballera, ze on zamyka bo sie lepiej siatke uklada, a brwi powinny miec taka sama topologie, jak miejsce w ktorym sie znajduja. Ale to wyczytasz na jego stronie. Kibicuje Tobie bo sam mialem takie zapędy, jednak zweryfikowałem je i albo animujesz, rigujesz, czy modelujesz indywidualnie... albo robisz wszystko sam i wychodzi z tego wielkie kupsko.
    Tak sobie pomyslalem... zrobie postac jak Sergi, zaanimuje jak Rafał (Pan Animator) i przelece to Rendermanem... kupe zrobie co najwyzej ,bo to sa lata doswiadczenia kazdego z nich z osobna.
    Radziłbym Tobie wybrac jedna działke i ja szlifowac, nie rob animacji marnej jakosci, bo poklepia Cie po plecach i laske położą, a mozesz miec cos lepszego w portfolio.
    Ja wroce moze do postaci cartonowych i riggowania... bede mogl sie wtedy bardziej madrzyc :)
    Rob postaci w Zbrushu, retopuj w Coacie, animuj w Mayce... a Blendera opraw w ramki i powies na scianie. Doceniłem Mayke jak sie zaglebilem w rig Kayli... nie daj sobie oczu mydlic, ze sie tak da w Blenderze (nawet rig Rene nic tu nie pomoze, gdy trzeba zrobic combo blendszejpy). Blender jest swietny do modelowania i powiedzmy wizek, ale postaci takie jak Ty chcesz zrobic zostaw Mayce.

    ad: teraz to przeczytalem... chaos i ogorki. Pisze z tabletu zazwyczaj z dwojka dzieci u szyji, wiec na myslenie nie mam czasu ;)
    Ostatnio edytowane przez Boris ; 17-05-18 o 21:33
    "Religia powstała, gdy pierwszy oszust spotkał pierwszego głupca." – MARK TWAIN

  3. #23
    Member
    Awatar Boris
    Dołączył
    Nov 2014
    Postów
    607
    Podziękowania

    Domyślnie

    A ja tak z innej beczki zapytam... znacie kogos z polszy kto sie zajmuje takimi postaciami cartoon zawodowo?
    "Religia powstała, gdy pierwszy oszust spotkał pierwszego głupca." – MARK TWAIN

  4. #24
    Member
    Awatar Mortus
    Dołączył
    May 2015
    Postów
    18
    Podziękowania

    Domyślnie

    Czyli jednak sculpcone, a tak jak napisałem - rzadko mi się takie podobają. Oczywiście czasem takie dużo bardziej wpasowują się w stylistykę, nie mówię że nie. Ale najczęściej mam wrażenie, że rzeźbione włosy to tylko uproszczenie, bo particle dłużej się renderują/wymagają więcej pracy/są trudniejsze do zrobienia itd. Dlatego tym bardziej nie chciałbym iść na skróty, tylko walczyć z włosami, żeby były... włosami.
    Nie wiem czy w tym momencie byłbym w stanie wybrać tylko jedną kategorię i się na niej skupić. Zarówno modelowanie, teksturowanie, animowanie czy rysowanie rajcują mnie straszliwie. Nie dałbym rady wybrać tylko jednego, jeśli mówimy o projektach hobbystycznych.
    O animację się jakoś strasznie nie boję, bo w pracy zajmuję się właśnie animowaniem. Żaden ze mnie "sztos" co prawda, ale jako tako się orientuję. A taki projekcik to moim zdaniem fajne pole do nauki i rozwijania się. Nawet jeśli efekt końcowy nikomu tyłka nie urwie.
    Z Mayą jest jest jeszcze ten problem, że jej po prostu nie mam. A cena też raczej nie zachęca do hobbystycznych, prywatnych zastosowań :/

    Tak czy siak w weekend machnąłem sobie taki prosty sculpcik, żeby się nieco zdystansować do powyższego projektu, bo oprócz oczywistych brwi itd. kompletnie nie czuję, żeby coś z nią było nie tak. Może powinienem z tego tematu zrobić swoją teczkę?


  5. #25
    Member

    Dołączył
    Jul 2008
    Postów
    1414
    Podziękowania

    Domyślnie

    Bardzo ładnie. Trochę trzeba wygładzać bo widać guzki to tu, to tam. Włosy super, buźka milutka.

  6. #26
    Member
    Awatar Boris
    Dołączył
    Nov 2014
    Postów
    607
    Podziękowania

    Domyślnie

    "Religia powstała, gdy pierwszy oszust spotkał pierwszego głupca." – MARK TWAIN

  7. #27
    Member

    Dołączył
    Jul 2008
    Postów
    1414
    Podziękowania

    Domyślnie

    Tak myślałem, że znam tą buźkę :)

  8. #28
    Member
    Awatar Mortus
    Dołączył
    May 2015
    Postów
    18
    Podziękowania

    Domyślnie

    O nie, rozgryźli mnie :P A mówiąc poważniej to tak, wzorowałem się na niej.
    Tak, wiem że jest miejscami dość nierówno, ale już mi się nie chciało bawić w wygładzanie i wyrendziłem co miałem.

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •