Podziękowania Podziękowania:  0
× tak × tak:  0
× nie × nie:  0
Na fronta! Na fronta!:  0
Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Punkty tworzące krzywą obrysu(krawędzi) modelu

  1. #1
    Member

    Dołączył
    Jul 2018
    Lokalizacja
    Wejherowo
    Postów
    4
    Podziękowania

    Domyślnie Punkty tworzące krzywą obrysu(krawędzi) modelu


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Cześć,

    Dostałem do rozwiązania problem od którego zależy czy dostanę pracę. Mam model 3d w stl jako siatkę trójkątów, którego grubość wynosi 0. Potrzebuje wydobyć z tego modelu sam jego obrys(żółty obrys na screen'ie), a dokładnie same obrysy wewnątrz modelu(zębodoły). Jestem automatykiem, nie znam się na 3d, więc mam 2 pytania:
    1. Czy jest taka możliwość aby oprogramowanie narysowało mi sam obrys modelu? Albo podało współrzędne punktów na obrysie?
    2. Oprogramowanie w jakiś sposób dochodzi do tego, jak narysować sam obrys. Czy ktoś wie w jaki sposób jest to wyliczane, bądź czy ktoś ma pomysł jak mogę to wyliczyć ? Wiem, że po konwersji jestem wstanie wydobyć współrzędne każdego małego trójkąta.
    Jeśli to się uda, to będę musiał stworzyć aplikację do robota który będzie wycinał model po takich właśnie obrysach.

    Pozdrawiam
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zebyscreen.png
Wyświetleń:	33
Rozmiar:	108.6 KB
ID:	105134  

  2. #2
    Paweł Grzelak
    Awatar deshu
    Dołączył
    Dec 2005
    Lokalizacja
    W-wa
    Postów
    2375
    Podziękowania

    Domyślnie

    Hej

    1. Podstawowe pytanie. Chcesz do tego podejść jako programista czy po prostu w aplikacji 3d?
    2. Masz to robić w maxie, czy masz dowolnośc?

    Genralnie to czego potrzebujesz to można by googlac jako "extract borders lines from 3d model" albo podobnie.

    W 3d maxie to kilka klików:
    1. zaznaczasz obiekt, klikasz prawym, wybierasz convert to edit poly
    2. naciskasz "3" na klawiaturze -> wchodzisz w tryb edycji bordersów
    3. przeciagasz prostokąt selekcji nad całym obiektem -> zaznaczają się same obrysy.
    4. Na panelu po prawej szukasz sekcji Edit Borders, w niej klikasz "create shape from selection"

    No i program tworzy ci obiekt spline w którym masz same obrysy.
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2018-07-10 12_02_29-L08_kuchnia_001.max - Autodesk 3ds Max 2017.jpg
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	30.5 KB
ID:	105135  

  3. #3
    Member

    Dołączył
    Jul 2018
    Lokalizacja
    Wejherowo
    Postów
    4
    Podziękowania

    Domyślnie

    Dziękuje za cenne wskazówki.

    1. Muszę podejść do tematu jako programista. Docelowo należy napisać program który sam, na podstawie modelu w STL i bez pomocy człowieka, przekaże współrzędne otworów do robota (masowa produkcja).

    2. Korzystam z aplikacji 3d, aby mieć podgląd modelu oraz w celu sprawdzenia poprawności wyników z programu. Ciekawi mnie także sposób, w jaki taka aplikacja znajduje obrys. Środowisko które będzie mi do tego służyło jest całkowicie dowolne.

    Pozdrawiam

  4. #4
    Paweł Grzelak
    Awatar deshu
    Dołączył
    Dec 2005
    Lokalizacja
    W-wa
    Postów
    2375
    Podziękowania

    Domyślnie

    Jaki język?

  5. #5
    Member

    Dołączył
    Jul 2018
    Lokalizacja
    Wejherowo
    Postów
    4
    Podziękowania

    Domyślnie

    Prawdopodobnie C++.

  6. #6
    Paweł Grzelak
    Awatar deshu
    Dołączył
    Dec 2005
    Lokalizacja
    W-wa
    Postów
    2375
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JestemKotem Zobacz posta
    Prawdopodobnie C++.
    No to z grubsza każda biblioteka która pozwoli sprawdzić, czy krawędź należy tylko do jednego trójkąta, da ci możliwość zdobycia informacji które potrzebujesz.

  7. #7
    Member

    Dołączył
    Jul 2018
    Lokalizacja
    Wejherowo
    Postów
    4
    Podziękowania

    Domyślnie

    Myślałem żeby samemu napisać taki program, ale rzeczywiście, taka biblioteka na pewno już jest. Mam tylko nadzieję że nie będę miał problemu z optymalizacją, to w końcu 70 000 trójkątów.

  8. #8
    Paweł Grzelak
    Awatar deshu
    Dołączył
    Dec 2005
    Lokalizacja
    W-wa
    Postów
    2375
    Podziękowania

    Domyślnie

    W naszym świecie 70000 trójkątów to śmieszna ilość.
    Nie znam c++ wiec nie będę szukał konkretnych rozwiazań dla ciebie.

    Myślę że szukając "cpp stl model border extraction" dostaniesz odpowiedź jakiej potrzebujesz.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •