Podziękowania Podziękowania:  0
× tak × tak:  0
× nie × nie:  0
Na fronta! Na fronta!:  0
Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Wątek: Ustawienie parametrów kamery

  1. #1
    Member

    Dołączył
    Feb 2018
    Postów
    14
    Podziękowania

    Domyślnie Ustawienie parametrów kamery


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Witam,
    mam pytanie dotyczące ustawień kamery: shutter speed, f-number, ISO, w renderowaniu architektury zewnętrznej.
    Czy te parametry należy dobierać wg zasad fotograficznych, mam tu na myśli coś jak "słońce 16", f-n 16, ISO 100, ss 125, czy w ogóle się tym nie sugerować i ustawiać tak "żeby było ładne" dla oka ?

    Mowa o vray physical camera, 3ds max 2014.

  2. #2
    Member

    Dołączył
    Mar 2017
    Postów
    249
    Podziękowania

    Domyślnie

    zależy..

    możesz ustawiać dokładnie, pilnować realizmu i np. żarówkom we wnętrzach podawać moc w watach czy lumenach

    możesz ustawić tak żeby wyglądało dobrze bez realistycznych wartości

    tak na prawdę większe znaczenie będzie to miało w przypadku renderu z depth of field.. wtedy sprawa wygląda dokładnie jak w fotografii- mniejsza przesłona- mniejsza głębia i większe rozmycie nieostrych elementów

  3. #3
    Member
    Srebrna Galeria
    Awatar polka dot
    Dołączył
    Apr 2004
    Postów
    6388
    Podziękowania

    Domyślnie

    zależy od Twojego podejścia, jak mitic mówi

    na pewno faktyczne temperatury świateł i fizyczny model nieba pomogą w realizmie, ale zmysł plastyczny może to wszystko nadrobić
    wszystko jest tobą. jak zamierzasz się traktować?

  4. #4
    Member

    Dołączył
    Feb 2018
    Postów
    14
    Podziękowania

    Domyślnie

    Rozumiem, a czy chcąc uzyskać maksymalny realizm należy renderować z depth of field ?

    @polkadot
    Co masz i myśli i co to jest fizyczny model nieba ?

  5. #5
    Member

    Dołączył
    Apr 2007
    Postów
    828
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mitic Zobacz posta
    zależy..

    możesz ustawiać dokładnie, pilnować realizmu i np. żarówkom we wnętrzach podawać moc w watach czy lumenach

    możesz ustawić tak żeby wyglądało dobrze bez realistycznych wartości

    tak na prawdę większe znaczenie będzie to miało w przypadku renderu z depth of field.. wtedy sprawa wygląda dokładnie jak w fotografii- mniejsza przesłona- mniejsza głębia i większe rozmycie nieostrych elementów
    Ja jestem fanem pierwszego rozwiania, bo daje większą kontrole nad globalnym balansem oświetlenia, jeżeli pracujesz bez jednostek, i przyjdzie Ci precyzyjnie wyregulować jedno źródło światła, to nic to nie da jeżeli pozostałe będą przeskalowane o x %. Po jakimś czasie będziesz wiedział ile lumenów potrzebujesz w konkretnym pomieszczeniu, żeby wyglądało dobrze i możesz to sobie podzielić na ilość lamp których potrzebujesz.

    Praca z fizycznie poprawymi jednostkami w rezultacie skraca i ułatwia zadanie. Jasne że czasem podkręci sie jakąś wartość czy doda ukryte światło, ale takie zabiegi mają miejsce też w prawdziwej fotografii, softboxy za narożnikiem, czy łączenie/maskowanie rożnych ekspozycji zdjęcia.

    Tyczy sie to też ogniskowej i przysłony.

    Światło tylko w lumenach! 100 watowa żarówka daje około 3-5 W światła reszta to Ciepło (podczerwień). Wartości w lumenach są łatwiej dostępne na stronach producentów.

    Fizyczny model nieba to na przykład vray sun razem z vray sky, (moc oraz kolor słońca i nieba jest fizycznie poprawna w przełożeniu pozycję na niebie i na ekspozycje kamery) porównując do zwykłego direct light z na przykład gradientem w environment (oldschool :D )

    Tak głębia ostrości dodaje niesamowicie dużo realizmu, ale pamiętaj też że przykładowo w fotografii architektury stara się jej uniknąć, więc nie zawsze jest niezbędna, co innego ujęcie jakiegoś detalu, render zbliżenia kompozycji kwiatków i innych drobiazgów na stoliku bez głębi ostrości wygląda nienaturalnie. I to już jest głęboko zakorzenione w mózgu odbiorcy.
    Ostatnio edytowane przez stormwind ; 13-09-18 o 14:14

  6. #6
    Member
    Srebrna Galeria
    Awatar polka dot
    Dołączył
    Apr 2004
    Postów
    6388
    Podziękowania

    Domyślnie

    co to jest fizyczny model nieba ?
    na przykład vray sun razem z vray sky
    ...lub mapa HDRI https://hdrihaven.com/hdris/category/?c=skies&o=popular
    wszystko jest tobą. jak zamierzasz się traktować?

  7. #7
    Member

    Dołączył
    Feb 2018
    Postów
    14
    Podziękowania

    Domyślnie

    Ja właśnie oświetlam architekturę z hdri (wg mnie dużo lepiej oswietla niż sun + sky).
    Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi ;)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •