Podziękowania Podziękowania:  0
× tak × tak:  0
× nie × nie:  0
Na fronta! Na fronta!:  0
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Wątek: Rastafan

  1. #1
    Member

    Dołączył
    Sep 2018
    Postów
    18
    Podziękowania

    Domyślnie Rastafan


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Witam wszystkich serdecznie.Z wielką przyjemnością zapraszam do obejrzenia moich prac ;) Dziękuję za uwagę i życzę miłego dnia :) Pozdrawiam.
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	VEGETA 4 max3d.jpg
Wyświetleń:	21
Rozmiar:	478.5 KB
ID:	105266   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	MAJIN VEGETA max3d.jpg
Wyświetleń:	21
Rozmiar:	484.5 KB
ID:	105265   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	VEGETA 3 max3d.jpg
Wyświetleń:	22
Rozmiar:	472.1 KB
ID:	105264   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	VEGETA 2 max3d.jpg
Wyświetleń:	19
Rozmiar:	460.4 KB
ID:	105263   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	VEGETA 1 max3d.jpg
Wyświetleń:	20
Rozmiar:	479.4 KB
ID:	105260  

    Ostatnio edytowane przez RASTAFAN ; 30-09-18 o 13:49

  2. #2
    Member

    Dołączył
    May 2016
    Postów
    133
    Podziękowania

    Domyślnie

    A masz może coś bardziej... własnego? Albo jakieś bardziej ogólne studia, martwe natury, postać, portret? W info piszesz, że chciałbys pracować w concept arcie więc może wrzuć coś bardziej z tej parafii? Nawet jak masz crap to się nie przejmuj :)

  3. #3
    Member

    Dołączył
    Sep 2018
    Postów
    18
    Podziękowania

    Domyślnie

    Posiadam również i takie prace ;) Na dniach będę wrzucał do swojej teczki :)

  4. #4
    Member

    Dołączył
    Sep 2018
    Postów
    18
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cześć...dziś wrzucam kolejne prace ;)
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	APPLE 3 max3d.jpg
Wyświetleń:	30
Rozmiar:	467.2 KB
ID:	105272   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	APPLE 2 max3d.jpg
Wyświetleń:	34
Rozmiar:	484.4 KB
ID:	105271   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	APPLE 1 max3d.jpg
Wyświetleń:	29
Rozmiar:	477.5 KB
ID:	105270  

  5. #5
    Member

    Dołączył
    May 2016
    Postów
    133
    Podziękowania

    Domyślnie

    Moja wersja Twojego jabłka. Robiłem w digitalu, ale jak najbliżej tradycyjnego podejścia:











    Co przydałoby się poprawić:

    1. Trójwymiarowa bryła
    Nawet jak chcesz iść w jakąś mangową stylówę to jeśli nie chcesz, żeby Twoje rysunki wyglądały jak kolejny milionowy crap z deviantArta to zainwestuj czas w wyrobienie sobie wyobraźni przestrzennej. Myśl o rysunku nie jak o stawianiu kresek na kartce a o "analogowym" modelowaniu 3D w dwóch wymiarach. W Twojej głowie ma być 3D, którego iluzję róznymi technikami (perspektywa, światłocień) odtwarzasz w 2D.

    2. Światło
    Temat, delikatnie mówiąc, szeroki. Jakieś podstawy fizyki światła w każdej stylówie się przydadzą, cell shading też opiera się na realistycznym założeniu, że gdzieś pada światło, a gdzieś nie. Oddzielaj zawsze światło od cienia. Są typy oświetlenia gdzie nie jest to takie proste (kilka źródeł światła, rozproszone światło), ale póki co trzymaj się tego, że jest jedno źródło światła i przwyczaj się do myślenia o świtle jako o powierzchni gdzie pada światło vs powierzchni gdzie jest cień. Fajnie jest jak je się grupuje, a nie stawia pierdyliard oddzielnych plamek.

    3. Krawędzie
    Jak już wiesz gdzie jest światło a gdzie cień to teraz rozkminiasz krawędzie. Czasem światło gładko przechodzi w cień (np. na kuli), czasem ostro (krawędź sześcianu na przykład). Czasem jest to średnio gładkie, czasem średniopółtrochęniezbyt ostre. Uprość to sobie do kilku np, gładko, średnio i ostro i potem ewentualnie delikatnie różnicuj dalej.

    4. Kontrast
    Dużo kontrastu to zwykle dobrze :) Chyba, że to bardzo delikatne oświetlenie. Ale zwykle rób go więcej niż jest w realu, będzie ciekawiej/bardziej dramatycznie.

    Ćwicz podstawy, jak będziesz miał mocne to wszystko dasz radę narysować. Potem sobie doszlifujesz co trzeba, ale zaczynaj od banałów. Jak Cię nudzą to mam dla Ciebie złą wiadomość - rysowanie martwej natury nie różni się zbytnio w technikaliach od rysowania walczących smoków :)

  6. #6
    Member

    Dołączył
    Sep 2018
    Postów
    18
    Podziękowania

    Domyślnie

    SebastianSz

    Bardzo Ci dziękuję za rady...postaram się je zapamiętać i wdrożyć je jak najszybciej ;) Jestem Ci bardzo wdzięczny.Jeżeli będziesz miał jeszcze jakieś rady,to z miła chęcia je przeczytam i przyswoję.Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję...a dziś wrzucam swoje kolejne prace ;)
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	I am...RASTAFAN max3d.jpg
Wyświetleń:	27
Rozmiar:	461.2 KB
ID:	105274   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bob Marley max3d.jpg
Wyświetleń:	18
Rozmiar:	464.5 KB
ID:	105275   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	PAN max3d.jpg
Wyświetleń:	17
Rozmiar:	448.0 KB
ID:	105276   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	SWORD max3d.jpg
Wyświetleń:	22
Rozmiar:	473.4 KB
ID:	105277  

  7. #7
    Member

    Dołączył
    May 2016
    Postów
    133
    Podziękowania

    Domyślnie

    Ten po lewej spoko, ale uważaj na trzymanie się takiego bardzo stylizowanego sposobu rysowania. Uproszczenia, którymi posługuje się manga z czegoś wynikaja i jak ktoś bezmyślnie to kopiuje to wychodzi nijaki szajs z dA.

    Podstawy realizmu są istotne w uproszczonych stylach bo im mniej masz linii i przejść tonalnych tym bardziej istotne stają się te, które zostawiasz. Chodzi mi o to, że w sumie łatwiej narysować oko realistycznie, bo możesz się z tym cackać i dopracowywać do usranej śmierci, ale jak chcesz uproszczone oko dobrze narysować, powiedzmy dwiema kreskami, to muszą to być dwie zajebiście dobrze przemyślane i dobrane kreski. Jak tylko kopiujesz, to nie wiesz z czego wynikały uproszczenia oryginalnego autora i nigdy nie zrobisz niczego własnego i nie będziesz w stanie dopasować tych uproszczeń do swoich prac i pomysłów. Nie daj się zwieść, że dobra manga (czy komiks w ogóle) jest prosta i dobra dla początkujących, bo nie jest. Fajny, stylizowany i wlasny design jest trudniejszy niz mega realizm bo nie ma jednoznaczynch odpowiedzi co jest dobre, a co nie :)

    Dobra, nie truję juz :D Obczaj sobie te rzeczy, to są dobre, sprawdzone strony z dobrym materiałem (unikaj większości, szczególnie polskich, tutoriali na YT, jakichś blondynkitezgrają czy czegoś w tym stylu):

    https://drawabox.com/
    https://www.proko.com/ (Proko będzie niedługo miał kurs podstaw rysunku w ogóle, powinno być dobre)
    https://www.youtube.com/channel/UCAH...Fz1WMRHIzAodUQ (perspektywa po polsku)
    https://www.nma.art/
    https://www.thegnomonworkshop.com/

  8. #8
    Member

    Dołączył
    Sep 2018
    Postów
    18
    Podziękowania

    Domyślnie

    Dzięki...wszystko wyglada obiecujaco ;) Jednak mam małe pytanko,a mianowicie: w przyszłości chciałbym zostać concept artysta i rysować ludzi i potwory...jednak nie wiem od czego tak naprawdę zaczać.Czy powinienem przejść od razu do rysowania oczu itd....czy zaczać od brył,ich cieniowania,martwej natury itp.?

  9. #9
    Member

    Dołączył
    May 2016
    Postów
    133
    Podziękowania

    Domyślnie

    Nie pracuję w concept arcie, więc nie będę się mądrzył w tej kwestii, ale jeśli chodzi o szeroko pojęty rysunek to coś tam wiem :)

    Tak mega ogólnie: rysowanie/malarstwo to sztuka inteligentnego upraszczania rzeczy tak, żeby oszukać mózg, że te kreski/plamy na kartce/ekranie to coś rzeczywistego, jakiś obiekt czy miejsce. I tyle, sposobów, żeby to osiągnąć jest jednak nieskończenie wiele, ale za to opierają się na jakichś podstawowych zalożeniach, bo w końcu to jak widzisz świat jest niezmienne. Dla przykładu, rzeczy zawsze są coraz mniejsze im dalej od Ciebie są - pytanie tylko jakie to ma konsekwencjew przypadku różnych obiektów, no i o ile mniejsze? I tu wchodzi teoria perspektywy. Czy ją sobie wymierzysz matematycznie przez 8 godzin czy zrobisz jakiś myk trzema kreskami to już kwestia tego jaki styl chcesz mieć, ale zrozumienie podstaw bedzie niezbędne i tu i tu.

    Dlatego na pierwszy ogień powinieneś wziąć podstawy rysunku w ogóle - jak rysować bryły (perspektywa), jak działa światło czy kolor. Bo potwór też zajmuje jakąś przestrzeń i pada na niego światło, nie? Dlatego napisałem, że jabłka od smoków się nie różnią, kwestia tylko złożoności. Zasada grania Panie Janie i Etiudy Rewolucyjnej jest taka sama w gruncie rzeczy, musisz wciskać odpowiednie klawisze w odpowiednim tempie ;) Martwe natury są wygodne bo się nie ruszają, nie mają też bardzo konkretnych proporcji (jak np. ludzka twarz) więc łatwo się nauczyć na nich podstaw.

    Nie ćwicz od razu detalu, oczu, nosów etc. Po cholerę Ci oko, jak głowa jest płaska i zamiast ładnej buzi mamy krzywy ryj? Jak wyrenderujesz pięknie oko, które jest na czole to dalej będzie to kiepski portret:)

    Zacznij od tych ćwiczeń na drawabox.com i tego co jest na creosferze, naucz się podstaw rysunku jako takiego. Możesz ćwiczy postać, czemu nie (Figure Drawing na Proko.com to dobre źródło), ale ludzie są trudni bo nie dość, że muszą być przestrzenni to jeszcze dobrze by było, żeby byli żywi, dynamiczni i mieli anatomię człowieka, a nie kosmokraba z Alpha Centauri. Jak masz problem narysować dobre jabłko, które masz przed nosem, to jak narysujesz 1000x bardziej skomplikowaną scenę z ludźmi, potworami i co tam jeszcze? I to z głowy, bo zdjęć kosmokrabów nie znajdziesz? :P

  10. #10
    Member

    Dołączył
    Sep 2018
    Postów
    18
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cześć wszystkim...dziś zamieszczam kolejne prace ;)
    Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	filiżanka max3d.jpg
Wyświetleń:	38
Rozmiar:	478.7 KB
ID:	105279   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	SONGO SSJ 4 max3d.jpg
Wyświetleń:	24
Rozmiar:	456.7 KB
ID:	105278  

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •