Podziękowania Podziękowania:  0
× tak × tak:  0
× nie × nie:  0
Na fronta! Na fronta!:  0
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: 3ds max render bez tła

  1. #1
    Member

    Dołączył
    Oct 2017
    Lokalizacja
    Czyżowice
    Postów
    44
    Podziękowania

    Domyślnie 3ds max render bez tła


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Hej! mam pytanie, jak renderować obiekt, ale bez tła?

    Mam zrobione urządzenie, które stoi na białym tle, chciałbym je animować, ale bez tła, ma być samo urządzenie z cieniem? ktoś pomoże ?

  2. #2
    Member

    Dołączył
    Oct 2017
    Lokalizacja
    Czyżowice
    Postów
    44
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zbyszek Zbigniew Zobacz posta
    Hej! mam pytanie, jak renderować obiekt, ale bez tła?

    Mam zrobione urządzenie, które stoi na białym tle, chciałbym je animować, ale bez tła, ma być samo urządzenie z cieniem? ktoś pomoże ?
    Nikt nie pomoże? :(

  3. #3
    Member

    Dołączył
    Dec 2016
    Postów
    28
    Podziękowania

    Domyślnie

    Ja bym Ci pomógł, ale nie znam 3D Maxa.
    Ewentualnie szukaj coś w stylu „alpha” albo „transparent”.

  4. #4
    Member
    Awatar Rozpustelnik
    Dołączył
    Dec 2005
    Lokalizacja
    Warszawa / Białystok
    Postów
    117
    Podziękowania

    Domyślnie

    Jeśli to Corona i chcesz później używać sekwencji klatek z obiektem "wklejanym" w inne tło, to:
    - odhacz fizyczne tło (plane, poly, cokolwiek tam masz) jako visible to camera,
    - w direct visibility override w ogólnych ustawieniach renderu daj czarny (dla ładnej alfy),
    - sekwencje zapisuj do png z włączoną przezroczystością (alfą)

  5. #5
    Member

    Dołączył
    Oct 2017
    Lokalizacja
    Czyżowice
    Postów
    44
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rozpustelnik Zobacz posta
    Jeśli to Corona i chcesz później używać sekwencji klatek z obiektem "wklejanym" w inne tło, to:
    - odhacz fizyczne tło (plane, poly, cokolwiek tam masz) jako visible to camera,
    - w direct visibility override w ogólnych ustawieniach renderu daj czarny (dla ładnej alfy),
    - sekwencje zapisuj do png z włączoną przezroczystością (alfą)
    dziękuje ! zaraz będę konfigurował! :)

  6. #6
    Member

    Dołączył
    Oct 2017
    Lokalizacja
    Czyżowice
    Postów
    44
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rozpustelnik Zobacz posta
    Jeśli to Corona i chcesz później używać sekwencji klatek z obiektem "wklejanym" w inne tło, to:
    - odhacz fizyczne tło (plane, poly, cokolwiek tam masz) jako visible to camera,
    - w direct visibility override w ogólnych ustawieniach renderu daj czarny (dla ładnej alfy),
    - sekwencje zapisuj do png z włączoną przezroczystością (alfą)


    kurde wycina mi idealnie tak jak chciałem, ale przy okazji usuwa mi cienie pod obiektem, masz na to sposób ? z góry dziękuje !

  7. #7
    Member
    Awatar Rozpustelnik
    Dołączył
    Dec 2005
    Lokalizacja
    Warszawa / Białystok
    Postów
    117
    Podziękowania

    Domyślnie

    Tu jest sposób, ale sam nie próbowałem: https://www.youtube.com/watch?v=4WL4UcbLLlw

    Chodzi o shader shadowcatcher.

  8. #8
    Member

    Dołączył
    Oct 2017
    Lokalizacja
    Czyżowice
    Postów
    44
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rozpustelnik Zobacz posta
    Tu jest sposób, ale sam nie próbowałem: https://www.youtube.com/watch?v=4WL4UcbLLlw

    Chodzi o shader shadowcatcher.
    dziękuje, ale to nie jest to, bo mam już zrobione otoczenie, i nie chce wrzucać otoczenia HDR.

    mam zrobione światła i scenę z elementem podłogi (plane) i chce wyłapać tylko cień.

    może ktoś jeszcze robił takie rzeczy? przeszukałem youtube i nie ma takiego tutoriala :(

  9. #9
    Member

    Dołączył
    Oct 2017
    Lokalizacja
    Czyżowice
    Postów
    44
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zbyszek Zbigniew Zobacz posta
    dziękuje, ale to nie jest to, bo mam już zrobione otoczenie, i nie chce wrzucać otoczenia HDR.

    mam zrobione światła i scenę z elementem podłogi (plane) i chce wyłapać tylko cień.

    może ktoś jeszcze robił takie rzeczy? przeszukałem youtube i nie ma takiego tutoriala :(

    podpinam schadowcachera pod tło, już prawie jest, ale dalej łapie mi refleksy z obiektu, a chce żeby było bez. sam cień.
    Ostatnio edytowane przez Zbyszek Zbigniew ; 08-11-18 o 12:57

  10. #10
    Member
    Awatar Rozpustelnik
    Dołączył
    Dec 2005
    Lokalizacja
    Warszawa / Białystok
    Postów
    117
    Podziękowania

    Domyślnie

    Rozumiem że tylko na podłodze ma być cień? Zduplikuj sobie plane'a podłogi i na to nałóż shadowcatchera. W ustawieniach shadera dajesz enviro na czarny, alpha mode na "for compositing" i zrobione.
    Samą podłogę, otoczenie itd. dajesz jako invisible to camera lub jakkolwiek ją wyłączasz z widoczności podczas renderu.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •