Podziękowania Podziękowania:  0
× tak × tak:  0
× nie × nie:  0
Na fronta! Na fronta!:  0
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Postać 3D: Jason Todd/Red Hood

  1. #1
    Member

    Dołączył
    Oct 2018
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    6
    Podziękowania

    Domyślnie Postać 3D: Jason Todd/Red Hood


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Cześć wszystkim.
    To mój pierwszy post także proszę o wyrozumiałość jeśli popełnię jakieś błędy :).
    Podczas grania w Batman Arkham Knight bardzo spodobał mi się design Red Hooda(oprócz maski którą zmieniłem) z kampanii dodatkowej więc stwierdziłem, że sam spróbuję swoich sił w tworzeniu tego typu postaci. Było to bardzo dobre study jeśli chodzi o ubrania, chociaż wiem, że sporo można było zrobić lepiej ale dopiero zaczynam z Game Artem.
    Jest to moja 3 postać jaką kiedykolwiek zrobiłem, także wszelka krytyka i rady mile widziane.
    Jakby ktoś chciał więcej shotów czy sety tekstur zobaczyć to są na moim artstation.
    Główny concept: Rocksteady.
    Maska: https://darkknightfx.com/collections...ed-hood-hybrid

    Zbrush - Sculpt.
    3D's Max - Retopo, UV i rigg.
    Toolbag3 - Bakeing i shading.
    Substance Painter 2018 - teksturowanie (PBR).




    Załączone obrazki Załączone obrazki  

  2. #2
    member of
    Awatar olaf
    Dołączył
    May 2009
    Lokalizacja
    szczecin
    Postów
    10135
    Podziękowania

    Domyślnie

    Jak na jedną z pierwszych postaci, to naprawdę nieźle. Z punktu widzenia estetyki (nie faktycznej postaci z gry), to chyba ramiona zbyt wąskie i plecy za mało rozbudowane. Złamanie lekkie nadgarstka, by bron nie była protezą do przedramienia, tez by pewnie pomogło.
    nosiłem kalesony zanim było cool

  3. #3
    Member

    Dołączył
    Oct 2018
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    6
    Podziękowania

    Domyślnie

    Co masz na myśli pisząc "złamanie nadgarstka"? W sensie przekrzywienie żeby nie był tak wyprostowany? A co do ramion to ogólnie tutaj jest wersja z gry, według mnie te ramiona ma aż zbyt szerokie, takie kwadratowe strasznie więc starałem się to jakoś bardziej naturalnie zrobić.
    https://vignette.wikia.nocookie.net/...20160409002030

  4. #4
    Member
    Awatar JonJoan
    Dołączył
    Aug 2011
    Postów
    271
    Podziękowania

    Domyślnie

    Dla mnie bardzo elegancki model na wysokim poziomie i chyba najlepszy debiut z jakim się spotkałem na tej stronie.
    Te mikro szczegóły były robione w zbrushu czy może w SP?
    Jak dużo czasu zajęło robienie całego modelu?

    Nigdzie nie widzę linka do Twojego artstation.

  5. #5
    Member

    Dołączył
    Oct 2018
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    6
    Podziękowania

    Domyślnie

    Mikrodetal był robiony w SP bo łatwiej kontrolować rozmiar i ewentualne późniejsze fixy. Co do czasu to ciężko powiedzieć, zależy jakby to liczyć, czy pomijając wszystkie chwile zwątpienia podczas których odstawiałem model na kilka dni(głównie przez ubrania i ich zagniecenia), czy sumując wszystkie godziny. Myślę, że około miesiąca, tak 5-8h dziennie, codziennie, wliczając w to wszystkie poprawki, ale jak wspomniałem, ciężko mi powiedzieć :). A linka do artstation nie wrzuciłem, fakt ale jest mój nick na każdym screenie a tu masz link: https://www.artstation.com/boguslawjestem

  6. #6
    Member
    Awatar JonJoan
    Dołączył
    Aug 2011
    Postów
    271
    Podziękowania

    Domyślnie

    Fajnie przedstawiony model na AS. Trójkątów zdecydowanie za dużo. 111 tyś na tułów? Powinno być tak z kilkanaście. Z tego co ja słyszałem. Jeżeli chodzi o gry.
    Jeszcze jedno pytanko jeżeli chodzi o tekstury. Jeżeli mogię, :). Są trzy rodzaje na każdy obiekt. Pierwsza to oczywiście diffuse, druga normal. A ta trzecia? Jaskrawa? czasami żółtawa a czasami mocno różowa?

  7. #7
    Member

    Dołączył
    Oct 2018
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    6
    Podziękowania

    Domyślnie

    Wielkie dzięki za miłe słowa :). Nie nie, to nie jest tak że 111k na tułów. Cała postać ma razem 111k trójkątów a pistolet ~9k. Co do tekstur to gwoli ścisłości jest pewna różnica między diffuse a albedo/base color ale to można doczytać. A ta jaskrawa to właśnie bardzo ciekawa sprawa :D. Ogólnie w PBR jest 5 podstawowych tekstur: Albedo/Base color, Normal, Roughness, Metalness i Ambient Occlusion. Z racji że 3 ostatnie są tylko w odcieniach szarości a kanały w RGB też są przedstawiane w odcieniach szarości to te tekstury są "spakowane". Ambient occlusion jest w kanale R, Roughness w kanale G a metalness w kanale B i ostatecznie daje to właśnie taki kolorowy efekt. Poniżaje zrobiłem taki mały breakdown jak wyglądają poszczególne tekstury przed spakowaniem w jedną.

  8. #8
    Member

    Dołączył
    Jul 2008
    Postów
    1672
    Podziękowania

    Domyślnie

    Model super elegancki :) ale ostatnio oglądam dużo game devu i tutaj, nie wiem czy to światło, czy materiał, ale wszystko wygląda jakby było z jednego materiału. A widzę tam różne tkaniny, metal, plastik ale ciężko ro rozróżnić.

  9. #9
    Member

    Dołączył
    Oct 2018
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    6
    Podziękowania

    Domyślnie

    Dzięki :) Możliwe że przez światło nie jestem pewien ale dopiero zaczynam przygodę z PBR i Game artem więc jeszcze sporo nauki przede mną zwłaszcza jeśli chodzi o teksturowanie.

  10. #10
    Member
    Awatar JonJoan
    Dołączył
    Aug 2011
    Postów
    271
    Podziękowania

    Domyślnie

    Ogólnie w PBR jest 5 podstawowych tekstur...
    Fiu... Trochę zacofany jestem. Trzeba koniecznie kupić kompa pod SP, Marmoset i inne takie. W tym roku.
    Co do ilości trójkątów- się czepiam bo czepiają się tego też pracodawcy. Jest taka opinia że model musi miec jak najwięcej szczegółów a jak najmniej poligonów. Na postać bez sprzętu to musiałem kiedyś wykonać próbne zlecenie nie przekraczające 10 000 trójkątów. Chcesz jak najszybciej znaleźć robotę- to będziesz chyba musiał o to zadbać.
    Ok. Będę śledził twoje poczynania.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •