Podziękowania Podziękowania:  0
× tak × tak:  0
× nie × nie:  0
Na fronta! Na fronta!:  0
Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: zmieniona ścieżka dostępu materiałów

  1. #1
    Member

    Dołączył
    Sep 2016
    Postów
    42
    Podziękowania

    Domyślnie zmieniona ścieżka dostępu materiałów


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Cześć. Mam chyba? nietypowy problem. Otwieram gotowy model z nałożonymi materiałami i jest cały czarny. Render po uruchomieniu chodzi, ale wychodzi cały czarny - nic nie widać. Dostałam od autora plik z teksturami, ale podejrzewam, że nie zgadzają się ścieżki dostępu i po wybraniu okienka materiałów, które są czarne pokazuje się pod spodem komunikat, że "this class does not have an implementation supplied by any of the currently loaded dlls". Jak to naprawić, żeby program widział tekstury na moim komputerze w folderze, w którym je umieściłam?
    Pozdrawiam :)

  2. #2
    Member

    Dołączył
    Apr 2007
    Postów
    859
    Podziękowania

    Domyślnie

    Modele które masz w scenie przygotowane są pod render, którego nie masz zainstalowanego i max nie rozpoznaje jego materiałów.

    Jeżeli pracujesz w vray lub coronie możesz użyć wbudowanych konwerterów, np:
    https://docs.chaosgroup.com/display/...cene+Converter

    lub zewnętrznych skrtyptów
    http://www.scriptspot.com/3ds-max/sc...ymtl-converter

    Ale nie ma gwarancji czy powyższe konwertery rozpoznają twój materiał bo teoretycznie konwerter wymaga obecności Rendera z którego zamienia. W takim wypadku jeżeli dowiesz sie do jakiego rendera przygotowany był model, możesz zainstalować sobie jego próbną wersje na potrzeby konwersji.

    Albo poprosić twórce o konwersję.

    Same ścieżki dla tekstur możesz naprawić skryptem RelinkBitmaps

  3. #3
    Member

    Dołączył
    Sep 2016
    Postów
    42
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stormwind Zobacz posta
    Modele które masz w scenie przygotowane są pod render, którego nie masz zainstalowanego i max nie rozpoznaje jego materiałów.

    Jeżeli pracujesz w vray lub coronie możesz użyć wbudowanych konwerterów, np:
    https://docs.chaosgroup.com/display/...cene+Converter

    lub zewnętrznych skrtyptów
    http://www.scriptspot.com/3ds-max/sc...ymtl-converter

    Ale nie ma gwarancji czy powyższe konwertery rozpoznają twój materiał bo teoretycznie konwerter wymaga obecności Rendera z którego zamienia. W takim wypadku jeżeli dowiesz sie do jakiego rendera przygotowany był model, możesz zainstalować sobie jego próbną wersje na potrzeby konwersji.

    Albo poprosić twórce o konwersję.

    Same ścieżki dla tekstur możesz naprawić skryptem RelinkBitmaps


    Co to znaczy, że nie mam zainstalowanego renderu? Mam ten sam silnik, kamery Vray są ustawione tak jak chciał tego autor.

  4. #4
    Member

    Dołączył
    Apr 2007
    Postów
    859
    Podziękowania

    Domyślnie

    Jaki typ materiałów nie renderuje się poprawnie?
    Czy próbowałaś konwertować materiały?

  5. #5
    Member

    Dołączył
    Sep 2016
    Postów
    42
    Podziękowania

    Domyślnie

    W jaki sposób konwertować materiały? Nie jestem pewna, dostałam scenę i plik z materiałami, nie wiem gdzie to sprawdzić jakie materiały to są.

  6. #6
    Member
    Awatar serratus
    Dołączył
    Jan 2007
    Postów
    643
    Podziękowania

    Domyślnie

    Cześć,

    Możesz ręcznie dostosować ścieżki do tekstur w Asset Tracking (lewy górny róg ikonka Max -> References albo Manage -> Asset Tracking). Tam zaznacz sobie tekstury, które mają status "File Missing" i potem wejdź na górze w Paths -> Set Path i popraw ścieżkę do folderu, gdzie masz tekstury.

    Ewentualnie jeśli to nie pomoże, to zamiast standardowo otwierać model w Maxie, otwórz sobie pustą scenę i wejdź w Import -> Merge i w ten sposób dodaj model z teksturami do sceny. Następnie jak dalej nie będzie tekstur to powtórz krok z Asset Trackingiem i powinno być okej. Po prostu jak otwierasz model standardowo to możliwe, że zaimportowałaś również ustawienia shaderów których np. nie posiadasz przez to widzisz czarne materiały w okienku materiałów. Aczkolwiek same tekstury po renderowaniu powinny się wyświetlać, jeśli ścieżka do nich jest prawidłowa. Ale to tak jak już wcześniej wspomniałem załatwisz Asset Trackingiem ręcznie albo skryptem tak jak kolega wcześniej poradził.

    EDIT: Konwertować materiały musisz wtedy, gdy np. model ma przypisane materiały z silniku Corona, a Ty używasz silnika Vray. Jeśli silniki są jednakowe, to w większości przypadków nie trzeba tego robić.

    Pozdrawiam

  7. #7
    Member

    Dołączył
    Sep 2016
    Postów
    42
    Podziękowania

    Domyślnie

    Zmergowałam, sprawdzam asset tracking, zmieniłam ścieżkę w "set paths", ale nadal nic nie widać : ( dalej w asset tracking wyświetla mi się file missing, a w materiałach z kolei naprawiło się o tyle, że nie ma w ogóle żadnych materiałów :?
    Ostatnio edytowane przez PatrycjaLe ; 11-07-19 o 13:28

  8. #8
    Member

    Dołączył
    Sep 2016
    Postów
    42
    Podziękowania

    Domyślnie

    Dobra, wrzuciłam swój przykładowy materiał, renderuje mi go, ale nie czyta oryginalnych i tamte renderuje na czarno. Chciałabybm, żeby wyświetlały się i renderowały te materiały, które byly nałożone pierwotnie. Jest ich bardzo dużo i nie jest fizycznie w stanie rozeznać się "co autor miał na myśli", czykli które materiały do których obiektów. Czy da się odzyskać ich przypisanie do danych obiektów? Dodam, że oryginalnie kamera w pliku została utworzona jako VRayowa.

  9. #9
    Member
    Awatar serratus
    Dołączył
    Jan 2007
    Postów
    643
    Podziękowania

    Domyślnie

    Po tym co piszesz to wygląda tak jak byś w Render Setup (F10) nie miała przypisanego Vraya. Naciśnij F10 i zobacz czy na górze w Renderer masz wybrany - VrayAdv, w Target - Production Rendering, a jak zescrollujesz na sam dół to wejdź jeszcze w zakładkę Assign Renderer i sprawdź czy w Production jest wybrany VrayAdv. Jak dalej nie będzie działać to wrzuć screeny z Material Editora, Render Setup i z Viewportu. Dodatkowo możesz jeszcze spróbować jedną rzecz - jak 3dsMax nie zna ścieżki do tekstur to domyślnie szuka jej w tym samym folderze, w którym jest model. Jak masz np. model krzeslo.max i mergujesz go ze swoją sceną, to jeśli w folderze z krzeslo.max będziesz miała wszystkie tekstury do tego krzesła, to powinny się one wyświetlić. Często jest tak, że jak ktoś ściąga / kupuje modele to są one posortowane w taki sposób, że model jest w osobnym folderze jak i tekstury, co oczywiście jest sensowne pod kątem uporządkowania, ale czasami lepiej mieć bałagan w plikach i mieć działające tekstury.

    EDIT: Jeśli tylko zmieniłaś materiał, a nie nadpisałaś oryginalnego to w Material Editor kliknij tak jak zaznaczyłem na screenie i tam powinnaś mieć ten materiał w Scene Materials, to są tak jak sama nazwa wskazuje - materiały ze sceny, które są poza edytorem (czyli nie są nałożone na te "kulki"), jednak mimo tego oddziałują na obiekt, do którego zostały pierwotnie przypisane.

    https://i.imgur.com/sDMvdKp.png

    W przypadku gdy nadpisałaś teksturę np. oparcia krzesła to usuń to krzesło ze sceny i jeszcze raz je zmerguj z pierwotnego pliku, który dostałaś.
    Ostatnio edytowane przez serratus ; 12-07-19 o 18:56

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •