Podziękowania Podziękowania:  0
× tak × tak:  0
× nie × nie:  0
Na fronta! Na fronta!:  0
Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Pytanie o ProEngineering - 3dmax

  1. #1
    Member

    Dołączył
    Oct 2007
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    2
    Podziękowania

    Domyślnie Pytanie o ProEngineering - 3dmax


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Czy istnieje możliwość zaimportowania pliku 3d stworzonego za pomocą technicznego programu ProEngineering (plik typu *.stp) do programu np. 3D max w celu "obrobienia" produktu w celach reklamowych. Pozwoli to zaoszczędzić czas - a czas to pieniądz pozdrawiam

  2. #2
    I love CATE
    Srebrna Galeria

    Dołączył
    Jun 2007
    Lokalizacja
    Wałcz
    Postów
    2770
    Podziękowania

    Domyślnie

    Z tego co sprawdzałem nie ma tego formatu na liście formatów które max importuje ale być może jest jakiś plugin do importu tego typu formatów(możesz poszukać na stronce:
    http://www.maxplugins.de/ patrz w kategorii import/export) albo jak się da to wyeksportuj projekt do jakiegoś formatu który max importuje jeżeli się da w tym ProEngineering.

  3. #3
    nurbsmaster
    Złota Galeria Srebrna Galeria
    Awatar Bzyku
    Dołączył
    Apr 2003
    Lokalizacja
    Zielona Góra
    Postów
    1852
    Podziękowania

    Domyślnie

    Npower power nurbs "niestety" platny ale nigdy nie probowalem ale zobacz http://moi3d.com/ czy ma importer step choc pewnie w proE mozesz exportowac jako igs (iges) wtedy nie bedzie problemow

  4. #4
    Member

    Dołączył
    Oct 2007
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    2
    Podziękowania

    Domyślnie

    To może ktoś był by zainteresowany wykonaniem kilku prac w 3D - źródłem będą pliki z ProE pozdrawiam [email protected]

  5. #5
    User190
    Guest

    Domyślnie

    A ProEngineering nie eksportuje do formatu CADa? Jeśli tak to robisz eksport do dwg/dxf i importujesz w maxie.

  6. #6
    Member

    Dołączył
    Dec 2005
    Postów
    16
    Podziękowania

    Domyślnie

    1 Przez plugin powerNurbs odczytuje nawet rodzime formaty sw,cati'i,proe,rhino,ugs'a , ale z tego co słyszałem bez problemu odczytuje jedynie party sw ,oraz pliki rhino (3dm) , stp i iges z pozostałymi często się wywala.

    http://www.npowersoftware.com/

    2 z proe można wypuścić stl'a którego max czyta bez żadnych dodatkowych pluginów

    Wydaje mi się , że lepszym rozwiązaniem byłoby przerzucenie pliku proe do bardziej przyjaznego programy pracującego z nurbsami np. majki poprzez format iges lub poprzez plugin direct connect.

    Tu info na temat tego pluga

    http://usa.autodesk.com/adsk/servlet...112&id=8172555

    3 kolejnym i chyba najlepszym rozwiązaniem jest render np. vray'em lub flamingo w rhino a przerzucasz do niego plik jako stp lub iges, vray w rhino nieźle sobie śmiga.
    Minusem tego rozwiązania jest mapowanie. W rhino to mordęga (ale się da). Można jednak wykorzystać rhino do ustawienia sceny a następnie jako translator przerzucając plik z proe jako stp lub iges do rhino , a stamtąd jako fbx,3ds,dwg lub dxf , które maxio czyta bezproblemowo.

    4. rozwiązanie to skorzystanie z specjalnie do tego przeznaczonych translatorów
    dwa najbardziej znane to
    a) right hemisphere cad edytion


    http://www.righthemisphere.com/produ...xp/de_cad.html


    b) okino poly trans


    http://www.okino.com/conv/conv.htm?0
    Ostatnio edytowane przez maczadza ; 05-10-07 o 15:49

  7. #7
    Member

    Dołączył
    Dec 2005
    Postów
    16
    Podziękowania

    Domyślnie

    Najdziwniejszą dla mnie rzeczą jest to że aplikacje kosztujące od kilkudziesięciu do kulkuset tysięcy $ (mam tu na myśli proe, Kasie ,ugs'a czy też Solid Works'a) nie mają zaimplementowanego w sobie konkretnego silnika renderującego.
    Chociaż Catia oraz z o wiele niższej półeczki (Acad 2007 - 2008) mają bardzo okrojonego mental'a (o czym można przeczytać na stronach autodesk'u oraz dassault system), a do sw mamy maxwellowskiego plugina.
    Są jednak plany zaimplementowania Vray,a bezpośrednio do sw, (co wydaje się niezłym pomysłem) , oraz aplikacji architektonicznych takich jak revit czy też archicad (co według mnie nie ma większego sensu , ponieważ revit (jak sugeruje autodesk) ma świetną wymianę z maxem pod , którego mamy niemalże wszystkie silniczki renderujące, a archi (o czym możemy przeczytać na stronie maxona ora graphisoftu) rewelacyjnie współpracuje z cinemką pod którą mamy dwa świetne rendery vray'a oraz finalrender'a)
    Uzupełniając jednak odpowiedź na wcześniejsze pytanie myślę że z proe można wypuścić pliki acis i jeżeli dysponujecie w firmie academ 2007 wczytać je do acada i tam spróbować zrenderować mental'em.
    Ostatnio edytowane przez maczadza ; 05-10-07 o 15:51

  8. #8
    Member

    Dołączył
    Jan 2010
    Postów
    1
    Podziękowania

    Domyślnie

    Witam
    Mam podobny problem. Chciałem zrobić przyzwoitą wizualizację używając
    Blendea. Dwoma kliknięciami uzyskałem więcej niż w CATI po godzinie zabawy. Z prostą części narysować mogę od nowa ale już całą maszynę nie ma sensu. Próbowałem n powerNurbs przez 3d max ale problem był z bryłami obrotowymi.
    Cytat Zamieszczone przez maczadza Zobacz posta
    3 kolejnym i chyba najlepszym rozwiązaniem jest render np. vray'em lub flamingo w rhino a przerzucasz do niego plik jako stp lub iges, vray w rhino nieźle sobie śmiga.
    Minusem tego rozwiązania jest mapowanie. W rhino to mordęga (ale się da). Można jednak wykorzystać rhino do ustawienia sceny a następnie jako translator przerzucając plik z proe jako stp lub iges do rhino , a stamtąd jako fbx,3ds,dwg lub dxf , które maxio czyta bezproblemowo.
    http://www.okino.com/conv/conv.htm?0
    Moje pytanie dotyczy czy mogę dostać się do Blendera za pomocą Rhino np. obj ? Niema dostępu ani doświadczenia z programami do animacji a czasu coraz mniej żeby błądzić :).

  9. #9
    Member

    Dołączył
    Dec 2005
    Postów
    16
    Podziękowania

    Domyślnie

    1.Z proe do blendera bezpośrednio jako obj
    2.Z cati do rhino jako stp ; z rhino do blendera jako obj lub 3ds
    3.Bezpośrednio z cati do blendera jako stl lub wrl
    Jeżeli chodzi o rozwiązanie 2 to zastanawia mnie tu jedna rzecz ; po co używać w tym wypadku blendera skoro można wszystko wyrenderować w rhino za pomocą vray’a , Maxwell’a , fryrender’a ,flamingo lub hypershot’a.
    Animację w rhino tworzy się ją za pomocą dodatkowego modułu „bongo”.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •