Podziękowania Podziękowania:  0
× tak × tak:  0
× nie × nie:  0
Na fronta! Na fronta!:  0
Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 53

Wątek: [tłumaczenie] Bridgman's Complete guide to drawing from life

  1. #1
    Piękna strona moderacji.
    Awatar prrrszalony
    Dołączył
    Dec 2006
    Lokalizacja
    Gdynia
    Postów
    2061
    Podziękowania

    Domyślnie [tłumaczenie] Bridgman's Complete guide to drawing from life


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Mogą być pewne różnice, ponieważ mam Life Drawing Bridgmana i pomiędzy wydaniem jednego tekstu, a drugiego nastąpiło trochę korekt. Complete guide to drawing from life to taki miks pozostałych książek Bridgmana, tu się dodało, tam się ucięło... i jest :]

    Potrzebne są osoby nie tylko do tłumaczenia, ale i do korekty. Wiele osób to przeczyta, ale większość zignoruje błędy, więc przydadzą się osoby, które te błędy nie tylko wyłapią ale i poprawią

    Link do podglądu:
    http://books.google.pl/books?id=-SJ3...page&q&f=false
    http://www.sendspace.com/file/udu9w3

    Zapraszamy do wspólnej edukacji i zabawy!

    Zestawienie kto co robi (dzięki aspenboy!)
    Będę to aktualizował powoli
    Kod:
      1- 67 prrrszalony
     67- 85 Muzzy
     86- 92 aspeboy
     93-110 slowiak
    111-145 torm
    146-168 Fusman
    169-222 <do wzięcia>
    223-227 resh
    228-239 aspenboy
    240-281 Dobrotek
    282-286 Vega
    287-307 factoradic
    308-317 Muzzy
    318-351 agonigusson
    Ostatnio edytowane przez prrrszalony ; 11-01-11 o 16:15

  2. #2
    Piękna strona moderacji.
    Awatar prrrszalony
    Dołączył
    Dec 2006
    Lokalizacja
    Gdynia
    Postów
    2061
    Podziękowania

    Domyślnie

    Sprawa z tłumaczeniem wygląda tak, ze proponuję zacząć od strony 67. Wcześniejsze przetłumaczone mniej lub bardziej mam ja i potrzebna im tylko jakaś korekta (albo i coś gruntowniejszego o ile moje błędy będą wymagały zmian większych a niżeli kosmetyczne ).

    Zgłaszajcie się co chcecie tłumaczyć, żeby nie dublować wykonywanej pracy

    Wrzucam na start pierwszy rozdział ze stron 12-16

    RYSOWANIE SYLWETKI

    Zanim postawisz linię musisz mieć jasną wizję tego, co chcesz narysować. Niezbędnym jest mieć w głowie pomysł na to, co będzie robić postać, którą masz zamiar narysować. Studiuj model z różnych puntów widzenia. Wyczuj naturę i warunki akcji lub bezczynności. Wyobrażenie to jest prawdziwym początkiem twojego rysunku.


    Po tym nadaj, w ramach przemyślenia umiejscowienia rysunku na papierze, dla równowagi i rozmieszczenia.

    Stwórz dwa oznaczenia aby określić długość rysunku.

    Przy pomocy prostych linii zblokuj kontur głowy. Ostrożnie obróć ją na szyi, zaznaczając jej środek przez narysowanie linii od jabłka Adama do dołka pomiędzy obojczykami

    Od tego dołka zrób linię nadając kierunek barkom, mając przy tym na uwadze oznaczenie ich środka, którym powinien być dołek pomiędzy obojczykami.

    Określ ogólny kierunek ciała przez stworzenie konturu do biodra i talii w jego najdalszym punkcie, stronę, która dźwiga ciężar.

    Kontynuuj to przez obrys przeciwnej, nieaktywnej strony ciała, porównując szerokość z głową.

    Następnie, wracając do aktywnej strony postaci, puść linię do stopy. Właśnie zdeterminowałeś balans postaci.

    Przenieś linię bezwładnej strony kolana ponad i do góry ku środkowi sylwetki.

    Na zewnętrznej stronie puść linię ku drugiej stopie.

    Zaczynając ponownie od głowy, myśląc o niej jak o sześcianie z przodem, bokami, górą dołem i podstawą, narysuj ją na poziomie wzroku w perspektywie.

    Obrysuj szyję i od dołka szyi narysuj linię w dół do środka klatki piersiowej.

    Pod właściwym kątem do tej linii, gdzie brzuch i klatka łączą się, narysuj kolejną linię, a następnie narysuj linie, by wyznaczyć klatkę żebrową jako blok, skręcony, pochylony albo prosty w zależności od jego pozycji.

    Teraz narysuj udo i nogę, które wspierają największą część ciężaru ciała, czyniąc udo okrągłum, kolano kwadratowym, łydkę trójkątną, a kostkę kwadratową. Następnie narysuj ręce.


    Te kilka prostych linii osadza postać. Nadają jej ogólne proporcje, określają jej aktywne i nieaktywne strony, jej balans, spójność i rytm. Miej na uwadze, że głowa, klatka piersiowa i biodra są trzema wielkimi masami ciała. Są same w sobie nieruchome. Myśl o nich, jak o blokach mających cztery strony i jako takie mogące być symetrycznie umieszczone i równoważone, bezpośrednio jeden nad drugim. W tym przypadku postać nie była by w ruchu. Lecz gdy te masy wygną się do tyłu, do przodu, obrócą się luk skręcą, ich przekręcenie nada akcję postaci. Jednak jakiekolwiek pozycje te trzy masy mogą przyjąć, niezależnie jak brutalnie mogą one zostać narysowane po jednej stronie, istnieje odpowiadająca delikatność linii po przeciwnej, bezwładnej stronie i subtelna, iluzoryczna, żywa harmonia przepływająca przez całość, co jest rytmem tej postaci.

  3. #3
    ... second
    Awatar Muzzy
    Dołączył
    Dec 2004
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    372
    Podziękowania

    Domyślnie

    Jeśli można, to ja się wstępnie zadeklaruję na strony 67-85, czyli:

    • The human head
      • The skull
      • Drawing the head
      • Perspective of the head
      • Distribution of masses of the head
      • Construction of the head


    (chyba, że ktoś inny to bardzo chce )

  4. #4
    Piękna strona moderacji.
    Awatar prrrszalony
    Dołączył
    Dec 2006
    Lokalizacja
    Gdynia
    Postów
    2061
    Podziękowania

    Domyślnie

    Dużo tekstu wziąłeś na raz. No ale jak chcesz W razie problemów pisz. Tekst może być dziwaczny, bo z tego co wyczytałem nie jest to książka pisana przez samego Bridgmana, a notatki jego studentów. Nie wiem na ile to prawda, ale często można odnieść takie właśnie wrażenie.
    Co do zaklepywania stron, to chyba najlepszym rozwiązaniem będzie zwyczajne "kto pierwszy, ten lepszy" :P

  5. #5
    We always have a choice
    Awatar Vega
    Dołączył
    Mar 2008
    Lokalizacja
    Gdańsk/Bydgoszcz
    Postów
    2101
    Podziękowania

    Domyślnie

    To ja zabiorę się The Pelvis - The hip (282-286)

  6. #6
    Member
    Awatar WojtekFus
    Dołączył
    Jul 2008
    Lokalizacja
    San Diego
    Postów
    1061
    Podziękowania

    Domyślnie

    Wezmę na początek The Torso - Front View - 148-152

  7. #7
    Piękna strona moderacji.
    Awatar prrrszalony
    Dołączył
    Dec 2006
    Lokalizacja
    Gdynia
    Postów
    2061
    Podziękowania

    Domyślnie

    Jak Wam idzie?

    Podbijam kolejną częścią :P

    BUDOWANIE SYLWETKI


    Z kawałka drewna i kilku cali miedzi lub innego elastycznego drutu można skonstruować użytkowy model masywnych części ciała. Wytnij trzy części z deski mające reprezentować trzy stałe masy ciała: głowę, klatkę piersiową i biodra. W przybliżeniu, proporcje tych trzech mas, zredukowanych ze szkieletu, powinny wyglądać tak - głowa 1 cal na 5/8 cala, tors 1 1/2 cala na 1 1/4, a biodra 1 cal na 1 1/4 cala.

    Przeprowadź najbliżej jak to możliwe dwie równoległe dziury pionowo wzdłuż środka grubości każdej z brył. Zwiąż je ze sobą poprzez puszczenie pojedynczego elastycznego drutu przez każdą z tych dziur, zostawiając około pół cala pomiędzy bryłami, a następnie splącz druty ze sobą. Drut ten w prosty sposób reprezentuje kręgosłup.

    Kręgosłup złożony jest z szeregu mocnych, elastycznych stawów i kostnych dysków z amortyzującymi wstrząsy chrząstkami pomiędzy nimi. W kręgosłupie są dwadzieścia cztery kości, każda odrobinę się wygina dając ciału wymaganą giętkość, ale obraca się i skręca w większości w wolnych przestrzeniach pomiędzy głową a klatka piersiowa i klatką piersiową a biodrami. Kręgosłup jest więzią łączącą ze sobą różne części ciała.

    Części tego drutu pomiędzy bryłami głowy i klatki piersiowej reprezentuje szyję. Głowa na szyi ma możliwość wyginania się do przodu i do tyłu, w górę i w dół oraz obracania się. Spoczywa ona na najwyższym kręgu kręgosłupa, z którym połączona jest przez staw zawiasowy. Na tym stawie porusza się na tyle, na ile pozwalają jej mięśnie i wiązadła. Kość poniżej tego stawu nawiasowego ma wystającą część, czubek przypominający ząb. Wchodzi on w panewkę stawu w kości powyżej i tworzy tym oś obrotu, na której obraca się wyższa kość i głowa, którą podpiera.

    Więc, gdy potakujemy, używamy stawu zawiasowego, a gdy obracamy głowę używamy stawu osiowego.

    Drut pomiędzy dwoma niższymi bryłami reprezentuje część kręgosłupa łączącą klatkę piersiową u góry z miednicą na dole. Tą część kręgosłupa nazywamy lędźwiami. Spoczywa ona na miednicy, w której jest zagnieżdżona. Kształt jej jest półokręgiem: wklęsłym z przodu. Gdy kręgosłup przechodzi wyżej, stając się częścią klatki piersiowej, dołączane są do niego żebra. Na tej części kręgosłupa, lędźwiach, zależy ruch obrotowy pomiędzy biodrami a tułowiem.

    Masy głowy, klatki piersiowej i miednicy reprezentowane przez trzy bryły są same w sobie nieruchome. Myśl o tych bryłach w ich wzajemnych do siebie relacjach i na początku zapomnij o jakichkolwiek łączących częściach poza cienkim drutem kręgosłupa.

    W pozycji "na baczność" małego cynowego żołnierzyka mamy przykład symetrycznego balansu tych brył umieszczonych jedna na drugiej. Jednak równowaga ta nigdy nie istnieje w akcji, rzadko, rzeczywiście, gdy jest w spoczynku. Bryły w swym wzajemnym stosunku są ograniczone do trzech możliwych poziomów ruchu. Mogą się wygiąć do przodu i do tyłu wzdłuż strzałkowej płaszczyzny ciała, obracać wedle poprzecznej płaszczyzny lub ku niej przechylać. Jako zasada, wszystkie trzy ruchy występują i mogą zostać blisko przybliżone przez obracanie i skręcanie trzech brył małego modelu z deski i drutu.

    Ograniczenia w ruchu kręgosłupa ograniczają ruch trzech mas czy brył. Taki ruch, na jaki pozwala kręgosłup, mięśnie także pozwalają.

  8. #8
    Member
    Awatar WojtekFus
    Dołączył
    Jul 2008
    Lokalizacja
    San Diego
    Postów
    1061
    Podziękowania

    Domyślnie

    Tors - Widok frontalny - str. 146-148


    TORS

    Widok frontalny

    Klatka piersiowa składa się z kości oraz chrząstek. Nie tylko chroni serce i płuca, ale również umożliwia całej bryle obracanie i wykręcanie się zgodnie z różnymi ruchami ciała. Tylna część klatki piersiowej uformowana jest przy kręgosłupie, jej boki stanowią żebra, natomiast frontalnie zamyka ją mostek. Chroni serce i płuca w sposób podobny do maski baseball'owej chroniącej twarz; jej struktura jest giętka i elastyczna, więc może ulegać odkształceniom podczas oddychania. Żebra nie stanowią pełnych okręgów, nie są również równoległe względem siebie; stopniowo nachylają się ku dołowi poczynając od kręgosłupa, następnie pod kątem po bokach zginają się, by przeć w kierunku mostka.

    Gdyby każde żebro było sztywne i okrągłe, klatka piersiowa nie byłaby zdolna do jakichkolwiek ruchów, nie miałaby możliwości rozszerzania się. Nawiązując do Keill'a, mostek odchyla się się o jedną dziesiątą cala, umożliwiając wejście czterdziestu dwóm calom kwadratowym powietrza do płuc; przy odpowiednim wysiłku może to być siedemdziesiąt lub nawet sto cali kwadratowych powietrza.

    Miednica jest mechaniczną osią ciała. Stanowi punkt podparcia dla torsu i nóg, oraz jest obszerna proporcjonalnie. Jej bryła nachyla się delikatnie do przodu i w porównaniu z torsem, znajdującym się wyżej, jest nieco kwadratowa. Jej krawędź boczną nazywamy grzebieniem biodrowym, właśnie ona jest oparciem dla bocznych mięśni; w tym celu szeroko wybrzusza się, delikatnie bardziej szeroko z przodu, niż z tyłu.


    Dziennie jestem w stanie tłumaczyć tekst mniej więcej takiej objętości.
    Ostatnio edytowane przez WojtekFus ; 18-11-10 o 14:58

  9. #9
    Member
    Awatar WojtekFus
    Dołączył
    Jul 2008
    Lokalizacja
    San Diego
    Postów
    1061
    Podziękowania

    Domyślnie

    Tors - Masy torsu - str. 148-150



    TORS

    Masy torsu

    Masami torsu są: klatka piersiowa, podbrzusze lub miednica oraz, między nimi, nadbrzusze; pierwsze dwie masy są stosunkowo stabilne, środkowa natomiast jest zupełnie ruchoma.

    Prosta linia zaznaczająca obojczyk nakreśla wierzch pierwszej masy; równoległa do niej linia przechodzi przez główne mięśnie piersiowe, natomiast zagłębienie nadbrzusza formuje bazę tej bryły.

    Poniżej tego łuku znajduje się brzuch, najbardziej ruchoma partia wspomnianego mobilnego odcinka. Jest ograniczona niżej, przez linię przechodzącą, mniej więcej przez skierowane do przodu punkty grzebienia biodrowego. Jego zarys ukazuje, rozchodzące się w dół, linie tworzące stożkowaty kształt tułowia, klinowe linie kształtu klatki piersiowej i ramion zbiegają się ku dołowi, tworząc bazę dla mięśni bocznych.

    W zginaniu i obracaniu ciała główną linią będzie zawsze linia wypukła, stale podobna do brzegów mięśni prostych.

    Poprzez ten ruch, prosta linia tułowia zostaje złamana. Staje się nie jednym wygiętym klinowym kształtem, lecz dwoma; jeden w górnej części pierwotnego klina, przedłuża się w dół, ale nie zamyka się; w dolnej części drugi klin przedłuża się w górę, by spotkać się z wyżej wspomnianym.

    Bardziej stała, w porównaniu do wyżej wymienionych, jest masa brzucha. Centralne wyżłobienie jest tutaj płytkie i może zaniknąć w niższych partiach. Długi klinowy kształt kończy się na spojeniu łonowym.


    Ostatnio edytowane przez WojtekFus ; 18-11-10 o 15:02

  10. #10
    Piękna strona moderacji.
    Awatar prrrszalony
    Dołączył
    Dec 2006
    Lokalizacja
    Gdynia
    Postów
    2061
    Podziękowania

    Domyślnie

    Idziesz jak burza Fajnie, że wrzuciłeś w podpis link. Więcej osób zobaczy ten temat

Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •