Skocz do zawartości

problem z exportem do .3ds .dwg


Gość grash

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grash

Witam.... jestem nieco początkująca w 3d maxie. Mam pytanie dotyczące exportu do plików .3ds lub .dwg - dlaczego po exporcie do tych formatów - otwierane w innych programach 3D /np. rhino czy cinema 4D/ pliki zachowują proporcję, ale mają supełnie inną skalę! Czy jest jakaś opcja...sposób, by zachowywały swoją skalę w jakiej zostały wykonane?

Z góry serdecznie dziękuję! Pytanie nurtuje od ponad tygodnia :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Musisz mieć prawidłowo ustawione jednostki w 3ds Maksie.

 

Customize/Unit Setup/System Unit Setup

 

Ustawienia w Display Unit Scele odpowiadają za wyświetlane w maksie jednostki, nie mają aż takiego wpływu na globalną skalę obiektu, ale najlepiej jak ustawione są tak jak w System Unit Setup

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grash

Jednostki w 3d maxie mam ustawione na milimetry. W cinema 4D też zmieniam jednostki miary w ustawieniach programu na mm i otwieram plik - i dzieje się dokładnie to samo. I to samo jest zarówno w formacie .3ds oraz .obj! :(((((((((

[Działa wszystko rewelacyjnie i poprawnie tylko, gdy zapisany wcześniej plik w 3dmax jest w nim później otwierany - w innych programach dzieją się właśnie te wyżej opisane, niestworzone rzeczy....]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem dotyczy jakiegoś konkretnego modelu czy wszystkich wyeksportowanych? Spróbuj przed eksportem dodać Reset XForm z panelu utilities i przekonwertowac na editable poly.

 

Próbowałaś sprawdzić czy dzieje się tez tak przy eksporcie i imporcie DWG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach