Skocz do zawartości

Pomoc przy modelowaniu


sloowik

Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim,

mam pomysł na wymodelowanie ciekawego budynku "fali" natomiast nie mam pojęcia jak mogę tego dokonać. Na czym polega problem: jest to budynek którego boki od pewnej wysokości zwężają się w dół( tu nie ma problemu), od pewnej długości zaczyna się "fala"( tu też sobie radzę)

krawd.jpg

 

i TU zaczyna się prawdziwy problem:

chciałbym żeby boczna linia tej "fali" była zaokrąglona, co więcej żeby na dole tam gdzie się zaczyna promień był duży np. R=1m, a na samej górze tam gdzie się kończy mały np. 0,2m, bądź całkowicie zanikał. Próbowałem już wszystkich znanych mi sposobów: Chamfer, próbowałem też rysować linię -> loft -> deformation -> ucinać i align -> próbowałem też w cadzie, nie znam się na nurbsach. Próbowałem też z kolegą z rhino przenosić samą krawędź. Proszę pomóżcie poniżej najlepszy efekt jaki udało mi się uzyskać i tak mizerny i niezadowalający

krawedzrounded.jpg

 

POMOCY!!!!

 

PS. Przepraszam za pocięty obrazek, ale nie chce zdradzać na razie całego obiektu

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Przecież to da się zrobić chamferem. Chyba, ze nie rozumiem o co dokładnie chodzi....

 

NIe rozumiem dlaczego tutaj masz podwójnego chamfera skoro to ma być wyokrąglone ? W sensie, że chamfer płasko i chamfer ?

Edytowane przez Bubu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bubu przy prostej bryle nie ma problemu, jaja zaczynają się w chwili modelowania tych fal.

1. "Fala" ma zupełnie inny promień, niż ta linia

2. Chamfer jest pojedynczy tylko przesunięty, jak był ustawiony normalny to wychodziły błędy

 

Jeżeli możesz to spróbuj proszę wymodelować coś takiego, ja przed sekundką próbowałem i się całe rozeszło

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach