Skocz do zawartości

Scena 3d: Overgrown ruins


MichalG

Rekomendowane odpowiedzi

Siema!

 

To mój pierwszy post - do tej pory byłem tylko anonimowym przeglądaczem.

W związku z tym kilka słów o sobie: aktualnie pracuję w PI jako generalista 3d przy tzw. szybkich reklamach: packshoty, telefony, oświetlenie studyjne, jak mam fart to jakeś fajne fluidy, dymy, shattery lub inne particle (lovin' that)

 

O robocie nie mogę powiedzieć złego słowa, ale mimo to po godzinach staram się rozwijać set umiejętności klimatycznie nieco odbiegających od zadań, które aktualnie wykonuję na co dzień. W tym przypadku mam na myśli environmenty utrzymane w stylistyce cinematiko-gierkowej. Właśnie taką pracę chciałbym zaprezentować poniżej.

 

3ds max, zbrush, mari, vray, speedtree, after effects

 

Scena jest przygotowana pod krótką animację, ale dobiłem do 1,5h na ramkę w małym hd, więc chwilowo poprzestaję na stillkach.

 

Szerokie ujęcie

ibD9eD2HNRHXm.jpg

 

 

Zbliżenie latarni (starszy setup oświetleniowy, w którym brakowało kontrastu, ale w tym ujęciu tak to nie raziło więc zostawiłem jak jest)

iqMPKc6MG3Wi4.jpg

 

 

Porównanie przed/po compo

iw7bvnp9bvMlb.jpg

 

 

 

Clay

ibtzclA35BInaM.jpg

 

 

Latarnia solo - od niej wszystko się zaczęło :)

iOH9YR329PQ6U.png

 

 

Mam nadzieję, że technicznie post spełnia guideline'y.

 

Dzięki za obejrzenie moich wypocin i wszelką krytykę :)

Edytowane przez MichalG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fajnie, ze tu masz elementy z roznych materialow i pasuja do siebie. Chodzi mi przede wszystkim o latarnie, gdzie jest drewno, metalowe obrecze, sznury, a same sa metale sa wiarygodnie zabrudzone.

W tle chciales swiatlo ksiezyca? zamysl ze swiatlem tam ciekawy. Jednak wyszlo jak dlugie swiatla samochodu albo latarka o ogromnej mocy.

W clayu widac, ze dobrze zakomponowales scene. Wiec moze kwestia mocy, koloru, rozproszenia swiatla? Masz klarowny malarski podzial na bliski i daleki plan, a jednoczesnie mocne kontrasty i ogolny odbior sa dla mnie jak kadr z filmu akcji typu Purpurowe Rzeki. Wiec - dla mnie - pojawia sie tu sprzecznosc.

Modele sa pro :) wiec ja marudze tylko o stilla samego w sobie

Edytowane przez muody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@muody

Dobrze słyszeć, że shadery spełniają swoje zadanie. Jest to jeden z elementów, do którego przywiązuję szczególną uwagę.

Światło w tle miało reprezentować jakąś niezbadaną energię tkwiącą za ruinami, więc Twoje skojarzenia są w sumie trafne. Do animacji mam przygotowane świetliste pyłki zmierzające w tamtym kierunku - pewnie wtedy lepiej się to będzie czytać. Księżyc świeci z lewej zza kamery :)

 

Ciekawe jest Twoje zdanie na temat kompozycji. Uważasz, że podział na bliski i daleki plan za pomocą rozmieszczenia obiektów jest wystarczający i podkreślanie go światłem jest niepotrzebne? Dobrze Cię zrozumiałem?

Kontrasty mocno podbiłem właściwie pod sam koniec tworzenia sceny, bo dostałem kilka uwag, że z powodu takiej ilości roślin całość się spłaszcza, zlewa w jedno i wygląda nieciekawie. I faktycznie, moim zdaniem, był to krok w dobrą stronę. Co nie zmienia faktu, że jestem skłonny jeszcze tym trochę pokręcić, jeżeli ma z tego wyniknąć jakaś nauka.

 

@Azbesty

Dzięki za komentarz. Niestety ciężko mi się odnieść do jego treści inaczej niż: "Ty no nie wiem, mnie się podoba" :) Gratuluję dobrego oka - ta aberracja jest ledwo widoczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności