Jump to content
Mortus

Postać 3D: Nanami

Recommended Posts

Haha, dzięki :D

 

Tak czy siak przyszedł czas na drugą postać. Na razie tylko prosty szkic, później oczywiście pojawią się próbne rendery z twarzą i całym ciałem, tak jak wcześniej.

 

dd002j1-20220d08-8a13-4388-a166-51d23dd252c8.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej, pierwszy etap pracy w zasadzie za mną. Wstępnie wyszło to, co widać. Jeśli nie ma jakichś większych uwag, to biorę się za retopo/UV-ki, a potem teksturki.

 

PjZz5Qo.jpg

yfYY7qy.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

ta twarz mniej do mnie trafia niż poprzednia. Może kolory za bardzo się zlewają - sina twarz, fioletowe tło i bluza. Oczy zbyt duże też nieco zmieniają percepcje - człowiek oczekuje dziecka (duże oczy) i nie wie jak czytać mimikę przez to.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cos nie pykło. A masz książke czy tutek o ludzkiej mimice, no nie wiem, coś na kształt FACS... czy tak z głowy lecisz?

Zapomniałem autora książki, który opracował FACS.. jak znajde to podrzuce ;)

 

Już mam:

https://www.paulekman.com/facial-action-coding-system/

 

Ps. miałem, ale już nie mam... sprzedałem i kupiłem czerwone buty...

Edited by Boris

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, w takim razie ta mimika pójdzie do kosza i zrobię kolejne podejście.

Mam więc pytanie, panowie. Nie podoba się sama mimika, czy coś nie tak jest w ogóle w tej twarzy?

 

@olaf: Oczy fakt, duże, ale z drugiej strony zrobiłem je takie celowo. Choć jeśli faktycznie przegiąłem, to biorę się za poprawianie.

 

@Boris: Właściwie z głowy. Przy poprzedniej postaci za referencję do mimiki robiła mi moja własna twarz i lusterko w łapie. Przy tej - poprzednia postać. Widocznie to był błąd. W takim razie biję się w pierś i biorę się do roboty od nowa. No i oczywiście dzięki za link. Trzeba będzie zrobić solidny risercz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

powiedziałbym, ze twarz nie jest tak dobra jak szkic oraz poprzedni model.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

te brwi... ble... Dla mnie to właściwie ta sama postać, nie postarałeś się ;)

Nie jestem specem, ale wg. mnie troszkę nieumiejętnie tworzysz Shape Keye, znaczy się zapominasz o pewnych mięśniach, które biorą "udział" w uśmiechu. Zobacz jak mój ulubiony Sergi łamie te siatki np. u tego schizofrenika Melquiades'a i innych.

Bardziej bym zaznaczył nos, żeby się tak nie wtapiał w twarz (loopy dodatkowe czy coś). Zmień ucho na bardziej cartoonowe... jak podpatrzysz Disneya to będziesz wiedział na jakie. Szkoda, że dłubiesz w tym Blenderze, bo... Mayka ma fajne narzędzia do manipulacji siatki. Już nie wpomnę o soft toolu... ten Blenderowy jest... do dupy jest :-)

 

aha masz chyba za duży subscatter. Zblenduj go może ze zwykłym shaderem, a najlepiej zainstaluj Rendermana i zobacz jak wygląda przwdziwy shader. Nie beziesz chciał patrzeć na to Blenderowe coś...

I zęby za drobne... za małe... za ładne. Daj jej z przodu te łopaty większe, zobaczysz, że od razu będzie inna dziołcha. I wiesz co zauważyłem, te sukinkoty robią strasznie odstające i wielkie uszy u tych postaci... nie chowaj ich tak.

 

joshjpg_qspeeqh.jpg

 

 

https://vimeo.com/sergicaballer

 

 

zobacz tu, jak wykrzywiają te ryjki:

 

jean-m-ol_qspeeax.jpg

 

rishi-raj_qspeean.jpg

 

mogoExpjp_qspeeae.jpg

Edited by Boris

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dzięki za słowa krytyki. Teraz czas na wcielenie tych wszystkich uwag w życie.

Na początek wysculpciłem sobie nową głowę - co myślicie? Lepiej, gorzej? Jeśli jest ok, to zaadaptuję sobie obecną siatkę pod nowy kształt i wypalę od nowa mapki.

 

eJkPxrB.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

dla mnie osobiście jest lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

nie wiem, czy to Ci pomoże, ale jak studiowałem Cabalera to wyszło mi takie coś (ah te brwi):

 

ladyaWaxp_qspserp.png

 

Powinieneś ją troszkę ściąć od polików do rzuchwy (czyjaktosię), żeby nie była taka pućkowata. Daj też większe usta i nos... to nie Elsa ;)

Mam wrazenie, choć expertem nie jestem, że robisz ten sam błąd co ja... chowasz za głęboko usta i nos. Tę część dałbym do przodu troszkę.

Łysa baba zawsze źle wygląda... wrzuć jej kłaka i dopiero poprawiaj ;)

 

https://www.dropbox.com/s/0nklwryguc209xp/ZBrush%20Movie.mpg?dl=0

 

Na dniach zacznę robić postaci pod RIG to się pościgamy :-)

Edited by Boris

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym, że to jest całkiem inny efekt, niż staram się osiągnąć. Celowo unikam tych wklęsłych/ściętych policzków. Usta też nie chciałbym, żeby były duże - również z premedytacją robię je małe.

 

To jest mniej więcej to, w co celuję:

Computer-Assisted-Animation-of-Line-and-Paint-in-Disneys-Paperman-2.jpg

53544-paperman-progression-video-now-online.jpg?itok=-n4zG-Vm

 

Ewentualnie ta Merida z Ralpha Demolki 2, czy Anna z Frozen, choć te już są ciut inne niż to, co chcę osiągnąć. Ale pewne pożądane cechy wyglądu jednak mają. Głównie chodzi o "pełne policzki", małe usta i duże oczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No tak, u nich to nigdy nie wiadomo jak to idzie. Zakładam, że ona ma jednak przód wąski, a z tyłu dopiero się rozłazi ;)

 

to może coś takiego...girljpg_qspsqsa.jpg

 

jak lubisz takie tłuściutkie to może coś tutaj:

Edited by Boris

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ba, tak łatwo bym nie odpuścił.

Work in progress z nową gębą:

 

DbrtPfa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No teraz jest ciekawsza, nos ma fajny :)

Jaki masz 'fokus' kamery, standardowy 35? Ja daję na 80 albo 120 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja dla odmiany czepnę się tego golfu. Czemu on tak sztywno? Nie ładniej było by zrobić go naturalnie otulającego szyję? Tkanina wskazuje (tekstura) na coś bardziej jak bawełna a nie jak plastik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boris: Tak, 35. W sumie może zacznę używać większych wartości w renderach ze zbliżeniem. Nie wiem jak to jest ustawione w Zbrushu, ale na bank dużo wyżej. A tam ta twarz podobała mi się jednak bardziej. Ale to tylko twarz, bo poza zbliżeniami zdecydowanie wolę to domyślne 35.

 

@michalo: Czepiaj się, czepiaj. O to chodzi ;) Zamysł był taki, że trzyma się tak samo, jak te wszystkie wysokie kołnierze w Naruto. Choć szczerze mówiąc też nigdy nie rozumiałem tej logiki :P Miałem zamiar (i w sumie nadal mam) to później symulować, to wtedy by się pewnie jako-tako w miarę naturalnie ułożyło. Ale jak tak o tym wspomniałeś, to faktycznie spróbuję to jeszcze trochę zedytować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

ps. sorka, że Ci się tak wpierdzielam w wątek, ale chyba nie ma sensu zakładać nowego...

 

wirepng_qshewhn.png

Edited by Boris

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przynajmniej mnie motywujesz, żeby sam też coś wrzucił :D

Ja tam jakimś znawcą nie jestem, ale mi się siatka podoba. Ucho tylko jakieś takie kwadratowe. No chyba, że miało takie być.

 

A ode mnie taki mini-update. Chciałem spróbować trochę bardziej się zbliżyć do conceptu. Zwiększyłem też focal length na 50.

 

kJvkCqH.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

już poprawiłem ucho, faktycznie miało być kwadratowe, ale zrezygnowałem i zapomniałem zmienić ;)

Dokładnie, motywacja ważna rzecz...jak wrzucasz swoje to tak Ci zazdroszcze, że robie własną hehe

 

a nie dałeś tych oczu troszkę za wysoko od nosa? Znaczy się cała góra (oczy, pałka i włosy) w dół.

I chyba troszkę uszy małe...

 

ps. wiesz co mnie przeraża, żę robie to w Blenderze, a wiem, że Mayka ma dużo lepsze narzędzia... masohism czy jak ;)

Edited by Boris

Share this post


Link to post
Share on other sites

oba ryjki bardzo fajne. Faktycznie Mortus ostatnia jakoś najprzyjemniejsza wizualnie jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boris: A tak w ogóle, to tę buźkę robisz "tak o", czy będziesz to później teksturował, rigował etc? Czy za wysoko to sam nie wiem. Najwyżej jak by ktoś jeszcze zwracał na to uwagę, to może coś podziałam. Choć w sumie mi się chyba podoba tak, jak jest.

W takim razie witam w klubie masochistów :P

 

@olaf: Znajomy też tak stwierdził, jak mu dałem do porównania. Chyba mogę lecieć dalej w takim razie.

 

Tak sobie myślę, że chyba lepiej będzie, jak zamiast czekać na całą mimikę, będę tu podrzucał na bieżąco screeny z postępów prac. Dzięki temu będę mógł na bieżąco poprawiać błędy jak coś skopię. Aktualnie mam coś takiego:

 

ZU2VIqs.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy