Jump to content
Mortus

Postać 3D: Nanami

Recommended Posts

Hmm, rzeczywiście. Nigdy tego rozciągania nie ustawiałem na 0, to nawet nie zauważyłem. Za to jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że jak się wyeksportuje animację zrobioną za pomocą rigify do fbx-a, to potrafi się zrobić niezła padaka i momentami dziwnie porozciągane kości. Pojęcia nie mam co to powoduje, a swego czasu naprawdę intensywnie próbowałem znaleźć powód. Na szczęście nie będę swojej animacji musiał nigdzie eksportować poza Blendera.

 

Tak czy siak, kolejne 2 grymasy:

 

agGbXpL.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Szczerze mówiąc przeglądnąłem trochę internetów, na Brave Rabbita też trafiłem. Dalej mi się wydaje, że to są po prostu poprawki deformacji np. w przypadku połączenia 2 lub więcej shape keyów. Albo w jakichkolwiek innych sytuacjach takich poprawek wymagających. Czyli w sumie to, o czym pisałem wyżej. Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.

 

Czyli np. tak jak mówisz, mam 2 shape keye - powiedzmy te usta wygięte w dół i otwarcie ust. Pojedynczo wyglądają ok, ale jak się je włączy jednocześnie, to razem już średnio dają radę. Więc robię dla takiego przypadku ręczną korekcję i ustawiam jej drivera, który aktywuje ją zawsze gdy zajdzie taka potrzeba. Tak to cały czas rozumiem, może błędnie - nie mam pojęcia.

Edited by Mortus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że po odświeżeniu forum zjadło mi kilka ostatnich postów w tym temacie, więc wrzucam jeszcze raz ostatnie rendery.

spacer.png

spacer.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie było rzucić okiem na wątek od początku.

Jeżeli chodzi o te ręce - myślę, że to co wyszło z Hero5 Disneya - rozne rzeczy w labie - były jednak po znacznie mocniejszym art directingu 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

@olaf Też tak właśnie pomyślałem. Teraz przynajmniej widzę tę błędy które mi wytknięto na początku. Wtedy ich kompletnie nie zauważałem. Co do rąk się zgadzam. Mi się jeszcze tak nie do końca podobają. Możliwe, że będę jeszcze próbował coś działać w ich kierunku.

@michalo Dzięki 😉 Miniaturkę właśnie przedtem dodałem, ale coś widzę, że nie chce współpracować, bo po odświeżeniu strony zniknęła. Dodałem jeszcze raz, chyba już działa jak trzeba,

Share this post


Link to post
Share on other sites

mój błąd - miałem na myśli bigHero6:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko, domyśliłem się, że chodzi o Big Hero 6 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Projekt oczywiście dalej się robi, ale chwilowo robię sobie od niego przerwę, bo naszła mnie ochota na zrobienie małego fanarta. Chcę go zrobić w miarę szybko i wracać do głównego wątku. Nie będę się więc bawił w mimikę etc. Może najwyżej jakieś predefiniowane miny, nic więcej. Postać nie będzie przeznaczona do animowania, więc sporo mi to ułatwia i powinno też w miarę szybko pójść. W każdym razie - Raven z Teen Titans. Aktualny postęp prac:

spacer.png

spacer.png

TB1UqHz.png

qiXwf9n.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Włoski. Po wyrenderowaniu zauważyłem jeszcze kilka rzeczy do poprawy, ale już trudno, poprawię później. Na razie wrzucam jak jest. Oprócz tego pracowałem też nad tym takim magio-energiowym efektem. Nie wiem jak te jej moce się nazywają, ale pewnie każdy kto kojarzy Raven, wie o co chodzi.

foS4LV9.png

NQTe4NS.png

KY8UQHY.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

juz wczesniej mialem cos skrobnac jak tylko wrzuciles postac, ale chyba zapomnialem kliknac wyslij 🙂

Generalnie fajne modeliki Ci wychodza, jednak odszedlbym od tej stylizacji ktorej uzywasz, bo jest po prostu kiepska. Powtarzasz te same bledy jakie zrobiles we wczesniejszym modelu, glownie mowie tu o oczach. Model ma problem taki ze jest "prawie" slodki, ale przez braki w ksztaltach czuc ze jest to model poczatkujacego grafika 3d. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz dopiero zauważyłem komentarz :P

Ok, w takim razie nie może się obejść bez pytań z mojej strony. Jeśli mam coś poprawić, to muszę wiedzieć konkretnie co, w końcu samemu trudno zauważyć swoje błędy.

Cytat

odszedlbym od tej stylizacji ktorej uzywasz, bo jest po prostu kiepska

Chodzi o anatomię, proporcje? Tekstury nie pasują do stylu? Poszczególne elementy postaci się ze sobą nie kleją? Za mało detali/za dużo w miejscach gdzie nie powinno ich być? Coś jest nie tak "technicznie", czy to bardziej "artystyczna" kwestia? Może kojarzysz jakieś podobne prace, w podobnym stylu ale wykonane lepiej? Mógłbym wtedy próbować wyłapać i zrozumieć co robię źle.

Cytat

braki w ksztaltach

Jesteś w stanie wskazać główne braki? Wiem już, że między innymi coś z oczami, ale nie wiem dokładnie co. Za duże, źle osadzone, rozstaw nie ten, zbyt uproszczone, brakuje jakiegoś ważnego elementu, krzywizna powiek nie ta, może ogólny kształt źle uchwycony?

Sorry za ten grad pytań, ale skoro jest okazja to próbuję się jak najwięcej dowiedzieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że to by było na tyle jeśli chodzi o ten drobny, poboczny projekt. Tak jak wcześniej pisałem, postać jest bez mimiki. Zrobiłem tylko prosty rig do górnych powiek i oczywiście gałek ocznych. W każdym razie zostawiam kilka renderów i jeśli nikomu nic się w oczy nie rzuci, to tak już tę postać zostawię. Teraz czas wracać do głównego projektu.

ol4dIvw.jpg

BqN5gES.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pamietam o Tobie, potrzebuje tylko chwile wiecej czasu zeby Ci odpisac dokladnie 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie na szybko, oczy robisz za duze w stosunku do calej twarzy. Wiem mniej wiecej jaki efekt chcesz uzyskac, ale musisz pamietac zeby oczy zawsze znajodwaly sie w srodku oczodolu. Nie ma zanczenia czy to jest stylizowane czy nie.

 image.png.97704e29ae133d1ad58c383982487fce.png

Przez to ze galka jest tak 2-3 razy za duza, non stop widac bialko po prawej stronie, przez to twarz wyglada jakby byla zepsuta. Reszta to tam mniejsze problemy o ktorych nie warto wpominac.

 

Czaszka, jest za mala, wiem ze ukrywasz to pod wlosami ale nadal, kszalt sie nie zgadza. Ucho jest w zlym miejscu, wsaida juz na zuchwe, ale mowie to sa male problemy, bo pozniej je maskujesz.

image.png.8a4b69e454b893158fa4409c8711044a.png

 

 

Natomiast, kombinowal bym jednak caly czas z ksztaltami, nie trzymalbym sie jednej stylizacji i nie przekladal bym jej z modelu na model, nic sie w ten sposob nie nauczysz.

Unikaj, powielania ksztalow w stylu ludzika miszlę: 

image.png.8a52640405db189d53498def99822c36.png

 

I tak samo z nogami, obczaj jak wyglada kolano nie powtarzaj ksztaltow:

image.png.179e169dacad1b59a8e0444757387f21.png

 

Z nogami wydaje mi sie ze, wyszly by lepiej jakbys je uproscil i praktycznie nie robil kolana 🙂 cos jak tutaj

 

charles-ellison-brittany-blonde-lineup-clay.jpg?1568221147

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra. Rzeczywiście jak sobie porównałem pod tym kątem swój model z pracami które mi się podobają, to może jest coś na rzeczy jeśli chodzi o zbyt duże oczy. Będę teraz brał na to poprawkę, bo wydaje mi się, że po prostu cały czas odnosiłem wrażenie, że różne popularne postacie mają te oczy większe, niż rzeczywiście mają. W każdym razie dzięki za zwrócenie na to uwagi. Chociaż z drugiej strony są też postacie które mają oczy celowo dużo większe w stosunku do twarzy, a mimo to całość wygląda w porządku. Niektóre też dość wyraźnie łamią inne zasady np. dotyczące rozstawu oczu (w sensie odstęp wielkości 1 oka pomiędzy nimi, o ile dobrze kojarzę), a całość wciąż trzyma się kupy. Na przykład tutaj:

https://cdna.artstation.com/p/assets/images/images/004/914/868/large/patricia-souto-meninacabelorosa.jpg?1487174658

Zastanawiam się teraz co sprawia, że czasem takie rzeczy działają, mimo łamania zasad z premedytacją. Byłbym wdzięczny za jakieś omówienie albo polecenie traktującej o tym książki czy jakiegoś innego materiału.

W ogóle tak na marginesie - kojarzy ktoś jakieś dobre materiały/książki/cokolwiek traktujące o designie postaci? Mówiąc dobre mam na myśli takie, które realnie wgryzają się w temat. Łatwo trafić na jakieś ogólnikowe porady typu "zrób ciekawą fryzurę", "daj swojej postaci fikuśne ciuchy" i tak dalej. Tylko, że takie rady to żadne rady, bo tak na dobrą sprawę nie mówią nic, nie wprowadzają żadnych konkretów do tematu. A jestem przekonany, że istnieją jakieś wytyczne nie tylko mówiące żeby zrobić ciekawą fryzurę, a wskazujące konkretnie jaką tę fryzurę zrobić. Jak to się będzie miało do charakteru, z czym się będzie kojarzyło, co będzie wizualnie mówiło o postaci itp. To samo z posturą, proporcjami, kolorami, zależnościami między tym wszystkim i tak dalej. Z góry dzięki jeśli ktoś coś tego typu poleci.

W każdym razie za resztę rad też oczywiście wielkie dzięki 👍 Będę starał się lepiej tym wspomnianym zagadnieniom przyglądać i porównywać z innymi pracami, których używam jako referencji. Mam nadzieję, że uda mi się lepiej wyłapywać te swoje błędy 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

na concepcie/ilustracji wiele rzeczy dziala, pozniej w 3d juz nie. I to tyle takiego wiekszego omowienia 🙂 Oczywiscie, zgadzma sie z tym stwierdzeniem ze jezeli z premedytacja lamiesz pewne zasady a obiekt wyglada dobrze to znaczy ze chciales aby model tak wygladal. Takie rzeczy po prostu pozniej czuc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To troche podobnie jak w branży projektowania samochodów. Szkice powalają wręcz. Pierwszy lepszy przykład. Nowe Audi A6.. Parys Cybulski - Polak który je "wymyślił", opracował zewnętrzny design, miał taką wizję nowego Audi A6, a zobaczcie jak wyszło w "3D" w realu..  Z auta ze szkiców bije moc, potęga, Majestat! Budzi respekt. Idealne proporcje, przepiękne przetłoczenia. Wygląda o 5x lepiej niż A8! No ale na ulice wyjechało co wyjechało. i tak piękniejsze niż konkurencja. Ale mogło być lepiej jak widać. 

 

Schowek-19.jpg

Schowek-20.jpg

 

Schowek-16.jpg

 

A tu poniżej wersje cywilne/oficjalne/uliczne

 

 

Schowek-18.jpgSchowek-23.jpg

 

Edited by MaxymilianMax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... może faktycznie coś w tym jest, że niektóre rzeczy działają tylko w 2D, a w 3D już niestety nie. Podejrzewam, że w drugą stronę to też pewnie działa. Muszę jakoś lepiej zriserczować temat.

@michalo Myślałem o czymś takim. Tylko, że to są chyba te kursy, gdzie pod okiem prosa robi się jakiś projekt przez np. miesiąc i razem z resztą "klasy" dostaje się od niego indywidualny feedback. Mam rację? Nie pomyliłem tego z czymś innym? Jeśli tak, to chętnie bym z czegoś takiego skorzystał, ale na razie zbyt niepewnie stoję z czasem. Jak będzie luźniej to na pewno skorzystam, bo indywidualna opinia weterana branży jest bezcenna.

@Boris Dzięki za link, rzucę okiem na pewno 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.09.2019 o 10:18, MaxymilianMax napisał:

Z auta ze szkiców bije moc, potęga, Majestat! Budzi respekt.

Zwłaszcza koła na "flaku" 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są tam różne kursy - offline bez feedbacku, klasa z pracą domową i 1:1 mentoring.

Najlepszy pewnie by był ten z pracą domową lub 1-1 bo te offline pewnie niczego cię nie nauczą.

Jesteś na taki poziomie (wysokim oczywiście), że musisz już szukać pomocy u mentorów lub trafić do studia, gdzie sam się nauczysz pracując z innymi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy