Jump to content
MF

Dabarti - Early 2018 Demo Reel :)

Recommended Posts

Hej,

 

Mały update po dłużej nieobecności. W Dabarti bez zmian, produkcja animacji idzie pełną parą. Od pół roku produkujemy już w całości w 4k, a prawie wszystkie ujęcia mają zero postprodukcji. Prosto z V-Ray GPU Next.

 

 

Pozdrawiam,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo mi się podobało, szczególnie te ujęcia stylizowane na cartoon nieco (stocznia czy też port z przeładunkiem), za to bardzo mi nie podchodzi to ujęcie z driftującym samochodem :( Tam fura jedzie ze 2 razy za szybko a dym z opon wygląda jak zrobiony sprayem. Za to inne ujęcie które też zapadło mi mocno w pamięć to gramofon i igła tworząca iskry. W wielu ujęciach brakuje mi właśnie choćby minimalnej postprodukcji - wszystkie ujęcia z zegarkami są mocno mdłe, brakuje z 10-15 procent wiecej kontrastu jak dla mnie. Ale znowu jeszcze inne ujęcie które tu niesamowitą robotę (szczególnie tekstury) to ten magnetofon szpulowy :) Smaczek że hej :)

Pozdrawiam i będę chyba tu częściej zaglądać, na Waszą stronę też :)

Krzychu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam się, jest kilka - moje ulubione to ten 'vektorowy' samochód i zachód słońca. Jest kilka mniej ciekawych ale jak dojdą kolejne, to pewnie je wywalicie. Mega robota, powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cieszę się, że każdy znajduje coś dla siebie. Raczej nie będę tutaj prowadzić selekcji, jako że ten reel to tylko selekcja z ostatnich 5 miesięcy podczas których wyprodukowaliśmy prawie 500 ujęć w 4k. Daje to około 2h materiału. Z każdego ujęcia jestem zadowalany ponieważ produkcja takiej ilości wymaga bardzo dobrego workflow oraz sprawnego zespołu. Jestem bardzo dumny z tego co jesteśmy w stanie wyprodukować w 4 osoby.

 

Natomiast reel z pracami z ostatnich 2-3 lat jest tutaj -

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mega fajnie się ogląda. Jest tu kilka (większość) bardzo udanych kawałków. Brawo!

Zakończenie super pomyślane..

 

Ciekawy myk z tym gpu. Jakie rendertimes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Różnie, od 30-40s do 20-30 minut na klatkę 4k. Nie ma reguły, wszystko zależy od skomplikowania. Wiem tylko, że na CPU byłoby 6-7x razy dłużej / drożej.

 

Średnio jeden clip liczy się kilka godzin na całej farmie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetny reel! Szczególnie samochód w wektorze mi wpadł w oko. Muszę przetestować w końcu porządnie GPU Next'a. Jaką kartę (i ile) trzeba mieć żeby sensownie na tym pracować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie (pomimo że w pierwszym komenci moim punktuje niektóre ujęcia) - zachwyca w reelu to że tak różne stylistyki nie są Wam obce. Nie wszystko mi się podoba, ale jednak wiele też mi się podoba. To pokazuje ze sprostacie każdemu klientowi trzymając przy okazji poziom. A workflow'u zazdroszczę - 500 ujęć w 4k od początku roku to mistrzostwo! Nie wiem jak macie duży zespół, ale samo zarządzanie taką ilością pracy budzi podziw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Używamy masy różnych GPU, w sumie jest to około 30 kart, głównie 1080ti / Titan X.

 

Wystarczy GTX1070 aby zacząć, ale najlepiej mieć oddzielną kartę do viewportu. Najlepiej wypada 1080ti 11GB, ale jestem ciekaw czy NVIDIA zaprezentuje coś lepszego w tym roku. Prawdopodobnie tak.

 

@Hris - Obecnie jest nas czwórka. Pipeline jest oparty na Shotgun i Deadline + customowe skrypty i integracje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czwórka.. Matko. Ładnie to ogarniacie ale pewnie to wasz workflow jest taki cudowny ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, chyba podjadę na lekcje managementu do Waszego managera ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No powiedzieć że macie dobrze opanowany workflow to nic nie powiedzieć...w moim fachu (odpowiadam za wizki w biurze architektonicznym) jest tak że to co ja zaplanuje, nikogo nie interesuje. W połowie renderu często robię Escape i muszę domodelować coś bo się koncepcja zmieniła...albo myślałem że ustaliliśmy 4 widoki, ale już w trakcie 2 renderu są chęci na jeszcze ze 4-5 wizek z innych miejsc...W poniedziałek robiłem 22 widoki pylonu informacyjnego - testowaliśmy w którym miejscu będzie dobrze wyglądać...niby to wizki testowe, ale raz nocne, raz dzienne, raz pylon ze stali, raz z kamienia, raz świecą litery a raz tylko boki pylonu...Nie wiem jak się Wy, ekipa Dabarti dogaduje z klientami że dajecie radę rozumiem jeszcze jakieś poprawki od klientów nanosić na to co robicie...Szacun. U mnie planowanie kończy się tym że ostatni firmę zamykam o 4 w nocy żeby na 10 rano było co pokazać. Śpicie tam w ogóle? :) Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kwestiach wizualnych i produkcji już wiecie jakie to dobre, ja chciałbym pogratulować znalezienia sobie ciekawej niszy. Rewelacyjny pomysł z updatem stokowego wideo do potrzeb klienta.

Z ciekawości spytam jak wybieracie pomysły, bo przyznaje, że w teorii rewelacyjnie musi być pracować sobie nad własnymi pomysłami a potem je monetyzować, ale w praktyce często robienie czegoś dla siebie to walka z wewnętrznym perfekcjonizmem, jak sobie z tym radzicie, określacie sobie dedline na ujęcia dostosowany do zaawansowania czy pracujecie nad ujęciem do pełnej satysfakcji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hris : Główny trick polega na tym, że sami sobie jesteśmy największym klientem. To co robimy to animacja stockowa, mamy już blisko 4000 klipów full CGI które sprzedajemy przez takie agencje jak Shutterstock, Pond5, Adobe Stock, na tym etapie już nie potrzebujemy bezpośrednich klientów aby utrzymać studio.

 

Natomiast jeżeli decyduję się na wzięcie jakiegoś zlecenia to dbam o to aby klient był konkretny a brief precyzyjny. Pomaga jeżeli projekt ma konkrety deadline którego nie można przekroczyć, inaczej projekt zawsze ciągnie się dłużej niż powinien.

 

Jeżeli chodzi o godziny pracy to w moim przypadku to jest czasem tylko 8h, częściej 10-12h w ciągu dnia. Głównie dlatego, że często chcę coś naprawić, poprawić, dopracować tak aby reszta zespołu mogła spać spokojnie i wyjść do domu po 8h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stormwind: Każdy może proponować pomysły, które potem filtruję. Te które odpadną mają nadal szansę na realizacje, ale tylko w piątki, są to dni gdzie jest dowolność wyboru tematu nad którym dana osoba chce pracować, pod warunkiem, że nie zalegamy z tygodniową normą produkcyjną ;)... To co często ludzie nazywają perfekcjonizmem wygląda bardziej jak niezdecydowanie. Produkowanie szybkich rzeczy uczy podejmowania decyzji i sprawnego ich realizowania. Poza tym na GPU można przetestować masę różnych wersji w krótkim czasie, to pomaga w wyborze czegoś co jest po prostu ładne i satysfakcjonujące.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, niezdecydowanie to termin, który w moim przypadku najczęściej ukrywam pod hasłem perfekcjonizm :D

 

Szacunek za system piątkowy, ma to też na pewno wspaniały wpływ na morale biura.

 

Ja zawodowo też wole mieć ścisły deadline, ale pracuje podobnie jak Hris gdzie w momencie w który mam już wszystko poukładane, słyszę "jeszcze drugą wersję" .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawy koncept z tymi piątkami. I bardzo fajny model biznesowy. Gratuluje utrzymywania z tego studia, długo pracowaliście na break even w stockowych rzeczach (czyli moment w którym koszta zaczęły się balansować z przychodami)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@olaf: Na sam pomysł wpadłem 8 lat temu i miałem dużo szczęścia, bo to był idealny moment na wejście w ten biznes. Do momentu utrzymania z tego studia potrzebowałem kilka lat. Obecnie mamy największą kolekcję stockowych filmów CGI na świecie, co daje nam bardzo dobrą pozycję na rynku, więc myślę, że ten model będzie się sprawdzał jeszcze przez wiele lat.

 

Obecnie też prowadzę rekrutację, poszukuję 2 dobrych osób do pomocy przy produkcji - https://max3d.pl/forum/threads/104823-Dabarti-Modeler-3d-Generalista-Bia%C5%82ystok?p=1292165#post1292165

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź, pewnie nie jednej osobie się przyda. Tak, przy takiej ilości można nazwać to sensownym biznesem. Też miałem zawsze takie wrażenie, że bez zbudowania porftolio assetów idących w tysiące ciężko byłoby się przebić i osiągnąć masę krytyczną w marketplace'ach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, jestem fanem. Dzięki za webinar u nvidii:)

 

Pomysł ze stokami 3d genialny, zazdroszczę biznesu.

 

Wiem tylko, że na CPU byłoby 6-7x razy dłużej / drożej.

Nie ma szans na 6/7 razy lepsze ratio czas/jakość w przypadku vraya gpu.

 

Skąd te cyfry?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@deshu: Na czym bazujesz stwierdzenie, że nie ma szans? Osobiście przetestowałem czasy na naszych scenach i najnowszej wersji V-Ray Next. Różnice w czasach renderu wyglądają imponująco - 35min vs 2min (Ryzen vs 4x1080ti). W obliczeniach uwzględniłem kosztu sprzętu, prądu, licencji, miejsca na serwery oraz obsługi i wyszło mi, że na 4x1080ti renderowanie jest 4-5x tańsze niż Ryzen 1800X. Procesory Intela wypadają trochę gorzej, w granicy 6-7x.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stwierdzam na bazie swoich obliczeń :)

 

1x ryzen 1800x = 1200zł

4x 1080ti = 3500zł x 4 = 14000zł

 

W gigantycznym uproszczeniu* 7 razy droższy sprzęt renderuje 16 razy szybciej = wychodzi około 2.2razy lepsze ratio, a nie 4-5x.

 

*

1. prąd przy ryzenie - koszt do pominięcia, przy 4x1080ti - już nie bardzo

2. reszta rigu do utrzymania 4 kart też kosztuje nieco kasy

3. komfort pracy przy odkurzaczu też uznałbym za koszt :)

 

 

Rozumiem że można woleć gpu od cpu, ale aktualnie jest to kwestia preferencji, nie rozsądku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście, jeżeli chcesz stawiać stacje na samych ryzenach 1800x, kupować do każdej licencje, reszte podzespołów, to jestem w stanie uwierzyć w 7 razy lepsze ratio.

 

Ale są na rynku lepsze procki niż 1800x. Nie trzeba mieć wcale tak duzo kasy i miejsca żeby dogonić te 4x1080ti w renderingu za pomoca cpu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się, że na lepszych procesorach można zmniejszyć ilość potrzebnych stacji, zamiast 16 Ryzenowych, wystarczyłoby np 4-5 Dual Xeonowych, ale to jest ogromny koszt tak czy inaczej, sam procesor nie wystarczy, potrzebujesz pamięci, płyty główne, dyski, same DDR4 32GB to koszt 1500zł. Licencja na renderer 300 EUR / stacje. Deadline 45 USD rocznie. Z Windowsem to będzie około 2000zł na licencje. Wykonaj dokładniejsze obliczenia i porównaj... Ten Ryzen 1800X który testowałem ma około 1700 pts w Cinebench 15, więc łatwo wyliczyć czas renderowania na innym sprzęcie.

 

Poza tym bazuje to też na doświadczeniu, wcześniej budowałem całą farmę na CPU, dokładnie wiem jaki to był koszt i teraz robię to na GPU własnie z rozsądnej kalkulacji.

 

Są sytuacje w których GPU może mieć mniejszy sens, np wtedy kiedy potrzebujesz renderować bardzo mało ujęć i nie robisz animacji. W takich wypadkach to już bardziej opłaca się korzystać z zewnętrznej render farmy / google cloud / AWS niż budować własne stacje.

 

Pozdrawiam,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robiłem w tym temacie bardzo dokładne obliczenia rok temu. Siedząc przy maszynie opartej na 2 xeonach i jednym 1080ti, o wartosci bardzo zbliżonej do budki z 4x1080ti własnie. Jedna 1080ti renderowała scene zdecdydowanie dłużej niż czeterokrotność czasu, jaki potrzebowały na to xeony. A trzeba pamiętać jeszcze o czasie poświęconym na optymalizacje pod karty. Także ratio cena/szybkość rok temu było poniżej 1:1 jeżeli chodzi o GPU na vrayu.

Możliwe ze w Next poprawa jest znaczna, jeszcze nie testowałem. Jednak dla naszych zastosowań (cieżkie sceny biurowe), nie wierzę w wielką poprawę.

 

Ten spór gpu vs cpu będzie można rozwiązać dopiero gry vray gpu bedzie full-featured, i wypuszczą benchmark renderujący dokładnie tą samą scenę.

Wtedy wystarczy wziąć kompa za 20k na cpu, kompa za 20k na gpu, i zobaczyć który wygra.

 

Aktualnie gpu wygrywa w tańszych stacjach, 8kpln i poniżej. To bez dwóch zdań.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy