Jump to content
Sign in to follow this  
PePeZBA

PePe - Nauka Animacji 3D

Recommended Posts

A więc jestem tym kolejnym, który uczy się animować.. Będę czasem wrzucał tu swoje filmy, bo chowanie do szuflady na dysku nie ma większego sensu.

 

 

 

 

 

[video=youtube;or35FX-pE3I]

Edited by PePeZBA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny początek, ale jest wiele do poprawy. Jeśli wrzucisz bouncing ball'a na synka to postaram Ci się zrobić jakiś draw over :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, wrzucaj, nie ma co kisić na dysku.

 

Ball #2

Ogólnie co odbicie piłka powinna zmniejszac wysokość o ten sam procent. Dajmy na to, że startuje z wysokości 1 metra, odija się od ziemi i dolatuje do 0,7 metra, kolejne odbicie 0,49m, dalej 0,34m. Czyli w tym wypadku odbija się na 70% poprzedniej wysokości.

Bardzo ważna jest analiza referencji. Na początku możesz nawet skopiować jeden do jeden jakaś refkę wtedy sam będziesz szukał tych zależności.

 

Najbardziej brak tego o czym wspomniałem rzuca mi się w oczy na początku (pierwsze dwa odbicia). Za to na końcu chyba za bardzo przyśpiesza czestotliwość odbić.

 

Walk #1

Biodra za zbyt gwałtownie idą do góry po czym "uderzają o scianę".

Prawa stopa się ślizga (kamera z przodu).

Zbyt mocno zgięte ma ręce w łokciach ogólnie w całej animacji.

Zwróć uwagę po jakim łuku porusza się noga np. tu:

(patrz się na kostkę) i jak stopa na koniec się mocno odgina, a późniejszybko "przykleja" do ziemi.

Dodałbym większy ruch na biodrach w osi Y. Zmiekczyłbym rotacje bioder lewo-prawo (z widoku przedniego). Prekość dobra ale niech nie zatrzymują się tak gwałtwonie. Czuć jakby uderzały o jakąs niewidzialną ścianę.

 

 

To tyle na razie ode mnie. Polecam wrzucać ćwiczenia tu: https://syncsketch.com będzie dużo łatwiej dawać krytykę i tobie ją zrozumieć. Kilka niekoniecznie zrozumiałych zdań można zastąpić jednym rysunkiem.

 

Dobry start, analizuj masę referencji, ślędź różne kończyny, patrz po jakich łukach się poruszają. Rób po kilka razy ćwiczenia, nawet bez żadnej krytyki jesteś w stanie za drugim razem zrobić to samo ćwiczenie lepiej. Jeśli się na prawdę do tego przyłożysz to momentalnie twoje animację będą wyglądać nieporównywalnie lepiej i przy bardziej zaawansowanych ćwiczeniach będzie dużo łatwiej.

 

Tu jeszcze zarzucę link do bloga pewnego animatora ;) http://pananimator.pl/start/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rafał porzucił animacje i teraz zajmuje się przewidywaniem scenariusza Netflixowego Wiedzmina... to bardziej wciągające ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ja dobrze widzę czy nagrywasz te animacje programem do przechwytywania ekranu? Domyślam się, że przez to piłka rusza się tylko co druga klatkę. Jesli tak to poszukaj informacji jak zrobić playblast.

 

Dobra robota, dodałem małe poprawki na syncsketchu. Pewnie też jak zrobisz playblasta będzie to płynniej wyglądać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy ja dobrze widzę czy nagrywasz te animacje programem do przechwytywania ekranu? Domyślam się, że przez to piłka rusza się tylko co druga klatkę. Jesli tak to poszukaj informacji jak zrobić playblast.

 

Dobra robota, dodałem małe poprawki na syncsketchu. Pewnie też jak zrobisz playblasta będzie to płynniej wyglądać.

 

 

Tak dokładnie. Nagrywam ekran za pomocą Nvidia Shadowplay i renderuje w 60FPS. Playblastem się trochę bawiłem, ale zawsze te wideo z niego wychodzi w jakiejś niskiej rozdzielczości, ale to pewnie dlatego, że złe ustawienia tam mam. Poszukam potem jakiegoś dobrego poradnika jak zrobić obraz jak żyleta z playblasta.

 

Jeśli chodzi o twoje poprawki do mojej animacji to bardzo za nie dziękuje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Używasz referencji? Po momencie szukania znalazlem coś takiego:

 

Nie wiem jak pracujesz, ale może zacznij od dopracowania póz kluczowych. Zrób 4 pozy i staraj się je wmocnić, szczególnie antycypację do pierwszego uderzenia. W komiksach są bardzo mocne, dopracowane pozy, może warto tam poszukać inspiracji.

Ja czesto robie tak, że mam na jednym kluczu pozę, kopiuję ją na drugi, staram się wzmocnić ją jeszcze bardziej i później przeskakuje przod tyl i patrze, która poza wygląda lepiej. Powtarzam to wielokrotnie.

 

Ogólnie brakuje mi tu takiej bokserkiej gibkości, typowych ruchów na ugiętych kolanach.

 

Tu podrzucam link do tematu o przenoszeniu ciężaru http://www.olivier-ladeuix.com/blog/2009/12/15/weight-shift/

Na syncsketchu wrzuciłem parę notek.

 

Bedę to powtarzał do znudzenia, ale referencje są kluczowe, szczególnie na początku. Sam zanim wrzucę tu jakis feedback to przynajmniej zerkam, żeby kompletnych glupot nie wypisywać albo wstaje z fotela i sam odgrywam, żeby poczuć jak ciało się zachowuje.

 

To tyle ode mnie. Poświęc trochę czasu na referencje, a momentalnie się to zwróci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem rigg w 3DsMax CAT pod postać low poly z gry i go zanimowałem w ramach nauki.

 

[video=youtube_share;kpF9qeXIx-w]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi się podoba :) Mam wrażenie, że tors trochę za sztywno i czy przypadkiem stopy w momencie kontaktu z podłożem nie rotują się odrobinę do wewnątrz ?

Teraz dajesz run cycle!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest i run cycle. Z jakiegoś powodu był on nieco większym wyzywaniem niż poprzedni walk cycle. Nie wiem dlaczego.. może kwestia bieda riggu, a może typu modelu, albo moich umiejętności, albo wszystko naraz.

 

[video=youtube_share;mtM0Ma8Iyyk]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wziąłem kolejny model low poly, stworzyłem rigg za pomocą max bones, a teraz robię kolejne animacje w ramach nauki.

 

[video=youtube_share;f0-LYjhA0ac]

 

 

 

 

 

Run cycle:

[video=youtube_share;MxPcyPMZ6jE]

Edited by PePeZBA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktualnie pracuje sobie nad czymś takim. Jeśli ktoś miałby ochotę napisać 2 zdania to chętnie poczytam :G

 

[video=youtube_share;0zxgmA9KVOk]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawy wątek, nie wiem czemu wcześniej go przeoczyłem. Dobra robota.

 

Co do ostatniego ujęcia. Z jednej strony wygląda bardzo dobrze. Z montażem byłoby nieźle. Jako jedno ujęcie widać jednak kilka rzeczy, psujących immersję:

 

1. przy skoku miecz jest trzymany jakby nic nie ważył. Przy wybiciu powinien choćby obrócić się, by było widać, że charaker go ciągnie za sobą.

 

2. miękkie lądowanie na ścianie niby ok, ale jednak psuje trochę wrażenie, że ona wylądowała tam z siłą i jest ogólnie silnym charakterem.

 

3. przy wybicu ze ściany w dół, ponownie zabrakło dobrej gry miecza, by było widać jego masę - a co za tym idzie siłę ciosu.

 

4. w rzeczywistości przy salcie nie mógłbyś liczyć, że postać zwolni obrót w powietrzu - wylądowałbyś na plecach lub karku. Ale to już szczegół, bo samo wybicie wygląda bardzo fajnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wykonałem kolejną animacje w ramach nauki oraz poprawiłem animacje biegania, którą pokazałem pierwszy raz kilka postów wyżej:

 

[video=youtube_share;NOpRYXYxYYw]

 

[video=youtube_share;ODmlVWIKAOY]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche ciezko biegnie... taki zdrowy kawał baby. Na mój gust za szybkie i za agresywne ruchy rąk. Ogólnie, jeśli celowałeś w babo-chłopa to nawet fajnie wyszło... tak ciężko i bez gracji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy