Jump to content

Futurystyczny Motor


Recommended Posts

Witam wszystkich. To mój pierwszy post na jakimkolwiek forum wiec proszę o wyrozumiałość :P.

 

Mam takie hobby po godzinach że sobie extruduje, taki rodzaj medytacji.

 

Model na podstawie conceptu Geralda Blaise, wykonany w Blenderze i szybki render w Zbrushu.

Znając podstawy modelowania zabrałem się za modelowanie czegoś konkretnego i na ta chwile się zablokowałem.

Na początku chciałem zrobić dokładnie taki sam ale niestety umiejętności mi nie pozwoliły, wiec trochę musiałem improwizować

 

Chciał bym was prosić o pomoc w kilku kwestiach dotyczących tego co mam dalej robić bo nie wiem w którą stronę mam iść i wydaje mi się ze mam takie opcje.

 

1 - Refine całego modelu ( przelecieć wszystkie 250 obiektów ) od nowa, poprawić siatkę ewentualnie trochę przemodelować

2 - Zostawić tak jak jest i zacząć UV mapować każdy obiekt i zacząć zamieniać na HIGH POLY do NORMAL mapy i texturowania.

2a - Jeśli tak to czy w ogóle dawać subdivision ( trochę się tego boje nie wiem sam dlaczego :P ) starałem się robić jak najmniej poligonów

ale brak doświadczenia pokazał mi gdzie moje miejsce 558.266 TRIS :) i sam nie wiem czy to jest dużo czy mało jak na taki model jest ok ?

2b - Jeśli tak to musiał bym chyba podzielić ten model na kilka UV layout chyba tak to się nazywa :P bo na jednym to się nie zmieści.

 

Miał to być model do gier chciałem go później do jakiegoś silnika wrzucić ale chyba jest zbyt ciężki wiec nie wiem co teraz czy go zmienić czy po prostu zrobić ładny render :P

 

Proszę was pomocy bo uczę się tych rzeczy na bieżąco i nigdy nie robiłem texturowania w modelu znam w miarę ogólnie technikę trochę tam się bawiłem ale nic konkretnego.

 

Co mam robić dalej niech mi ktoś doradzi :P

 

Pozdrawiam

 

[ATTACH=CONFIG]105218[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]105219[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]105220[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]105221[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]105222[/ATTACH]

Link to post
Share on other sites

ze screenow wynika ze ten model to ani high poly ani low poly. czyli mozesz isc w obie strony - albo do silnika gier albo zrobic ladny render.

zadecydujesz sam i dopiero wtedy mozesz zrobic z meshem co nalezy.

ta ilosc poly wyszla Ci w detalach, glownie w elementach dlugich o przekroju okregu. zastanow sie czy az tak geste one musza byc , i moze inne elementy wymagaja zageszczenia.

jak bedziesz mial gotowy dobry model to wtedy go zrobisz hi->low i unwrap a ilosc uv layout wyjdzie Ci z potrzeby oddania detalu , jakosci i wymagan silnika.

Link to post
Share on other sites

Wielki szacunek za rady. Po tym co napisałeś teraz to widzę. Tak wyszło nie wiadomo co ale myślę, że dlatego bo w ogóle o tym nie myślałem.

Jak modelowałem, chciałem tylko zrobić to co widzę na obrazku. Wszystkie rady wcielam w życie przelecę go jeszcze raz i może uda mi się nie które te pierdołki połączyć w całość i i zrobić więcej płaskich powierzchni, a żeby później za pomocą textury czy normal mapy wcisnąć tam jakiś detal, bo wpadł mi w ucho taki termin FLOTERS chyba tak się pisze, to są obiekty które są geometria tylko po to żeby je wypalić na mapie.

 

Dzięki jeszcze raz już mam kierunek

 

Blender : ON

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy