Jump to content

Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie.Z wielk膮 przyjemno艣ci膮 zapraszam do obejrzenia moich prac 馃槈 Dzi臋kuj臋 za uwag臋 i 偶ycz臋 mi艂ego dnia 馃檪 Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A masz mo偶e co艣 bardziej... w艂asnego? Albo jakie艣 bardziej og贸lne studia, martwe natury, posta膰, portret? W info piszesz, 偶e chcia艂bys pracowa膰 w concept arcie wi臋c mo偶e wrzu膰 co艣 bardziej z tej parafii? Nawet jak masz crap to si臋 nie przejmuj :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja wersja Twojego jab艂ka. Robi艂em w digitalu, ale jak najbli偶ej tradycyjnego podej艣cia:

X4IUAqn.jpg

iGxk5zA.jpg

Z6wOWUR.jpg

wZ1d8OW.jpg

agButgw.jpg

41tNs4V.jpg

LEtA8Ti.jpg

HHKbOMd.jpg

Co przyda艂oby si臋 poprawi膰:

1. Tr贸jwymiarowa bry艂a

Nawet jak chcesz i艣膰 w jak膮艣 mangow膮 styl贸w臋 to je艣li nie chcesz, 偶eby Twoje rysunki wygl膮da艂y jak kolejny milionowy crap z deviantArta to zainwestuj czas w wyrobienie sobie wyobra藕ni przestrzennej. My艣l o rysunku nie jak o stawianiu kresek na kartce a o "analogowym" modelowaniu 3D w dw贸ch wymiarach. W Twojej g艂owie ma by膰 3D, kt贸rego iluzj臋 r贸znymi technikami (perspektywa, 艣wiat艂ocie艅) odtwarzasz w 2D.

2. 艢wiat艂o

Temat, delikatnie m贸wi膮c, szeroki. Jakie艣 podstawy fizyki 艣wiat艂a w ka偶dej styl贸wie si臋 przydadz膮, cell shading te偶 opiera si臋 na realistycznym za艂o偶eniu, 偶e gdzie艣 pada 艣wiat艂o, a gdzie艣 nie. Oddzielaj zawsze 艣wiat艂o od cienia. S膮 typy o艣wietlenia gdzie nie jest to takie proste (kilka 藕r贸de艂 艣wiat艂a, rozproszone 艣wiat艂o), ale p贸ki co trzymaj si臋 tego, 偶e jest jedno 藕r贸d艂o 艣wiat艂a i przwyczaj si臋 do my艣lenia o 艣witle jako o powierzchni gdzie pada 艣wiat艂o vs powierzchni gdzie jest cie艅. Fajnie jest jak je si臋 grupuje, a nie stawia pierdyliard oddzielnych plamek.

3. Kraw臋dzie

Jak ju偶 wiesz gdzie jest 艣wiat艂o a gdzie cie艅 to teraz rozkminiasz kraw臋dzie. Czasem 艣wiat艂o g艂adko przechodzi w cie艅 (np. na kuli), czasem ostro (kraw臋d藕 sze艣cianu na przyk艂ad). Czasem jest to 艣rednio g艂adkie, czasem 艣redniop贸艂troch臋niezbyt ostre. Upro艣膰 to sobie do kilku np, g艂adko, 艣rednio i ostro i potem ewentualnie delikatnie r贸偶nicuj dalej.

4. Kontrast

Du偶o kontrastu to zwykle dobrze :) Chyba, 偶e to bardzo delikatne o艣wietlenie. Ale zwykle r贸b go wi臋cej ni偶 jest w realu, b臋dzie ciekawiej/bardziej dramatycznie.

膯wicz podstawy, jak b臋dziesz mia艂 mocne to wszystko dasz rad臋 narysowa膰. Potem sobie doszlifujesz co trzeba, ale zaczynaj od bana艂贸w. Jak Ci臋 nudz膮 to mam dla Ciebie z艂膮 wiadomo艣膰 - rysowanie martwej natury nie r贸偶ni si臋 zbytnio w technikaliach od rysowania walcz膮cych smok贸w :)

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

SebastianSz

Bardzo Ci dzi臋kuj臋 za rady...postaram si臋 je zapami臋ta膰 i wdro偶y膰 je jak najszybciej ;) Jestem Ci bardzo wdzi臋czny.Je偶eli b臋dziesz mia艂 jeszcze jakie艣 rady,to z mi艂a ch臋cia je przeczytam i przyswoj臋.Jeszcze raz bardzo Ci dzi臋kuj臋...a dzi艣 wrzucam swoje kolejne prace ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten po lewej spoko, ale uwa偶aj na trzymanie si臋 takiego bardzo stylizowanego sposobu rysowania. Uproszczenia, kt贸rymi pos艂uguje si臋 manga z czego艣 wynikaja i jak kto艣 bezmy艣lnie to kopiuje to wychodzi nijaki szajs z dA.

Podstawy realizmu s膮 istotne w uproszczonych stylach bo im mniej masz linii i przej艣膰 tonalnych tym bardziej istotne staj膮 si臋 te, kt贸re zostawiasz. Chodzi mi o to, 偶e w sumie 艂atwiej narysowa膰 oko realistycznie, bo mo偶esz si臋 z tym cacka膰 i dopracowywa膰 do usranej 艣mierci, ale jak chcesz uproszczone oko dobrze narysowa膰, powiedzmy dwiema kreskami, to musz膮 to by膰 dwie zajebi艣cie dobrze przemy艣lane i dobrane kreski. Jak tylko kopiujesz, to nie wiesz z czego wynika艂y uproszczenia oryginalnego autora i nigdy nie zrobisz niczego w艂asnego i nie b臋dziesz w stanie dopasowa膰 tych uproszcze艅 do swoich prac i pomys艂贸w. Nie daj si臋 zwie艣膰, 偶e dobra manga (czy komiks w og贸le) jest prosta i dobra dla pocz膮tkuj膮cych, bo nie jest. Fajny, stylizowany i wlasny design jest trudniejszy niz mega realizm bo nie ma jednoznaczynch odpowiedzi co jest dobre, a co nie :)

Dobra, nie truj臋 juz :D Obczaj sobie te rzeczy, to s膮 dobre, sprawdzone strony z dobrym materia艂em (unikaj wi臋kszo艣ci, szczeg贸lnie polskich, tutoriali na YT, jakich艣 blondynkitezgraj膮 czy czego艣 w tym stylu):

https://drawabox.com/

https://www.proko.com/ (Proko b臋dzie nied艂ugo mia艂 kurs podstaw rysunku w og贸le, powinno by膰 dobre)

https://www.youtube.com/channel/UCAHVy9XS5Fz1WMRHIzAodUQ (perspektywa po polsku)

https://www.nma.art/

https://www.thegnomonworkshop.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzi臋ki...wszystko wyglada obiecujaco ;) Jednak mam ma艂e pytanko,a mianowicie: w przysz艂o艣ci chcia艂bym zosta膰 concept artysta i rysowa膰 ludzi i potwory...jednak nie wiem od czego tak naprawd臋 zacza膰.Czy powinienem przej艣膰 od razu do rysowania oczu itd....czy zacza膰 od bry艂,ich cieniowania,martwej natury itp.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pracuj臋 w concept arcie, wi臋c nie b臋d臋 si臋 m膮drzy艂 w tej kwestii, ale je艣li chodzi o szeroko poj臋ty rysunek to co艣 tam wiem :)

Tak mega og贸lnie: rysowanie/malarstwo to sztuka inteligentnego upraszczania rzeczy tak, 偶eby oszuka膰 m贸zg, 偶e te kreski/plamy na kartce/ekranie to co艣 rzeczywistego, jaki艣 obiekt czy miejsce. I tyle, sposob贸w, 偶eby to osi膮gn膮膰 jest jednak niesko艅czenie wiele, ale za to opieraj膮 si臋 na jakich艣 podstawowych zalo偶eniach, bo w ko艅cu to jak widzisz 艣wiat jest niezmienne. Dla przyk艂adu, rzeczy zawsze s膮 coraz mniejsze im dalej od Ciebie s膮 - pytanie tylko jakie to ma konsekwencjew przypadku r贸偶nych obiekt贸w, no i o ile mniejsze? I tu wchodzi teoria perspektywy. Czy j膮 sobie wymierzysz matematycznie przez 8 godzin czy zrobisz jaki艣 myk trzema kreskami to ju偶 kwestia tego jaki styl chcesz mie膰, ale zrozumienie podstaw bedzie niezb臋dne i tu i tu.

Dlatego na pierwszy ogie艅 powiniene艣 wzi膮膰 podstawy rysunku w og贸le - jak rysowa膰 bry艂y (perspektywa), jak dzia艂a 艣wiat艂o czy kolor. Bo potw贸r te偶 zajmuje jak膮艣 przestrze艅 i pada na niego 艣wiat艂o, nie? Dlatego napisa艂em, 偶e jab艂ka od smok贸w si臋 nie r贸偶ni膮, kwestia tylko z艂o偶ono艣ci. Zasada grania Panie Janie i Etiudy Rewolucyjnej jest taka sama w gruncie rzeczy, musisz wciska膰 odpowiednie klawisze w odpowiednim tempie ;) Martwe natury s膮 wygodne bo si臋 nie ruszaj膮, nie maj膮 te偶 bardzo konkretnych proporcji (jak np. ludzka twarz) wi臋c 艂atwo si臋 nauczy膰 na nich podstaw.

Nie 膰wicz od razu detalu, oczu, nos贸w etc. Po choler臋 Ci oko, jak g艂owa jest p艂aska i zamiast 艂adnej buzi mamy krzywy ryj? Jak wyrenderujesz pi臋knie oko, kt贸re jest na czole to dalej b臋dzie to kiepski portret:)

Zacznij od tych 膰wicze艅 na drawabox.com i tego co jest na creosferze, naucz si臋 podstaw rysunku jako takiego. Mo偶esz 膰wiczy posta膰, czemu nie (Figure Drawing na Proko.com to dobre 藕r贸d艂o), ale ludzie s膮 trudni bo nie do艣膰, 偶e musz膮 by膰 przestrzenni to jeszcze dobrze by by艂o, 偶eby byli 偶ywi, dynamiczni i mieli anatomi臋 cz艂owieka, a nie kosmokraba z Alpha Centauri. Jak masz problem narysowa膰 dobre jab艂ko, kt贸re masz przed nosem, to jak narysujesz 1000x bardziej skomplikowan膮 scen臋 z lud藕mi, potworami i co tam jeszcze? I to z g艂owy, bo zdj臋膰 kosmokrab贸w nie znajdziesz? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cze艣膰 SebastianSz

...sorki,偶e tak d艂ugo si臋 nie odzywa艂em...lecz troch臋 przy chorowa艂em i nie mia艂em ochoty na nic,a p贸zniej jeszcze co艣 si臋 sta艂o z tym forum.Zaraz co艣 si臋 postaram wrzuci膰 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na oku troch臋 forma nie dzia艂a, szczeg贸lnie cie艅 rdzeniowy (core shadow) na 艂uku brwiowym tak pacni臋ty po prostu. To czy dobrze rozrze藕bisz cie艅 jest mniej istotne od tego czy dasz go w dobrym miejscu. Wiem, 偶e Proko 艂adnie renderuje, ale p贸ki co skup si臋 na prostszych formach. Chodzi o to 偶eby艣 przyzwyczai艂 si臋 do rysowania form, a nie rzeczy. W sensie, 偶e jak rysujesz oko to traktujesz to jako walce, sto偶ki, kule itd. kt贸re si臋 przenikaj膮, a nie jako "oko". Ten brak form wy艂azi na stworku - wygl膮da troch臋 jakby go walec przejecha艂 :) Obczaj ten obrazek na g贸rze po prawej, tak powiniene艣 my艣le膰 mniej wi臋cej: how-to-render-09.jpg

W og贸le polecam Ci t膮 ksi膮偶k臋 - How to Render Scotta Robertsona (i jego poprzedni膮 How to Draw r贸wnie偶)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cze艣膰...ja oko rysowa艂em patrzac na rysunek Proko.U mnie formy kuleja,bo specjalnie nie mia艂em z nimi do czynienia.Zawsze patrzy艂em i rysowa艂em to samo na swojej kartce.Nigdy si臋 nie zastanawia艂em,dlaczego rysunek wyglada tak,a nie inaczej...i to by艂 m贸j b艂ad.Zacza艂em przeglada膰/czyta膰 stron臋 kt贸ra mi podes艂a艂e艣 - ''drawbox''.Doszed艂em tam do momentu,w kt贸rym sam autor stwierdza 偶e poczatkowi rysownicy maja problem z narysowaniem czego艣 samemu,bo boja si臋 zwykle s艂abych efekt贸w,kt贸re biora si臋 z niewiedzy rysownika.I to samo mam ja.Dlatego patrzac rysuj臋 prac臋 innych...wszystko bierze si臋 z tych obaw,偶e co艣 mi nie wyjdzie itd.Wi臋c w zwiazku z tym musz臋 zacza膰 szkicowa膰 i pr贸bowa膰 r贸偶nych rzeczy,by przekona膰 si臋 na w艂asnej sk贸rze do czego jestem zdolny.Jednak mam ma艂o wiedzy na temat rysowania,a du偶o obaw zwiazanych z rysowaniem :( Trolla stworzy艂em z r贸偶nych zdj臋膰,kt贸re znalazem w internecie - przewa偶nie tak robia concept arty艣ci,kt贸rzy musza co艣 stworzy膰 ;) Jednak tak偶e i w nim zabrak艂o bry艂,prawid艂owego cieniowania...lecz spr贸bowa艂em swoich si艂 na czym艣 czego nigdy nie rysowa艂em,ze znikoma wiedz rysownika ;) Przeczyta艂em ostatnio ksia偶k臋 Steve Hustona pt.: ''rysowanie postaci dla artyst贸w'' - i jestem z tego dumny,偶e co艣 ju偶 u mnie powoli drgn臋艂o w kierunku concept art :) Bardzo Ci dzi臋kuj臋 za wszelkie uwagi i postaram si臋 przyswoi膰 do pozosta艂ych ;) Ksi偶k臋 postaram si臋 odnalezc i przeczytac ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, 偶e to oko od Proko, znam jego prace ;)

Nie bierz krytyki do siebie i nie b贸j si臋 g贸wnianych efekt贸w, to umiej臋tno艣c jak ka偶da inna i to normalne, 偶e jak si臋 zaczyna to jest si臋 s艂abszym. Za艂贸偶, ze wszystko co narysujesz przez najbli偶sze 2-3 lata to b臋dzie g贸wno, kt贸rego jedynym celem jest podniesienie Twoich umiej臋tno艣ci i tyle, nie przywi膮zuj si臋 do swoich prac. R贸b te 膰wiczenia z drawabox, to da Ci pewne podstawy. Najlepiej to zapisz sie na jakis kurs przygotowuj膮cy na architektur臋, tam dostaniesz solidne podstawy. Pami臋taj 偶eby rysowa膰 - nie nauczysz si臋 czytaj膮c/ogl膮daj膮c, musisz przede wszystkim robi膰.

Co do rysowania ze zdj臋膰 - jest r贸偶nica pomi臋dzy u偶ywaniem zdj臋膰 jako referencji, a zwyk艂ym przerysowywaniem, ale to mniejszy problem teraz.

Ksi膮偶ki Robertsona s膮 wsz臋dzie, to mega popularne pozycje i nie bez powodu, bo s膮 naprawd臋 dobre. Inne ksi膮偶ki, kt贸re dobrze by by艂o przeczyta膰 i przerobi膰 to wszystko co napisa艂 Andrew Loomis. To taki standard, kt贸ry ka偶dy pownien chocia偶 przeczyta膰. Ja akurat kocham Loomisa bo uwielbiam t膮 jego (i nie tylko jego) reklamow膮 styl贸w臋 z pierwszej po艂owy XX wieku, wi臋c jestem tu troch臋 bezkrytyczny :D

Sporo os贸b m贸wi艂o mi, 偶e motywuje ich jak wrzucam sw贸j progres wi臋c si臋 troch臋 polansuj臋 i wrzuc臋 Ci te偶, mo偶e podniesie Ci臋 na duchu :)

26733668_1532354456860656_4321778921295107415_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=c0cf41db729954cb934029192fd33f42&oe=5C50054D

Share this post


Link to post
Share on other sites

艢wietne prace...gratuluj臋 ;) Wida膰,偶e przez lata poszed艂 niez艂y progres :) Kiedy艣 chodzi艂em na kurs rysunku,lecz wielka lipa.Olewajacy nauczyciel,kt贸ry nic specjalnie nie przekazywa艂,od czasu do czasu spojrza艂,co艣 tam mrukna艂 pod nosem i bra艂 hajs.Wi臋c zrezygnowa艂em i stwierdzi艂em,偶e spr贸buj臋 nauki na sw贸j w艂asny spos贸b,czyli czytajac,ogladajac i pr贸bujac ;) Czy ty sam do tego doszed艂e艣,czy mia艂e艣 jakiego艣 nauczyciela?Te偶 mam 1 ksia偶k臋 w swoich zbiorach Andrew Loomisa - go艣膰 by艂 niesamowity pod wzgl臋dem rysunk贸w.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To 艣rednio, z tym kursem:/ Pocz膮tek, jak ze wszystkim, jest najgorszy bo nie wiesz czego nie wiesz i kto艣 z zewn膮trz bardzo usprawni Ci przyrost wiedzy. Jak wspomnia艂em, wybiera艂bym raczej konkretnie kursy na architektur臋, nie rysunku w og贸le bo to lipa b臋dzie. Architektura to konkret, perspektywa, bry艂y, 艣wiat艂o. Mo偶e tylko w podstawowej wersji ale na pocz膮tek to i tak bardzo du偶o do przyswojenia.

Co do mnie - ju偶 si臋 tu rozpisywa艂em o kursach, kt贸re przerabia艂em, ale kt贸偶 nie uwielbia m贸wi膰 o sobie :) Zaczyna艂em od kurs贸w na architektur臋, stacjonarnych w W-wie. Przerobi艂em kilka kurs贸w z CGMA ale to kupa kasy i da rad臋 bez nich, ale musisz by膰 bardzo zorganizowany i krytyczny do tego co robisz. Do tego subskrypcje do wiekszosci stron z dobrym materialem (nie na raz i nie non stop bo bym z torbami poszed艂:)) takich jak nma.art, proko.com, Watts Atelier, i wi臋cej ale nie pami臋tam teraz, ale NMA Ci wystarczy na pocz膮tek. Praktycznie wsz臋dzie chocia偶 chwile mia艂em suba. Rzu膰 te偶 sobie okiem na Foundation (https://gumroad.com/foundation_patreon), szczeg贸lnie na te "basic" czy "intro to". Ksi膮偶ki tych typk贸w bardzo na mnie wp艂yn臋艂y (nie podam wszystkich bo za du偶o i nie pami臋tam wszystkiego co mam:)): Scott Robertson, Andrew Loomis, James Gurney, George Bridgman, Stephen Peck, Robert Beverly Hale, William Maughan, Burne Hogarth, Marcos Mateu-Mestre (jego Framed Ink to co艣 totalnie zajebistego) i tyle tak z g艂owy, ale tego jest wi臋cej. I du偶o, DU呕O, pracy w艂asnej. W pewnym momencie rysowa艂em co najmniej kilka godzin dziennie, codziennie, bez wyj膮tk贸w. Wigilia, sylwester cokolwiek, i tak te par臋 godzin rysowania trzeba odb臋bni膰. Od po艂owy 2014 roku nie mia艂em ani jednego dnia 偶ebym czego艣 nie narysowa艂/namalowa艂. A i tak d艂uga droga przede mn膮 jeszcze do poziomu, kt贸ry chcia艂bym mie膰. Ale inwestycja w te kursy, ksi膮偶ki i tutoriale zwr贸ci艂a mi si臋 i to z nawi膮zk膮, wi臋c nie narzekam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oooo...kurcz臋 wida膰,偶e jeste艣 mocno obyty w tym co robisz.Moje gratulacje ;) Naprawd臋 bardzo Ci dzi臋kuj臋 za to wszystko.A偶 trudno w to uwierzy膰 ile dobry rysownik/artysta musi wiedzie膰 i umie膰.Jestem pod wielkim wra偶eniem ;) Czyli mam rozumie膰,偶e ju偶 w jaki艣 spos贸b na swoich pracach zacza艂e艣 zarabia膰,pomimo tego,偶e nie jeste艣 concept artysta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz, concept art to nie jedyna opcja zarabiania na rysunku :) Nie myl te偶 concept artu z ilustracj膮, komiksem, wzornictwem przemys艂owym, storyboardami czy czym tam jeszcze. To konkretna dzia艂ka o konkretnej specyfice, i wcale nie musisz by膰 jakim艣 wybitnym rysownikiem, 偶eby robi膰 dobre koncepty.

To jest concept art:

EDI_02.jpgprothean_01.jpg

(autor Matt Rhodes)

To jest ilustracja:

18k98dhzr84bgjpg.jpg

(autor Craig Mullins)

Nie chc臋 tu si臋 zbytnio m膮drzy膰, ale wiem, 偶e jak si臋 zaczyna to ma si臋 troch臋 mylny obraz co jest czym, wi臋c mo偶e to Ci troch臋 pomo偶e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co si臋 orientuj臋,cho膰 mog臋 si臋 myli膰...ilustracja to ''rysunek'',kt贸ry nie musi by膰 w 偶aden spos贸b wyja艣niony - dlaczego to zosta艂o narysowne tak,a nie inaczej i czy to ma jakie艣 zastosowanie itp.Natomiast concept art powinen by膰 opowiednio przemy艣lany,a zawarte w nim rzeczy nie powinny budzi膰 jakichkolwiek kontrowersji,kt贸re moga wp艂yna膰 negatywnie na prac臋 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W du偶ym skr贸cie - ilustracja to co艣 co ma 艂adnie wygl膮da膰 i jest to produkt finalny. Koncept, jak nazwa wskazuje, to pomys艂 na posta膰/enviro/bro艅 etc, kt贸ry p贸藕niej kto艣 wprowadzi w 偶ycie robi膮c modele 3d czy ilustracje. On ma by膰 czytelny dla os贸b, kt贸re b臋d膮 z niego p贸藕niej pracowa膰, nie musi si臋 przyjemnie na niego patrze膰, mo偶e by膰 w og贸le ko艣lawy i brzydki bo jego funkcja jest wy艂膮cznie informacyjna i do wewn臋trznego u偶ytku. W膮tpi臋, 偶eby艣 widzia艂 sporo prawdziwych koncept贸w bo ten "concept art", kt贸ry wrzucaj膮 jako extrasy w grach czy w artbookach to cz臋sto zwyk艂e ilustracje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doszed艂em do momentu,w kt贸rym jest napisane: skad prawid艂owo powinien by膰 wykonywany ruch,aby linia by艂a g艂adka i sp贸jna.Wychodzi na to,偶e ten ruch powinien wychodzi膰 z barku...jednak przy bi贸rku ci臋偶ko jest wykonywa膰 taki ruch...lepiej wychodzi z nadkarstka.Jakbym rysowa艂 przy sztaludze,to ten ruch z barku by艂 by dobry.A ty Sebastian co o tym sadzisz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, to jedna z tych rzeczy, kt贸re lepiej na 偶ywo pokaza膰 ni偶 w tek艣cie odda膰. Generalnie rysuj z 艂okcia/barku, nie nadgarstka, niezaleznie od tego przy czym rysujesz. Z nadgarstka dzierga si臋 detal. Mo偶e ten tutorial Ci pomo偶e:

Tutaj chodzi o specyficznie zatemperowany o艂贸wek, ale te zasady o ktorych mowi s膮 uniwersalne. Zobacz te偶 na czym on rysuje - nie na biurku na p艂asko tylko na desce pod k膮tem.

Chodzi o to, 偶eby Tw贸j rysunek nie by艂 taki "poszarpany" i niepewny, tylko, 偶eby linie by艂y dynamiczne, robione jednym, dwoma zdecydowanymi poci膮gni臋ciami, a nie dwudziestoma skrobni臋ciami. To niestety wida膰.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich serdecznie.Dzi艣 chcia艂bym wam zaprezentowa膰 kolejne prace.Mi艂ego ogl膮dania ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy