hepawel Posted October 3, 2018 Share Posted October 3, 2018 Witam, potrzebuję odpowiedzi na temat, czy opłaca się zakup drugiej (takiej samej) karty graficznej do renderingu Blendera na GPU (Cycles)? Na aktualnej karcie nie mam SLI, więc SLI odpada. Może ktoś już ma takie połączenie 2 kart, więc - pytanko - ile razy szybciej takie połączenie liczy ? Może w ogóle to się nie opłaca ? - (też musiałbym zmieniać zasilacz). Jeśli warto, to jak takie karty instalować ? Nie chciałbym się też wpakować w coś, co zupełnie mi nie będzie potrzebne. Będę musiał wydać na to jakieś ~ 2000zł. Aktualnie mam płytę główną /Ex x299/. Procek /7740x/. Grafika /ASUS GeForce GTX 1050 Ti/. - wszystko pod Linuxem. Opłaca się ? Warto ? Czy nie warto ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
drakul Posted October 4, 2018 Share Posted October 4, 2018 na pewno nie SLI, to jest dobre na gry, w renderingu nie laczysz w SLI ( SLI liczy wolniej)tylko kazda liczy osobno. kup najwyzsza jaka mozesz w tej cenie, sprawdz na blenchmark czasy renderu dla GPU i bedziesz wiedzial jak szybko liczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaticinator Posted October 4, 2018 Share Posted October 4, 2018 Ja mam taki zestaw (bez SLI). Dołożenie drugiej identycznej karty pozwoli Ci przyspieszyć render w zasadzie dwukrotnie. Jest to bardzo opłacalne :) Upewnij się tylko, czy Twoja płyta główna jest w stanie obsłużyć więcej niż jedną kartę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qnaman Posted October 4, 2018 Share Posted October 4, 2018 Opłaca się, nie muszą nawet być takie same. Obok gtx 1080 podłączałem nawet gtx750ti. Tylko, że to nie miało sensu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hepawel Posted October 4, 2018 Author Share Posted October 4, 2018 Dzięki bardzo za te odpowiedzi powyżej. Właściwie nie rozumiem tego: Jak to jest, ze przy renderingu GPU+CPU na Blenderze (cycles), renderuje wolniej niż na samym GPU ? Może czegoś nie rozumiem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hepawel Posted November 16, 2018 Author Share Posted November 16, 2018 Tak dla zakończenia tego tematu, Miałem złe ustawienia w /Performance - Tiles/. CPU+GPU liczy różnie, zależnie od tego ustawienia. Teraz już wiem, żeby wykorzystać CPU+GPU trzeba dac zmniejsze ustawienia np 64x64. Wcześniej miałem 512x512. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlekoo55 Posted November 16, 2018 Share Posted November 16, 2018 Też miałem podobny problem i u siebie z grafiką. Dzięki za wytłumaczenie, również skorzystałem :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now