Jump to content

Recommended Posts

Mam nadzieję, że odrazu wrzucą do sieci i 6-tego już będziemy śmigać i pakować nasze subtoole w folderki :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe ile będzie kosztować upgrade...musi się kiedyś skończyć to darmowe wchodzenie w wyższe wersje przez tyle lat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ciekawe ile będzie kosztować upgrade...musi się kiedyś skończyć to darmowe wchodzenie w wyższe wersje przez tyle lat...

 

Też jestem ciekaw. Na ich stronie jest zapis, że do tej pory to była ich dobra wola, że aktualizowali za darmo. Teraz zmieniło się nazewnictwo tj. 2018, 2019. Nie wiem czy nie będzie znowu jakiegoś systemu abonamentu. Oby nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, pewnie jakieś groszowe sprawy. 50%, 40%?

 

Tak czy siak, tyle lat za free, że jestem gotów zapłacić. Ale takie coś to raczej zapowiadali by z większym wyprzedzeniem, żeby ludzie zdążyli pokupować licencje i miecć upgrady za free przez rok (tak zapewniają przy zakupie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie. A najlepsze, że jutro.

 

Ale psychicznie byłem gotowy i chętny na update ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie nie będzie problemu jak za rok wezmą kasę ode mnie za aktualizację. Obejrzałem około 4 godzin ich pokazu co nowego będzie w 2019. Dodali tyle znowu nowości i ficzerow że to nie pojęte że wciąż aktualizację dają za darmo. Gdyby inne softy jak 3ds Max miał takie tempo rozwoju to też bym im płacił nawet za subskrypcje. A tak to używam starych wersji z licencją wieczysta (max 2014). O 21 dziś będzie link nowy na stronie pixologic do wersji 2019:) już się nie mogę doczekać szczególnie nowego modelowania przy pomocy pędzli z kanałem Alpha i przekształcenia tego w locie w 3d wraz z live booleanami :) pozdro i miłego dnia wszystkim!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie. Chętnie im zapłacę jak już zażądają.

 

Modelowanie z alphami też mnie ucieszyło - jako "speca" od modelowania ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja po cichutku liczyłem na to, że w końcu GUI doprowadzą do porządku a tymczasem dalej doklejają kolejne rzeczy a interface już od dawna nie wydala :)

 

giphy.gif

 

jeżeli ktoś nie renderuje w zbrushu to tak naprawdę ma tylko lepszego remeshera, Snapshot3D w zasadzie głownie pod hardsurce, proste foldery i kamera. Poprawcie mnie jeżeli się mylę ale czy można zaznaczyć kilka subtooli i wrzucić do folderu , a da się wrzucić folder do folderu? Dlaczego nie zrobią normalnego outlinera, mudbox nierozwijany od 10 lat miał już taki za czasów Chrystusa :) ZSceneManager już lata temu próbował ten problem rozwiązać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja może podam inny przykład - program SketchUp. Używam od wersji chyba numer 3 albo 4...Między wersją 2014 a nową czyli 2019, zmiany są kosmetyczne... totalna klapa w rozwoju softu. Wszystkie podstawowe funkcje o które proszą użytkownicy są olewane, i dostarczane nie przez producenta ale dzięki programistom z grona społeczności. Za darmo...jak się Ci programiści rozmyślą z dalszych aktualizacji by ich darmowe skrypty działały co roku gdy pojawia się aktualizacja, to SketchUp cofnie się o parę lat wstecz względem funkcjonalności. SketchUp kosztuje tyle ile ZBrush, tylko że co roku płacisz 1400 zyla za możliwość aktualizacji:( syf a nie rozwój oprogramowania. ZBrush bryluje w świecie softu tym co oferuje w tej cenie i darmowych aktualizacjach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sketchup wygląda tak jak maya czy max z updatami ale za to taki Houdini i to jeszcze indie prawie za darmość to miód na moje oczy mimo, że go prawie nie używam bo nie ma czasu na naukę, choć 8-10 miesięcy temu cisnąłem mocno przez kilka miechów i już był przydatny i użyteczny w moich koślawych ręcach, a jaka satysfakcja była :) Do teraz co jakiś czas gdy jestem na siłowni to na wyświetlaczu w bieżni sobie puszczę pokazówkę ostatniej wersji hudego żeby mi dodała sił a 17,5 już za rogiem :)

Z adobe i photoshopem podobnie, od lat ludzie o coś proszą a tu edycja video, koślawe 3d, drukowanie 3d i dopiero teraz dodali grupowanie pędzli czy wygładzanie ruchu najpewniej dlatego, że o affinity photo coraz częściej się słyszy jako realnej alternatywie.

Dlatego też jest taki niepokój co będzie z softem allegorithmic :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imperator - nie wiem co masz do interfaca? W życiu udało mi się kiedyś (z 10-11 lat temu) okiełznać blendera, z niego przesiadłem się na ZBrusha, w między czasie ogarnąłem modelowanie w maxie (na potrzeby rozmowy kwalifikacyjnej), Marvelous, Toolbag, Keyshot. Nie wspominając o softach 2d.

Każdy ma inny interface, ale na koniec dnia - co za różnica? To chyba najmniejszy problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do allegorithmic to nawet brałem udział w tej gó.no burzy która na ich forach się przetoczyła...Zły kierunek i tyle:( Adobe utopi w ciągu 2-3 lat ten soft w dziesiątkach wariacji typu klony substance paintera w Potoshopie (czyli 5% możliwości Paintera ale byle był już w photoshopie, ale jakieś pierdoły typu aplikacja do tworzenia logotypów z silnikiem shaderów substance'a...Dlatego po tej wiadomości o wejściu do rodziny Adobe'a, tego samego dnia wykupiłem licencje wieczyste dla całego pakietu, taki mnie strach obleciał...Ehhh idą ciężki czasy dla pojedynczych ludzików jak ja którzy muszą nadążać za rynkiem softu i usług, i już teraz się z tym nie wyrabiam, a jak dojdą subskrypcje na wszystko to nie dość że nie będę się wyrabiał z gonieniem wiedzy to jeszcze mnie nie będzie na nią stać. Takie mam przeczucia. Tym bardziej uśmiecham się że n-ty razy Pixologic dał coś za darmo :) Mi ten Snapshot3D mocno przypomina skrypt BoxCutter'a z Blendera, tylko że jak zawsze Pixologic zrobił to z rozmachem i pomysłem jak proste narzędzie wyposażyć już na starcie w ogrom opcji. Inne opcje też cieszą - lepsze degradowanie siatek też się przyda, szczególnie jak człowiek za daleko pójdzie w szaleństwach siatki. Jest dobrze, i trza się cieszyć tym co jest:) po prostu:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

michalo nie chodzi o to, że interface zbrusha jest trudny do nauczenia bo jak najbardziej się da sięgo nauczyć ale jest mega zagracony, dobrze, że jakiś czas temu chociaż usunęli te tłoczenia i gradienty i jest nieco czytelniej ale w żaden sposób nie jest to ładnie, przejrzyście i logicznie ułożone, zresztą jak cały zbrush.

Ale taki drobiazgi w codziennym workflow, importujesz model z uvałkami i teksturę to musisz ja flipnąć, nie możesz zaimportować fbxa z grupami i hierarchią, nie możesz malować po uvałkach tylko po poligonach, masz warstwę i chcesz cześć zamaskować to musisz się bawić w jakieś cuda z moprph targetem etc. zbrush ma świetne narzędzia ale cały interface i wymiana z innymi softami to groch z kapustą, jak umysł szaleńca gdzie absolutnie nic i pod żadnym pozorem nie może być normalne, wszystkiego trzeba uczyć się na nowo bo tak. Zbrush jest jak krzyczące autystyczne dziecko, bardzo zdolne o ponadprzeciętnych umiejętnościach ale aż ręka świerzbi żeby mu sieknąć bo cie krew zalewa :)

 

zzzz.jpg

Edited by Imperator

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, tak. Jest tak jak mówisz. Też mnie męczy to że menu plugin ciągle się powiększa - trudno tam coś znaleźć bo lista nie jest alfabetyczna, tylko jest sobie. Ile ja się naszkam clean tool master, chociaż używam ciągle. Tak samo decimation.

Mnogość menu jest przytłaczająca. Na szczęście można sobie pookładać po swojemu i jest trochę lepiej.

 

To są rzeczy, które uwierają gdzieś tam z tyłu. Ale z drugiej strony, nie ma jakiegoś idealnego rozwiązania, przy tylu opcjach i suwaczkach co ma zbrush. Przerobienie tego to by był krok w tył. Całą branża by marudziła ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oczywiscie nie zrobili pożądnego retopo toola

 

ciekawe jak się sprawdzi ziremeszowanie hardsurfejsów

Edited by tr3buh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie update zajebisty, nie powiem. Dodali troche rzeczy ktorych brakowalo. Nawet nie bede narzekal na te preseciory do renderowania.

 

Boli mnie natomiast jedna rzecz, to jest juz 5 update bez jakiegokolwiek updatu do sculptowania. Rozumiem ze mysla ze jest idealny. No to grubo, brakuje chociazby mozliwosci obracania swiatlem w czasie rzeczywistym. Przeciez to jest podstawa zeby rzezbic. Nie wiem, zatracili sie troche w dodawaniu rzeczy dla ilustratorow zapominaja troche do czego ten soft jest wykorzystywany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ctrl+P i obracasz światłem - o to ci chodzi?

 

edit: co do reszty to się zgadzam :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

chodzili mi o cos bardziej co dziala jak w marmosecie :) szift obracasz swiatlo itp i dalej skulpcisz, a nie ze w specjalne tryby wchodzisz, albo klikasz po kulce :D

 

eidt:

 

btw. uzyj tego ctrl+p przez 3 sek zobaczysz co sie stanie :D

Edited by KLICEK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy