Jump to content

Recommended Posts

Cześć, zamieszczam pracę ukończoną w marcu.

Komentarze mile widziane. Pozdrawiam!

Soft: Krita.

zWtJWav.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

no faajne, świetny koncept. masz jakieś szkice, czy robiłeś od razu w 3d?

 

gwiazda mogłaby być bardziej przepalona i oświetlać krawędzie statku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie interesująca robota. Brakuje może jakiegoś centrum uwagi. Możesz rzucić okiem jak inni artyści tworzą koncepty np. wielorybów. Ta ryba - podobnie jak Twój statek - jest raczej pozbawiona detali. Artyści zwykle dobudowują jakieś elementy, by uzupełnić kompozycję.

 

Taka mała gwiazdka potęguje pustkę, może warto to nieco uzupełnić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, szkicu nie mam - zacząłem pracę od modelu 3d okrętu w Blenderze. Następnie, już w Kricie, zacząłem kompozycję i ta część zajęła mi najwięcej czasu, chyba jest to moja najsłabsza strona. To, co widać, to chyba szósty lub siódmy wariant, zupełnie inny niż zakładałem na początku. Wcześniejsze po kolei lądowaly w koszu.

Jesli chodzi o gwiazdę i wrażenie pustki - zakładałem oświetlenie okrętu wyłacznie sztucznym swiatłem (gwiazda miala tlic sie w dali) i prawie

czarne tło, co w załozeniu miało właśnie ukazać pustkę kosmosu gdzieś na obrzeżach układu, w odróżnieniu od często rysowanego "ciepłego"

ramiona galaktyki.

Dziekuje za solidne komentarze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

troche to sztuczne oświetlenie psuje efekt realizmu, bo ciężko się domyślić skąd może się brać takie wszechobecne (nawet nie kierunkowe) oświetlenie obszarowe, dające miękkie cienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z jednej strony masz rację, bo faktycznie jakby trzeba było sie domyslac dodatkowych źródeł światła od strony obserwatora.

Natomast samo światło gwiazdy dałoby wyłącznie ostre cienie i duże kontrasty, a ja wolalem tego uniknąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jasne, możesz rozwiązać problem mastępnym razem przez wprowadzenie świateł na scene, widocznych dla obserwatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy