Jump to content
Destroyer

Blender 2.80 - wersja finalna

Recommended Posts

Posted (edited)

@STRZYG @Pionier z uwagi na to, że idzie w kierunku Blendera jakieś mocniejsze finansowanie będzie cezura czym był Blender do 2.8, a czym będzie po 2.8 (chociaż sam 2.8 to jeszcze nie to i nie chodzi o nową szatę graficzną 2.8, a o sposób jego rozwijania - stałe finansowanie devów). @Strzyg masz rację, wybór Blendera to zawsze było pójście pod prąd z tysiącami problemów, które trzeba rozwiązać, szukaniem workflow, brakiem przetartych rozwiązań itd.  workaroundami, brakiem kompatybilności w formatach plików, problemem z przenoszeniem danych z innych softów etc. (nawet z wczytywaniem głupich plików z maxa).  To jest tak: Blender nie był i nie jest standardem w branży (może teraz dociągnie do jakichś standardów) Czy jest produkcyjny - jest; można w nim zrobić pełny metraż animowany i jakieś VFX, reklamę; game art; wizkę; cycles jest świetnym rendererem itd. Standardem nie jest, a czy jest kompatybilny ze standardem rynkowym - tak sobie; brakuje wielu wtyczek itd.

@STRZYG problem nie tkwi chyba w samym Blenderze, tylko, że z Blendera korzysta się solo; mało jest zorganizowanych zespołów ludzi (jest BF, jakieś małe studia i to wszystko). Jakbyś hipotetycznie pracował w firmie, dla której Blender jest trzonem w pipeline; masz zespół ludzi, którzy znają program na wylot; jakieś rozwiązania in-house to pyknął byś te buty Nike bez bólu (w sumie z tymi Najkami to jest coś na rzeczy 🙂) ; problemy nie byłyby Twoimi problemami. Natomiast jak robisz coś w Blenderze co jest elementem większego i poważnego projektu opartego na komercyjnym pipelinie to jedynym łącznikiem z Blenderem jesteś sam Ty i wszystkie problemy, niepowodzenia są na Twojej głowie. Są tematy trudne do szybkiego ogarnięcia w pojedynkę.

Dodatkowe zainteresowanie Blenderem, oprócz jego dynamicznego rozwoju to wykruszanie się/wchłanianie softów na rynku (na marginiesie jest tu ktoś komu zdarza się włączać jeszcze Ligthwave?). Pojawiają się firmy, które widzą, że taniej i łatwiej jest dogadywać się z takim Roosendaalem  niż np. z Autodeskiem ( U Tona to wygląda tak: finansujecie jakiś temat to macie do dyspozycji deva na cały etat; spróbuj pójść do jakiegoś molocha z milionem dolarów 🙂, bo chcesz żeby to i to znalazło się w sofcie).

 

W dniu ‎31‎.‎07‎.‎2019 o 14:25, Maciek Jutrzenka napisał:

trochę bzdura bo Blender ma masę mega zawansowanych użytkowników.

masz takich userów jak:

@Maciek Jutrzenka nie chodziło mi o nastolatków z Twittera tylko o Konkretów przez duże K. Takich jak dżentelmani z Tangent Animation (Jeff Bell), którzy siedzą w temacie przeszło 20 lat. Rzucamy Maya, chociaż braliśmy aktywny udział w rozwoju tego softu, bo Blender nam lepiej pasuje; ma potencjał; jest taniej; ma zajebiste skróty klawiaturowe; do tego goście wykładają parę milionów dolców na zrobienie filmu. Ryzykowna gra, ale jednak im się udało. Ilu takich użytkowników Blendera znasz? Ja niewielu; ba nawet Pionier też nie zna wielu 🙂? Czy ktoś jeszcze podejmie to ryzyko i zacznie używać Blendera 🙂? Blender 2.8 kusi, może o kimś jeszcze usłyszymy. Posłuchaj tak od 3 minuty, chociaż początek też jest ciekawy. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by alex3d
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nic dodac nic ujac, ja osobiscie spedzilem dwa miesiace z blenderem 2.8 przed oficjalnym wydaniem wiec wiem tyle co nic. Moge tylko napisac ze przyjemny to program. Ale bede sie uczyl bo mysle ze idzie w dobra strone i przyjdzie taki moment ze max juz nie bedzie potrzebny. Co do redshifta, mam swoje doswiadczenia ktore sa raczej pozytywne oraz nie mialem problemow zeby uzyskac z niego dobra jakosc. Natomiast malo widzialem renderow z blendera ktore maja w sobie ten "smaczek".

 

W kazdym razie, na pewno ta wersja i kolejne niezle namieszaja i zainteresowanie bedzie coraz wieksze, nic tylko sie cieszyc.

A z dodatkow ktos wspomnial juz SpeedFlow ktory wyglada swietnie (autor zdecydowanie wie jak sie modeluje wiec narzedzie jest bardzo przemyslane), ja polece jeszcze Pie menu editor, nie pamietam jak sie dokladnie nazywal ale swietna sprawa :))

 

edit: 

http://www.cgchannel.com/2019/08/amd-releases-radeon-prorender-2-0-for-blender/

 

elo!

Edited by Pionier
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ktoś robi pod gameart może się zainteresować  UVPackmaster 2 pro, kolega nie znając blendera kupił ten dodatek i upakował uvałki w 10min zamiast cały dzień dłubiąc w 3dsmaxie, pewnie są jakieś packery i dla 3dsa ale to nie mój program więc nie wiem. Ładnie to pakuje, szybko, gęsto i zachowuje piony i poziomy przy wszelkich prostokątnych wyspach uv co ma znaczenie gdy są niskie limity i każdy piksel się liczy 🙂

 

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

503 Service Unavailable

No server is available to handle this request.

Aż im serwery nie wyrabiają 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parę lat temu jak skasowano XSI, wskoczyłem na chwilę na ten soft bo nie wiedziałem czy chcę kupować kolejny program. Wtedy robiłem gry i było masę przeszkód by na nim zostać więc poszedłem w MODO.  Teraz po latach nadrabiam Maya by nie być w tyle za moimi kolegami, ale wracając. To co dzieje się teraz Blenderem bardzo ale to bardzo mi się podoba. Uczę się tego softu i prawdopodobnie przesiądę się na niego na dobre. Tak gdybam że może to będzie mój ostatni rok na MODO subscription. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

90% narzekania na flip normals jest na zasadzie wolałbym żeby hotkey był ctrl 1 a nie ctrl 2... bo tak było w mayce.. xD no bitch plz... to se zmień ten hotkey na maykowy... cały topic jak czytam to mam wrażenie że jest pisany przez 5 letnie dzieci.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Maciek Jutrzenka said:

90% narzekania na flip normals jest na zasadzie wolałbym żeby hotkey był ctrl 1 a nie ctrl 2... bo tak było w mayce.. xD no bitch plz... to se zmień ten hotkey na maykowy... cały topic jak czytam to mam wrażenie że jest pisany przez 5 letnie dzieci.

 

yep 😂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też zauważyłem, że chłopaki z flipped normals walczą z blenderem i chyba powoli się przekonują, zaraz powinni wrzucić introduction to retopo poza tym retopoflow dla 2.8 też niedługo wyjdzie. A co do skrótów to też się poddałem z industry standard i poszedłem w blenderze shortcut bo nie dam rady iść za tutorialami i wyszukiwać prawie każdego skrótu 🙂 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Destroyer napisał:

 A co do skrótów to też się poddałem z industry standard i poszedłem w blenderze shortcut bo nie dam rady iść za tutorialami i wyszukiwać prawie każdego skrótu 🙂

Podobnie. Na początku pozmieniałem nawigację na taką jak mam w C4D, ale okazało się, że przestały mi działać skróty do zaznaczania 😉 I machnąłem ręką i używam defaultowych. Inna sprawa, że zainstalowałem MACHIN3tools i mi pozmieniał i znów musiałem główkować co wybrać 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Początki zawsze są trudne, na razie robiąc cokolwiek czuję się jak kaleka ale widzę potencjał i brnę dalej 🙂

btw już jest retopo

 

Edited by Destroyer
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn. Oglądałem już swego czasu kilka różnych tutoriali o retopologii, więc nie byłem pewien czy dowiem się czegoś nowego. A jednak ku mojemu zaskoczeniu tak się stało. CTRL+RMB jako alternatywny edge extrude widzę pierwszy raz. To od dawna było w blenderze, czy dopiero 2.8? Świetne jest! No i nigdy nie pomyślałem, żeby w trakcie tworzenia retopologii wykorzystać sculpting jako narzędzie do poprawiania rozmieszczenia siatki.

Edited by VGT

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Destroyer napisał:

btw już jest retopo

@Destroyer Jest też taki plug Retopo Flow, ale jeszcze nie zrobili wersji dla 2.8, więc się na starej nie dotykałem. Oglądałem jakieś filmiki, to wygląda na bardzo fajnie działający plug.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, VGT napisał:

Damn. Oglądałem już swego czasu kilka różnych tutoriali o retopologii, więc nie byłem pewien czy dowiem się czegoś nowego. A jednak ku mojemu zaskoczeniu tak się stało. CTRL+RMB jako alternatywny edge extrude widzę pierwszy raz. To od dawna było w blenderze, czy dopiero 2.8? Świetne jest! No i nigdy nie pomyślałem, żeby w trakcie tworzenia retopologii wykorzystać sculpting jako narzędzie do poprawiania rozmieszczenia siatki.

stary workflow.. jak mówie ficzerowo 2.8 to głównie lepszy outliner, zarządzanie projektem, wydajność, i viewport i  cleanup interfaceu.... Natomiast dopiero teraz zaczeły się serio duże projekty jak np tottalny rewrite narzędzi do sculptingu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Maciek Jutrzenka napisał:

stary workflow.. [...]

Własnie w międzyczasie odnalazłem, że to nic nowego - "CTRL + non-select mouse button". Ale podoba mi się, że nadal uczę się nowych ciekawych funkcji Blendera, mimo że jak się okazuje - to nic nowego 😉

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ma ktoś jakiś patent na SVG? Mam wykrojnik zwykłej tacki kartonowej z kilkoma otworami. Importuję, zamieniam na mesha, wszystko w trójkątach. Cisnę F aby usunąć (wcześniej ewentualnie clean up) trójkąty i znikają mi dziury 😕

laA0PQ8.png

Snapowanie też mogło by być lepsze. Ale gdzieś czytałem, że mają się za to zabrać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

może inaczej, podziel wszystkie linie wewnątrz i usuń te środkowe verteksy

Edited by mandragora
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@makak są trzy opcje albo chcesz uporządkować siatkę w ładne trójkąty/quady w ramach tych vertexów/edge-ów, które masz teraz albo inaczej poprowadzić topologię (np. knife, fajną opcją jest też w blenderze vertex connect https://docs.blender.org/manual/en/latest/modeling/meshes/editing/subdividing/vertex_connect.html) albo zrobić N-gony. Spróbuj z Fill Beauty, tzn. w 2.8 to się nazywa Beauty faces i sprawdź czy nie masz zdublowanych vertexów. Osobna kwestia to triangles to quads. Jeśli chodzi o N-gony to nie mam blendera teraz pod ręką, ale tryb edycji (vertex, edge, face), w którym jesteś przy robieniu N-gonów też może mieć czasem wpływ na sposób ich tworzenia - gdybyś był w trybie face to nie powinno Ci wypełniać dziur po takim zwykłym "F" ( chyba, że masz podwójne vertexy) - ewentualnie zamiast jednego podejścia można to zrobić w kilku krokach. Z tego co widać siatka jest płaska, wiec zrobienie z tego N-gonów nie powinno być grzechem 😁

https://docs.blender.org/manual/en/latest/modeling/meshes/editing/faces.html

Na marginesie blenderowy Bmesh nie ma obsługi dziur w N-gonie jako takim (na poziomie face), tak jak np. jest w Sketchupie.  W blenderze musisz mieć połączenie krawędziami z dziurą, tak jak na Twoim zrzucie. Blender dość długo nie miał N-gonów, więc niektóre narzędzia i techniki starych blenderowców są czasem takim podejściem nie n-gonowym 🙂

Edited by alex3d
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

convertujesz na ngona. jeżeli ngon zatyka dziury to knifem go rozcinasz w kilku miejscach (K) i potem zaznaczasz calosc wciskasz ( i ) masz w ten sposob support loopa zaznaczasz wszystko i potem ctrl - i triangulate.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie mogę 😛 jeszcze ktoś na twiterze pokazał brusha ktory symuluje armaturę.

 

Elegancka rzecz.

 

Czy tylko ja widzę tego linkowanego tweeta taki mało czytelny sposób, tutaj na forum? Coś do poprawy hiba.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@makak widziałem ostatnio taki trick:

Spróbuj najpierw solidify a potem remesh, a potem usuń niepotrzebne części, (solidify jest potrzebny bo remesh  działa na zamkniętym meshu)

Edited by stormwind
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, michalo napisał:

Czy tylko ja widzę tego linkowanego tweeta taki mało czytelny sposób, tutaj na forum? Coś do poprawy hiba

 

 nie tylko ty 😛

Edited by mandragora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy