Jump to content
Destroyer

Blender 2.80 - wersja finalna

Recommended Posts

michalo o kurła nie wiem jak ale łądnie to działa 🙂
Tutaj trochę więcej o narzędziach do sculptingu w produkcji 

https://www.artstation.com/pablodp606/blog/1vEn/new-blender-sculpt-mode-introduction

 

poza ty trafiłem na taki krótki leniwy tutorial, efekt całkiem niezły jak na ilość pracy no i do tego wartość komediowa

patrzę na inne i nauczyłem się takiego triczka, niby oczywiste a nigdy nie pomyślałem żeby tego spróbować 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=cabSoB28aOM

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do tego triczku z depthem.. można to rozwinąć bardziej splitując scenę na np 3 warstwy. i wtedy nawet mega agresywny pan nie powoduje artefaktów. bo masz wyrenderowane jedno za druim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popróbowałem i faktycznie przy ngonach dziura musi mieć połączenie z krawędzią inaczej nie idzie. Mi akurat zależy na ngonach, bo potem łatwiej mi UV układać (dopasowuję UV do istniejącej grafiki, a nie na odwrót). Nic to, zostawię tego typu prace w C4D, ewentualnie jak coś się poprawi to wrócę do tematu, a na razie będę inne rzeczy robił w Blendku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, makak napisał:

Popróbowałem i faktycznie przy ngonach dziura musi mieć połączenie z krawędzią inaczej nie idzie. Mi akurat zależy na ngonach, bo potem łatwiej mi UV układać (dopasowuję UV do istniejącej grafiki, a nie na odwrót). Nic to, zostawię tego typu prace w C4D, ewentualnie jak coś się poprawi to wrócę do tematu, a na razie będę inne rzeczy robił w Blendku.

chwila ale ja czegoś nie łapię xD chcesz mieć Ngona bo łatwiej ci UV układać? i tłumaczysz to tym że dopasowywujesz uv do istniejacej grafikia nie na odwrót? Ja nie wiem jak wyglądają narzędzia do uv w cinemie... ale w blenderze.. to jest idiotycznie proste dopasować uv do wczytanej grafiki... i nie ma znaczenia czy to jest ngon czy 1000 vertexów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jasne, jak mam ngona, to później zaznaczam tylko jednego ngona i jego ustawiam a nie muszę z kilkoma pracować. Ogólnie to pracuje się w C4D z UV, z tym przynajmniej co robię znośnie. Czasami nie jest w stanie prawidłowo UV ngona wyświetlić, ale teraz w R21 dodali UV tranform toola (coś takiego jak free transform tool w programach 2D), więc powinno już łatwiej się tego typu rzeczy ogarniać. Zresztą nie ma problemu, bo akurat ngony Cinema bez problemu ogarnia i naprawdę musiałbym mieć mocną trudną siatkę aby miała problem. Taki przykład co podałem wcześniej  to robię w C4D w 2-3 kliknięciach.

Edited by makak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odwróceni normalni zaczęli nową serię wprowadzającą do blendera i będą wrzucali nowe filmiki przez cały tydzień. Tematem jest cały proces tworzenia, od modelowania do renderowania świecącego kija mnichów z jakiegoś filmu czy serialu.  

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 20.08.2019 o 23:41, Maciek Jutrzenka napisał:

blender umie w postacie

Nie mogę się doczekać aż zacznę w nim robić jakiś poważniejszy postaciowy projekt. Na razie zastanawiam się nad zmianą myszki loogitecha która jako środkowy klawisz ma rolkę. Przypominają mi się czasy, (tak znowu powiem o XSI) XSI 🙂 i 3 przyciskowych myszek które przyszły na windowsy z systemów UNIXowych. Wtedy miałem taką myszkę z kulką. Miała 3 klawisze i była bardzo precyzyjna. Muszę poszukać jakiejś myszki która ma normalny środkowy klawisz. Ostatnie lata przepracowałem smarując wszystko na tablecie, a teraz potrzebuję trochę podziałać na myszce. 🙂

Może polecicie jakąś mysz 3 klawiszową, która ma normalny namacalny środkowy klawisz, tak bym nie musiał klikać po rolce 🙂 ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, gryzon napisał:

Nie mogę się doczekać aż zacznę w nim robić jakiś poważniejszy postaciowy projekt. Na razie zastanawiam się nad zmianą myszki loogitecha która jako środkowy klawisz ma rolkę. Przypominają mi się czasy, (tak znowu powiem o XSI) XSI 🙂 i 3 przyciskowych myszek które przyszły na windowsy z systemów UNIXowych. Wtedy miałem taką myszkę z kulką. Miała 3 klawisze i była bardzo precyzyjna. Muszę poszukać jakiejś myszki która ma normalny środkowy klawisz. Ostatnie lata przepracowałem smarując wszystko na tablecie, a teraz potrzebuję trochę podziałać na myszce. 🙂

Może polecicie jakąś mysz 3 klawiszową, która ma normalny namacalny środkowy klawisz, tak bym nie musiał klikać po rolce 🙂 ? 

kup sobie razera.. i zaprogramuj sobie lewy przycisk jako środkowy.. ja tak mam od 5 lat i to jest błogosławieństwo 😄 scroll w blenderze jednak jest użyteczny.

Edited by Maciek Jutrzenka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nowe/ poprawione narzędzia do retopo są w produkcji, ładnie się to rozwija 

 

 

Tutaj AFX pracuje nad swoim dodatkiem do retopologii, też warto rzucić na jego posty
https://twitter.com/AFX_LAB

 

i boxcuter magic 🙂

 

Edited by Destroyer
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak wszyscy się rzucą na robienie remesha to powstanie uber remesh i nie będzie już potrzeba robić retopo 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i bardzo dobrze 🙂 
 

Ilość subskrypcji blender cloud też nieźle skoczyła po wydaniu 2.8 🙂

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

z ciekawostek ostatniego developmentu. Blender otrzymał możliwość manipulacji pivotem/origin obiektu w mega turbo zajebisty sposób taki że pivot jest traktowany jak vertex. można go rotować skalować przesuwać.. snapować etc... tak jak normlanie robimy to z vertexami używajac tych samych tooli.. rozwiązane to jest tak że w menu po porstu wybieramy czy chcemy przesuwać.. mesh czy pivot.. czy oba naraz.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze, brakowało tego. Nawet wywaliłem 9$ na addon dodający podobną możliwość, jak widać nie potrzebnie (szczególnie, że robił jakieś obejście w postaci tworzenia nulla i na końcu trzeba było potwierdzać transformacje). Następnym razem przejrzę wcześniej nad czym twórcy pracują, a nuż wystarczy poczekać 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, makak napisał:

Dobrze, brakowało tego. Nawet wywaliłem 9$ na addon dodający podobną możliwość, jak widać nie potrzebnie (szczególnie, że robił jakieś obejście w postaci tworzenia nulla i na końcu trzeba było potwierdzać transformacje). Następnym razem przejrzę wcześniej nad czym twórcy pracują, a nuż wystarczy poczekać 😉

to żeś wspomógł jakiegoś kodera grubo za taki bubel XD bo dotychczas można było edytować pivota po przez 3D cursor ale było to nie jakoś super mega. bo generalnie trzeba było umiejscowić 3D cursor tam gdzie chce sie origin a potem tylko skrot move origin to 3D cursor :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to wiem, że można było tak zrobić. Ano, pospieszyłem się na fali entuzjazmu nowym blendkiem 😉 Szukałem po prostu czegoś w stylu axis center co mam w C4D. Nic to, gość cały czas go rozwija (https://blendermarket.com/products/pivot-transform), może jeszcze coś z tego wyjdzie. Ba kupiłem Machine3Tool na Blender Market, bo nie zauważyłem, że na githubie jest za free, ale to 1$, więc nie rozdzieram szat 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Fajny relaksujący filmik o robieniu postaćki na blenderze i huionie 🙂

 

 

i jeszcze tutek o rzeźbieniu od flipnormals

 

i pewvka nadchodzącego mask extractora

 

Edited by Destroyer
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ale te filmiki to chyba nie są z tego nowego sculptingu który ma wejść tylko na tym starym? + ino teraz Blenderowy viewport mocno zależy od dobrej karty graficznej chyba

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
26 minut temu, Destroyer napisał:

Bo potrafią arturku, bo potrafią 🙂

szczerze? nie widze za duzo skilla na tym filmie...ładny tablet.

13 minut temu, Maciek Jutrzenka napisał:

hmm ale te filmiki to chyba nie są z tego nowego sculptingu który ma wejść tylko na tym starym? + ino teraz Blenderowy viewport mocno zależy od dobrej karty graficznej chyba

a no, chyba tak, pamietam ze kolega mi pokazywal na tym nowym i faktycznie lepiej to dzialalo...i na 1070

 

PS. Ja tez potrafie wbic gwozdia cegłą, jednak wole młotkiem...

Edited by Arturborubar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy