Destroyer 1,620 Posted August 13, 2019 Author Share Posted August 13, 2019 michalo o kurła nie wiem jak ale łądnie to działa 🙂 Tutaj trochę więcej o narzędziach do sculptingu w produkcji https://www.artstation.com/pablodp606/blog/1vEn/new-blender-sculpt-mode-introduction poza ty trafiłem na taki krótki leniwy tutorial, efekt całkiem niezły jak na ilość pracy no i do tego wartość komediowa patrzę na inne i nauczyłem się takiego triczka, niby oczywiste a nigdy nie pomyślałem żeby tego spróbować 🙂https://www.youtube.com/watch?v=cabSoB28aOM 1 Link to post Share on other sites
Maciek Jutrzenka 724 Posted August 13, 2019 Share Posted August 13, 2019 co do tego triczku z depthem.. można to rozwinąć bardziej splitując scenę na np 3 warstwy. i wtedy nawet mega agresywny pan nie powoduje artefaktów. bo masz wyrenderowane jedno za druim. Link to post Share on other sites
makak 460 Posted August 13, 2019 Share Posted August 13, 2019 Popróbowałem i faktycznie przy ngonach dziura musi mieć połączenie z krawędzią inaczej nie idzie. Mi akurat zależy na ngonach, bo potem łatwiej mi UV układać (dopasowuję UV do istniejącej grafiki, a nie na odwrót). Nic to, zostawię tego typu prace w C4D, ewentualnie jak coś się poprawi to wrócę do tematu, a na razie będę inne rzeczy robił w Blendku. Link to post Share on other sites
Destroyer 1,620 Posted August 13, 2019 Author Share Posted August 13, 2019 @makak znalazłem jakieś dodatki do wektorów, curve to uniform mesh i takie tam ale do starych wersji blendera, jedyne co wygląda obiecująco do 2.8 to ten dodatek ale trzeba 10$ rzucić https://blendermarket.com/products/bmesh-clean-add-on?ref=2&ref=2 1 Link to post Share on other sites
Maciek Jutrzenka 724 Posted August 14, 2019 Share Posted August 14, 2019 6 godzin temu, makak napisał: Popróbowałem i faktycznie przy ngonach dziura musi mieć połączenie z krawędzią inaczej nie idzie. Mi akurat zależy na ngonach, bo potem łatwiej mi UV układać (dopasowuję UV do istniejącej grafiki, a nie na odwrót). Nic to, zostawię tego typu prace w C4D, ewentualnie jak coś się poprawi to wrócę do tematu, a na razie będę inne rzeczy robił w Blendku. chwila ale ja czegoś nie łapię xD chcesz mieć Ngona bo łatwiej ci UV układać? i tłumaczysz to tym że dopasowywujesz uv do istniejacej grafikia nie na odwrót? Ja nie wiem jak wyglądają narzędzia do uv w cinemie... ale w blenderze.. to jest idiotycznie proste dopasować uv do wczytanej grafiki... i nie ma znaczenia czy to jest ngon czy 1000 vertexów. Link to post Share on other sites
makak 460 Posted August 14, 2019 Share Posted August 14, 2019 (edited) Jasne, jak mam ngona, to później zaznaczam tylko jednego ngona i jego ustawiam a nie muszę z kilkoma pracować. Ogólnie to pracuje się w C4D z UV, z tym przynajmniej co robię znośnie. Czasami nie jest w stanie prawidłowo UV ngona wyświetlić, ale teraz w R21 dodali UV tranform toola (coś takiego jak free transform tool w programach 2D), więc powinno już łatwiej się tego typu rzeczy ogarniać. Zresztą nie ma problemu, bo akurat ngony Cinema bez problemu ogarnia i naprawdę musiałbym mieć mocną trudną siatkę aby miała problem. Taki przykład co podałem wcześniej to robię w C4D w 2-3 kliknięciach. Edited August 14, 2019 by makak Link to post Share on other sites
Destroyer 1,620 Posted August 15, 2019 Author Share Posted August 15, 2019 Wprowadzenie do rzeźbienia od wywróconych normalnych 1 Link to post Share on other sites
Destroyer 1,620 Posted August 19, 2019 Author Share Posted August 19, 2019 Odwróceni normalni zaczęli nową serię wprowadzającą do blendera i będą wrzucali nowe filmiki przez cały tydzień. Tematem jest cały proces tworzenia, od modelowania do renderowania świecącego kija mnichów z jakiegoś filmu czy serialu. 3 Link to post Share on other sites
Maciek Jutrzenka 724 Posted August 20, 2019 Share Posted August 20, 2019 blender umie w postacie 3 Link to post Share on other sites
natas 264 Posted August 24, 2019 Share Posted August 24, 2019 denoiser do blendera https://remington.pro/software/blender/d-noise/ Link to post Share on other sites
Maciek Jutrzenka 724 Posted August 24, 2019 Share Posted August 24, 2019 to jest nvidi optix dnoiser.. ale w sumie blender teraz jest wydany z intelowym denoiserem kory wedlug mnie jest jeszcze lepszy :D Link to post Share on other sites
gryzon 453 Posted August 26, 2019 Share Posted August 26, 2019 W dniu 20.08.2019 o 23:41, Maciek Jutrzenka napisał: blender umie w postacie Nie mogę się doczekać aż zacznę w nim robić jakiś poważniejszy postaciowy projekt. Na razie zastanawiam się nad zmianą myszki loogitecha która jako środkowy klawisz ma rolkę. Przypominają mi się czasy, (tak znowu powiem o XSI) XSI 🙂 i 3 przyciskowych myszek które przyszły na windowsy z systemów UNIXowych. Wtedy miałem taką myszkę z kulką. Miała 3 klawisze i była bardzo precyzyjna. Muszę poszukać jakiejś myszki która ma normalny środkowy klawisz. Ostatnie lata przepracowałem smarując wszystko na tablecie, a teraz potrzebuję trochę podziałać na myszce. 🙂 Może polecicie jakąś mysz 3 klawiszową, która ma normalny namacalny środkowy klawisz, tak bym nie musiał klikać po rolce 🙂 ? Link to post Share on other sites
Maciek Jutrzenka 724 Posted August 26, 2019 Share Posted August 26, 2019 (edited) 3 godziny temu, gryzon napisał: Nie mogę się doczekać aż zacznę w nim robić jakiś poważniejszy postaciowy projekt. Na razie zastanawiam się nad zmianą myszki loogitecha która jako środkowy klawisz ma rolkę. Przypominają mi się czasy, (tak znowu powiem o XSI) XSI 🙂 i 3 przyciskowych myszek które przyszły na windowsy z systemów UNIXowych. Wtedy miałem taką myszkę z kulką. Miała 3 klawisze i była bardzo precyzyjna. Muszę poszukać jakiejś myszki która ma normalny środkowy klawisz. Ostatnie lata przepracowałem smarując wszystko na tablecie, a teraz potrzebuję trochę podziałać na myszce. 🙂 Może polecicie jakąś mysz 3 klawiszową, która ma normalny namacalny środkowy klawisz, tak bym nie musiał klikać po rolce 🙂 ? kup sobie razera.. i zaprogramuj sobie lewy przycisk jako środkowy.. ja tak mam od 5 lat i to jest błogosławieństwo 😄 scroll w blenderze jednak jest użyteczny. Edited August 26, 2019 by Maciek Jutrzenka Link to post Share on other sites
Destroyer 1,620 Posted August 27, 2019 Author Share Posted August 27, 2019 (edited) Nowe/ poprawione narzędzia do retopo są w produkcji, ładnie się to rozwija Tutaj AFX pracuje nad swoim dodatkiem do retopologii, też warto rzucić na jego postyhttps://twitter.com/AFX_LAB i boxcuter magic 🙂 Edited August 27, 2019 by Destroyer 1 Link to post Share on other sites
mandragora 177 Posted August 27, 2019 Share Posted August 27, 2019 jak wszyscy się rzucą na robienie remesha to powstanie uber remesh i nie będzie już potrzeba robić retopo 😛 Link to post Share on other sites
Destroyer 1,620 Posted August 27, 2019 Author Share Posted August 27, 2019 No i bardzo dobrze 🙂 Ilość subskrypcji blender cloud też nieźle skoczyła po wydaniu 2.8 🙂 1 Link to post Share on other sites
Maciek Jutrzenka 724 Posted August 27, 2019 Share Posted August 27, 2019 z ciekawostek ostatniego developmentu. Blender otrzymał możliwość manipulacji pivotem/origin obiektu w mega turbo zajebisty sposób taki że pivot jest traktowany jak vertex. można go rotować skalować przesuwać.. snapować etc... tak jak normlanie robimy to z vertexami używajac tych samych tooli.. rozwiązane to jest tak że w menu po porstu wybieramy czy chcemy przesuwać.. mesh czy pivot.. czy oba naraz. 1 Link to post Share on other sites
makak 460 Posted August 27, 2019 Share Posted August 27, 2019 Dobrze, brakowało tego. Nawet wywaliłem 9$ na addon dodający podobną możliwość, jak widać nie potrzebnie (szczególnie, że robił jakieś obejście w postaci tworzenia nulla i na końcu trzeba było potwierdzać transformacje). Następnym razem przejrzę wcześniej nad czym twórcy pracują, a nuż wystarczy poczekać 😉 Link to post Share on other sites
Maciek Jutrzenka 724 Posted August 27, 2019 Share Posted August 27, 2019 Godzinę temu, makak napisał: Dobrze, brakowało tego. Nawet wywaliłem 9$ na addon dodający podobną możliwość, jak widać nie potrzebnie (szczególnie, że robił jakieś obejście w postaci tworzenia nulla i na końcu trzeba było potwierdzać transformacje). Następnym razem przejrzę wcześniej nad czym twórcy pracują, a nuż wystarczy poczekać 😉 to żeś wspomógł jakiegoś kodera grubo za taki bubel XD bo dotychczas można było edytować pivota po przez 3D cursor ale było to nie jakoś super mega. bo generalnie trzeba było umiejscowić 3D cursor tam gdzie chce sie origin a potem tylko skrot move origin to 3D cursor :) 1 Link to post Share on other sites
makak 460 Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 A to wiem, że można było tak zrobić. Ano, pospieszyłem się na fali entuzjazmu nowym blendkiem 😉 Szukałem po prostu czegoś w stylu axis center co mam w C4D. Nic to, gość cały czas go rozwija (https://blendermarket.com/products/pivot-transform), może jeszcze coś z tego wyjdzie. Ba kupiłem Machine3Tool na Blender Market, bo nie zauważyłem, że na githubie jest za free, ale to 1$, więc nie rozdzieram szat 😉 Link to post Share on other sites
Destroyer 1,620 Posted August 29, 2019 Author Share Posted August 29, 2019 (edited) Fajny relaksujący filmik o robieniu postaćki na blenderze i huionie 🙂 i jeszcze tutek o rzeźbieniu od flipnormals i pewvka nadchodzącego mask extractora Edited August 29, 2019 by Destroyer 1 Link to post Share on other sites
Arturborubar 92 Posted August 29, 2019 Share Posted August 29, 2019 wow, ale ten sculpting zamula, czemu ludzie w tym rzeźbią? Link to post Share on other sites
Destroyer 1,620 Posted August 29, 2019 Author Share Posted August 29, 2019 Bo potrafią arturku, bo potrafią 🙂 Link to post Share on other sites
Maciek Jutrzenka 724 Posted August 29, 2019 Share Posted August 29, 2019 hmm ale te filmiki to chyba nie są z tego nowego sculptingu który ma wejść tylko na tym starym? + ino teraz Blenderowy viewport mocno zależy od dobrej karty graficznej chyba Link to post Share on other sites
Arturborubar 92 Posted August 29, 2019 Share Posted August 29, 2019 (edited) 26 minut temu, Destroyer napisał: Bo potrafią arturku, bo potrafią 🙂 szczerze? nie widze za duzo skilla na tym filmie...ładny tablet. 13 minut temu, Maciek Jutrzenka napisał: hmm ale te filmiki to chyba nie są z tego nowego sculptingu który ma wejść tylko na tym starym? + ino teraz Blenderowy viewport mocno zależy od dobrej karty graficznej chyba a no, chyba tak, pamietam ze kolega mi pokazywal na tym nowym i faktycznie lepiej to dzialalo...i na 1070 PS. Ja tez potrafie wbic gwozdia cegłą, jednak wole młotkiem... Edited August 29, 2019 by Arturborubar Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Posted by Destroyer,
tuteczki :)
Recommended by KLICEK
3 reactions
Go to this post
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now