Jump to content
Sign in to follow this  
adek

Tańszy 3ds max i Maya - nowe licencje Indie

Recommended Posts

Wprowadza testowo w kilku krajach licencje Indie dla 3ds max'a i programu Maya. Na ten moment oferta przeznaczona jest tylko dla użytkowników mieszkających w Australii, Kanadzie, USA, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii. Na stronie zaznaczono, że jest to oferta czasowa. Ta "czasowość" może jednak oznaczać, że jest to pewnego rodzaju pilotaż i firma sprawdza jakie będzie zainteresowanie tego typu licencjami.

Jest jednak kilka warunków, które określają możliwość skorzystania takiej licencji:

  • Zarobek roczny powinien być poniżej $100 000
  • Możliwy jest zakup tylko jednej licencji na osobę/firmę
  • Oferta (tak jak pisałem wcześniej dotyczy tylko: Australii, Kanadzy, USA, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii

Warto dodać, żę wersje programów z licencją "Indie" nie są w żaden sposób ograniczone.

Ceny mogą różnić się w niektórych krajach np. Maya na Maca kosztuje $250 na rok, a w Wielkiej Brytanii jest to już koszt 275 funtów.

Strony oficjalne (niestety wchodząc na nie z Polski zobaczycie obrazek użyty jako grafika newsa)

 

Aktualizacja: Jak podaje CGPress.org, jest tutaj pewna pułapka, której da się uniknąć. Kupując licencję Indie po roku przechodzi ona w standardową licencję jeśli po kupnie nie usuniemy subskrypcji.

Cytat

Users should also be aware that the license will auto-renew at full price, but this can be avoided by disabling automatic renewal and resubscribing to the Indie license once it expires.

 


Zobacz cały article

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow. Bo bardzo dobra informacja. Byłoby fantastycznie jakby to wprowadzili do Polski. Pozostaje trzymać kciuki 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, blinq napisał:

Wow. Bo bardzo dobra informacja. Byłoby fantastycznie jakby to wprowadzili do Polski. Pozostaje trzymać kciuki 🙂

za 250zeta 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe czy przed upływem roku usuną możliwość odnowienia licencji indie i każdy kto już swoje przepracował na indyku będzie musiał iść na full price 🙂 furtkę już zrobili pytanie czy pójdą dalej. Gdyby to przeszło to różnica dla freelancerów byłaby kolosalna ale z drugiej strony jest combo blender+ houdini indie, taniość i dobrość 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, SUPER_OkO napisał:

za 250zeta 😉

Może być 250$ 😉 Nawet netto 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

w UK widzę £275.86 netto - 320 brutto i jest opcja tylko na rok.

Oferta trochę słaba - to oznacza ok 75k GBP przychodu z prac graficznych więc starczy co najwyżej dla przeciętnego freelancera w UK - na pewno nie formy, którą stać na pracowników. W UK to będą wyłącznie osoby na kontrakty - fakt takich jest mnóstwo w Londynie.

Jak wyżej - co będzie za rok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę to się dziwnie skolidowało z zabraniem wieczystych. Autodesk wiedział że rozpęta burzę i żeby zamknąć jadaczki krzykaczom wprowadza licencje indie. O ile w UE użytkownik jest chroniony dyrektywą i tak łatwo nie ograbią ludzi z licencji wieczystych, tak w USA już nie, więc możliwe że ten "pilot" będzie nieobecny w UE, jeśli użytkownicy Autodeskowi złożą pozew i wygrają sprawę. 
Co będzie? Zobaczymy. Ale jakoś ta sprawa tak troche śmierdzi. Teraz wszyscy się jarają, jaki to dobry ruch ze strony Autodesku, a ograbianie z legalnie kupionych licencji zeszło na dalszy plan. Wszystko przekalkulowali skurczybyki 😜

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, xmass napisał:

ograbianie z legalnie kupionych licencji zeszło na dalszy plan

Naświetlisz temat? Brzmi ciekawie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wprowadzą licencje INDIE na stałe w Polsce to odpuszczam wszystkie grzechy Autodeskowi.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, STRZYG napisał:

Jak wprowadzą licencje INDIE na stałe w Polsce to odpuszczam wszystkie grzechy Autodeskowi.

 

STRZYG no nie, tak się nie robi, to tak jakby Hitlerowi się odpuściło bo lubiał psy.
Autodesk prowadzi brudną politykę, i to powinno się piętnować i z tym walczyć, nie pozwalać korporacji na robienie co im się podoba. Dają jakieś indie licencje, spoko, jak nie będzie wyboru to sam skorzystam :D, ale obawiam się że to całe indie wprowadzili ze względu na przemyślany plan likwidacji perpetuali. Tak jak pisałem, pożyjemy zobaczymy. Jak na razie to tylko domysły i przypuszczenia. A o UE nawet nie wspominali.

  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Niech tylko program pilotażowy skłoni ich do puszczenia tego na stałe w EU.

Edited by deshu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem plany autodesku. Jeżeli odkupię teraz licencje 3ds maxa, np. 2014, to będę mógł ją aktywować do marca 2021r, a potem jej aktywacja stanie się niemożliwa i program jest bezużyteczny (według https://knowledge.autodesk.com/customer-service/account-management/users-software/previous-versions/previous-version-support-policy )

Czy może ktoś moje wnioski potwierdzić / obalić, bo nie wiem czy jest sens w ogóle zastanawiać się nad odkupieniem licencji wieczystej od kogoś.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, jarekhell1 napisał:

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem plany autodesku. Jeżeli odkupię teraz licencje 3ds maxa, np. 2014, to będę mógł ją aktywować do marca 2021r, a potem jej aktywacja stanie się niemożliwa i program jest bezużyteczny (według https://knowledge.autodesk.com/customer-service/account-management/users-software/previous-versions/previous-version-support-policy )

Czy może ktoś moje wnioski potwierdzić / obalić, bo nie wiem czy jest sens w ogóle zastanawiać się nad odkupieniem licencji wieczystej od kogoś.

sam sobie odpowiedziales 🙂 dokladnie tak bedzie jak piszesz. Od 2021, twoja wieczysta licencja jest juz niewieczysta 🙂

https://www.blender.org/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli w zasadzie kupno licencji używanej to strata kasy i mija się z celem, skoro i tak za chwile bedzie bezużyteczna 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie AD nie neguje posiadania licencji wieczystej, ale nie da możliwości aktywowania jej. Unijna dyrektywa mówi że w przypadku gdy nie ma możliwości aktywowania licencji aby użytkować aplikację (np firma zbankrutowała, albo AD chcę zabrać możliwość aktywacji), to możesz użyć wszelkich środków potrzebnych do jej użytkowania (np crack) i to będzie działanie w ramach prawa unijnego, w USA mają gorzej, bo takiej dyrektywy nie mają. Generalnie chyba zbiera się masowy pozew w stronę AD, ale czy to coś da to zobaczymy. Z tego co przeczytałem AD twierdzi że działa zgodnie z prawem, niestety nie poparli to jak na razie żadnym z unijnych praw.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/1/2019 at 12:33 PM, xmass said:

Generalnie AD nie neguje posiadania licencji wieczystej, ale nie da możliwości aktywowania jej. Unijna dyrektywa mówi że w przypadku gdy nie ma możliwości aktywowania licencji aby użytkować aplikację (np firma zbankrutowała, albo AD chcę zabrać możliwość aktywacji), to możesz użyć wszelkich środków potrzebnych do jej użytkowania (np crack) i to będzie działanie w ramach prawa unijnego, w USA mają gorzej, bo takiej dyrektywy nie mają. Generalnie chyba zbiera się masowy pozew w stronę AD, ale czy to coś da to zobaczymy. Z tego co przeczytałem AD twierdzi że działa zgodnie z prawem, niestety nie poparli to jak na razie żadnym z unijnych praw.

Nie do konca tak jest. Zgodnie z prawem EU zabezpieczenie wsparcia czy podespolow do produktu na terenie Unii musi byc zapewnione przez 10 lat od EOL, czyli jezeli masz rok 2019 to ADSK nie musi juz wspierac nic do v2008 wlacznie. W 2009 weszla na rynek v2010 a jeszcze obowiazywala do kwietnia v2009. Tym samym v2008 zakonczyla swoj zywot - zgodnie z prawem unijnym w grudniu 2008. I tak dalej... Wiec w 2021 roku zapewne bedzie 3ds Max v2021 (z 2020 roku) i v2022 (z 2021 roku). To oznacza, ze calkiem legalnie ADSK moze uwalic wszystko do v2011 wlacznie. Co innego 2012 i wyzej. Te musi wspierac dalej przez 10 lat, liczac od konca roku w ktorym zostaly wydane.

Mnie bardziej interesuje kwestia osob takich jak ja. Mam licencje z Maintenance od 15 lat, gdzie co roku place danine, wiec przedluzam zywot oprogramowania. W tym zakresie nie zmienily sie zapisy licencyjne i jako takie zmienione nie moga byc (to prawo to juz nie tylko EU ale i USA). Teoretycznie od v2014 (o ile pamietam) nie ma juz nowych licencji permanentynch, ale moja taka jest z powodu kontraktu. Co sie stanie jezeli sprzedam komus licencje - kontraktu napewno nie beda chcieli przepisac bo nie musza ale ktos nabywa wtedy (dajmy na to) wersje permanentna 3ds Max 2020. To oznacza, ze i tak musza zapewnic wsparcie temu uzytkownikowi do 2030 roku. Ot i taka zagwozdka dla prawnikow ADSK.

Sam pamietam jak uzywalismy crackow (na stoisku Autodesk!) do odpalenia 3ds Max i Maya na IBC i Siggraph bo sie wysypal na nowych Integraphach system licencyjny. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ZelvaBOi dzięki za informacje. Dowiedziałem się czegoś nowego 🙂
Nie jestem pewien co oznacza "zabezpieczenie wsparcia czy podespolow do produktu na terenie Unii musi byc zapewnione przez 10 lat od EOL"
Czy chodzi tutaj o wsparcie typu serwis packi, hotfixy itd, czy możliwość aktywacji produktu, a przez co użytkowania produktu legalnie zakupionego. Wraz z zakupem licencji wieczystej, musisz mieć możliwośc korzystania z aplikacji do końca twoich dni. Więc producent powinien zapewnić możliwość użytkowania. Myle się?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/5/2019 at 7:56 PM, xmass said:

@ZelvaBOi dzięki za informacje. Dowiedziałem się czegoś nowego 🙂
Nie jestem pewien co oznacza "zabezpieczenie wsparcia czy podespolow do produktu na terenie Unii musi byc zapewnione przez 10 lat od EOL"
Czy chodzi tutaj o wsparcie typu serwis packi, hotfixy itd, czy możliwość aktywacji produktu, a przez co użytkowania produktu legalnie zakupionego. Wraz z zakupem licencji wieczystej, musisz mieć możliwośc korzystania z aplikacji do końca twoich dni. Więc producent powinien zapewnić możliwość użytkowania. Myle się?

Chodzi o to, ze producent musi przez dziesiec lat od End of Life zapewnic mozliwosc uruchomienia licencji w warunkach wymagan technicznych - czyli jezeli np. dedykowany system to Windows XP to nie musi gwarantowac dzialania na Windows 10. Nie musi zatem publikowac zadnych Hotfix, itp. Niemniej jezeli posiadasz komputer i system zgodny ze specyfikacja to producent musi zapewnic mozliwosc aktywowania produktu na takiej konfiguracji wlasnie przez owe 10 lat. Pozniej moga miec to w d... Wieczysta licencja oznacza to, ze jestes wlascicielem ale nie ma obowiazku po stronie producenta wspierania produktu. To jak z autem. Kupujesz je na wlasnosc, ale po 30 latach mozesz nie miec dostepu do czesci. Jestes wlascicielem zlomu w garazu - chociaz sprawne to z braku jednej srubki nie pojedzie. Wiec korzystac z licencji mozesz, ale producent nie ma obowiazku jej aktywowac po uplywie 10 lat. Natomiast zastosowanie cracka po tym okresie bedzie legalne. Przed uplywem 10 lat bedzie to swiadome obejscie zabezpieczen a tym samym (pomimo, iz jestes wlascicielem softu) jest to niezgodne z prawem i (czesto) zapisami w samej licencji.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 31.07.2019 o 19:17, xmass napisał:

Autodesk prowadzi brudną politykę, i to powinno się piętnować i z tym walczyć, nie pozwalać korporacji na robienie co im się podoba. Dają jakieś indie licencje, spoko, jak nie będzie wyboru to sam skorzystam :D, ale obawiam się że to całe indie wprowadzili ze względu na przemyślany plan likwidacji perpetuali. Tak jak pisałem, pożyjemy zobaczymy. Jak na razie to tylko domysły i przypuszczenia. A o UE nawet nie wspominali.

Polać mu. Ja w dalszym ciągu mam odczucia że Autodesk nie tworzy nic innowacyjnego. Oni tylko skupują softy/technologię, windują ceny i sprzedają. W biznesie oni są bardzo dobrzy, tak dobrzy że prawie o monopol się ocierają. Nagle wprowadzają Indie licencje, co za niespodzianka. Nie wolno im popuszczać, nie zapominajcie jak rozprawiają się z konkurencją, (XSI). Freelancerzy powinni iść nie w licencje Indie tego monipolisty tylko w alternatywne softy, Blender, ZBrush, Modo, Houdini. Być może i studia animacyjne które składają wszystko na Maya w końcu też kiedyś odwrócą się od tego złego króla. Może i jestem radykalny w swoim myśleniu ale uważam że tak należy. W przeciwnym wypadku można zostać tylko niewolnikiem. 

Edited by gryzon
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy