Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

hej, niekt贸rzy mo偶e wiedz膮 inni mo偶e nie. 馃槃 ale od d艂u偶szego czasu g艂贸wnie pracuje w Houdinim i Clarisse i staram si臋 przekracza膰 granice mojego 2 rdzeniowego laptopa z 16 giga ramu i dyskiem HDD.

Obecny projekt to.. zniszczone ceglane stare miasto. Ca艂e miasto generuje proceduralnie w Houdinim.

Obecnie co mam zrobione to (wszystko jest proceduralne), pisze 偶eby nie pisa膰 co chwile procedural. xD

tak wi臋c.. generator budynku.. jako input potrzebny jest tylko kszta艂t budynku albo jego kontur mo偶e to by膰 tekstura mo偶e to by膰 po prostu zwyk艂y cube.. czy kilka cube贸w... Je艣li jest to obiekt 3D.. to ilo艣膰 pienter jest automatyczna.. natomiast je艣li jest to shape 2D.. to moge sam przypisa膰 albo wygenerowa膰 randomowo.... Ale no to tam jest bana艂.

prawdziwy challange to by艂a optymalizacja i skala projektu.. za艂o偶enie by艂o 偶e ka偶dy budynek jest zrobiony z cegie艂. w formie GEO nie tekstury.. bo destrukcja ma by膰 na poziomie 偶e ka偶da cegie艂ka spada. Teoretycznie prosta sprawa bo robisz ceg艂e i po prostu instancje. Niby tak ale instancja nie p臋knie i wszystko b臋dzie mia艂o taki zygzakowany wzorek.

tak wi臋c. generuje chmur臋 punkt贸w (budynek) ka偶dy punkt ma przypisane attrybuty takie jak orient (kt贸rego potem u偶ywam w clarisse aby ceg艂a by艂a pod odpowiednim kontem) ID ceg艂y. i par臋 innych parametr贸w... Nast臋pnie. poniewa偶 nie chce zwali膰 ca艂ego budynku tylko jego cz臋艣膰 jak to zazwyczaj bywa... maskuje 50% budynku u偶ywaj膮c nois贸w w przestrzeni 3D.. z fall offem. kt贸ry automatycznie dostosowuje si臋 do wielko艣ci budynku. Do symulacji trafia tylko te 50%.. teraz te 50% jest dzielone ponownie randomowo na 50% gdzie po艂owa cegie艂... a tak naprawd臋 punkt.. jest zamieniany na 2 punkty.. te 2 punkty to ceg艂a kt贸ra jest przeci臋ta na p贸艂. Daje mi to efekt fracturingu przy zachowaniu instancji.. Podobne systemy s膮 zastosowane jako cement... pod艂ogi kafelki i inne elementy.

do tego mam stworzony generator fotorelistycznych cegie艂 jako i偶 b臋dzie to instancja detal jest taki 偶e mog臋 po艂o偶y膰 kam臋r臋 na cegle.
z Racji limitu pliku do 3.91M troch臋 s艂abo z wrzucaniem progres贸w wi臋c @KLICEK albo @adek je艣li czytacie to jakby da艂o to zmieni膰 tak 偶eby np do 10 mega. bo wtedy kr贸tkie filmiki mo偶na by wstawia膰 H264 mp4. wi臋c b臋d臋 si臋 posi艂kowa艂 wrzutami z twittera 馃槃 do tego czasu.

Edited by Maciek Jutrzenka
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wida膰 偶e nie 藕le si臋 tam bawisz 馃檪聽Powoli wgryzam si臋 w ten soft, mega wci膮gaj膮cy program. Mam tutaj jak膮艣 cz臋艣膰 filozofii z XSI.聽

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziom super 馃檪

nie dasz rady wrzucac na yt i linkowac?聽

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo Vimeo, tam mo偶esz wycisn膮膰 troch臋 lepsz膮 jako艣膰 obrazu.聽

Share this post


Link to post
Share on other sites

艢wietnie z tego wybrn膮艂e艣. Nie chcia艂bym (ze wzgl臋du na limit serwera) plik贸w wideo. Dzisiaj do tego mamy YT, Vimeo czy w艂a艣nie Twitter. Spos贸b w jaki to wrzuci艂e艣 jest 艣wietny bo dodatkowo "promujesz" sw贸j profil na Twitterze je艣li kto艣 chcia艂bym Ci臋 艣ledzi膰.聽

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzin臋 temu, adek napisa艂:

艢wietnie z tego wybrn膮艂e艣. Nie chcia艂bym (ze wzgl臋du na limit serwera) plik贸w wideo. Dzisiaj do tego mamy YT, Vimeo czy w艂a艣nie Twitter. Spos贸b w jaki to wrzuci艂e艣 jest 艣wietny bo dodatkowo "promujesz" sw贸j profil na Twitterze je艣li kto艣 chcia艂bym Ci臋 艣ledzi膰.聽

Firefox ma z automatu blokowanie niekt贸rych element贸w stron. Min. blokuje takie linki z Twittera. - s膮 wy艣wietlane na czarno, nie dzia艂a link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzin臋 temu, michalo napisa艂:

Firefox ma z automatu blokowanie niekt贸rych element贸w stron. Min. blokuje takie linki z Twittera. - s膮 wy艣wietlane na czarno, nie dzia艂a link.

serio? kurcze ja na linuxie u偶ywam fier foxa i nie mam聽 czego艣 takiego ;x ani na chrome.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
42 minuty temu, Maciek Jutrzenka napisa艂:

serio? kurcze ja na linuxie u偶ywam fier foxa i nie mam聽 czego艣 takiego ;x ani na chrome.

Mo偶e masz wy艂膮czone albo na linuxa nie trzeba blokowa膰 馃槈 Ja wy艂膮czy艂em i widz臋 normalnie teraz posty.

A tak to wygl膮da z w艂膮czomnym filtrem:
https://pasteboard.co/Iv4KEBB.png

Edited by michalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

og贸lnie finalny render b臋dzie zupe艂nie inny bo miasto b臋dzie co艣 w formie hyba wyspy albo na g贸rze co艣 w formie zamku mo偶e...聽聽

z nowych spraw.. Przymiarka do okien, testowanie gradeingu z lotu ptaka.. i jak to wygl膮da og贸lnie.. Niekt贸re budynki maj膮 star膮 symulacje niekt贸re now膮.. a niekt贸re maj膮 z oknami. Co istotne to do symulacji zosta艂y dodane wi臋ksz kawa艂ki bo z lotu ptaka gubi艂 si臋 detal a teraz jest to lepiej widoczne troch臋....

stuff do zrobienia teraz jedna z trudniejszych spraw... czyli camera projection mapping na instancjach instancji nie wiem czy to w og贸le wypali ale zobaczymy co Clarisse na to powie. czyli innymi teksturowanie budynku.. bo ka偶da ceg艂a ma juz teksture teraz musimy nalo偶y膰 na to brudy zacieki etc grafiti...聽

raw i po jakim艣 tam comp/gradzie robi艂em troch臋 pod s艂o艅ce teraz widz臋 偶e za du偶o troch臋 zieleni si臋 wkrad艂o.聽

Zrzut_ekranu_z_2019-09-04_21-48-25.png

COMP_V28.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matko bosko Maciek, ale kawa艂 roboty. B臋dzie z tego jaki艣 film z mikro-fabu艂膮 czy "tylko" rozpierducha?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grubo to wygl膮da, na pracowa艂e艣 si臋. Poka偶esz jakie艣 nody z Houdiniego? Ciekawi mnie jak bardzo Ci si臋 to rozros艂o 馃檪

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe艂en szacunek. Pami臋tam czasy jak jeszcze tylko gada艂e艣 o tym jaki to interesuj膮cy soft i na Blenderze trzaska艂e艣 jaki艣 proceduralizm, a teraz takie rzeczy pokazujesz. Brawo go艣ciu. W艂a艣ciwie to dw贸ch ludzi mnie tutaj na forum zainspirowa艂o do hobbystycznej nauki tego softu, ty i @Destroyer. Testuj臋 sobie na nim teraz jakie艣 mega proste przypadki, ostatni wizualny programing mia艂em na ICE w Softimage XSI tam te偶 pi臋knie to dzia艂a艂o.聽

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy