vxm 69 Posted October 1 (edited) Niedawno odgrzebałem jakiś prastary projekt robiąc porządki i zacząłem w nim dłubać ot tak, by zupełnie nie zapomnieć zbrusha, którego ostatnio rzadko mam okazję uruchamiać. Przy okazji stwierdziłem, że może by to to dla odmiany upozować i może kiedyś skończyć 🙂 Jak widać po obrazku ukazującym różne etapy, Dżonatan zaczynał jako blockout do czegoś przypominającego robota, nie wiem o co mi wówczas chodziło :). Przeszedł jeszcze fazę większej ilości kończyn oraz łachmaniarza zanim wykrystalizowała mi się na niego jakakolwiek wizja. Proces projektowania bardzo jak widać uporządkowany 😄 Na szczęście robię to dla siebie, żeby się poduczyć, więc nikt nie będzie pokrzywdzony moim meandrowaniem 🙂 Wszelkie uwagi mile widziane 🙂 Mam też pytanie o podejście do pozowania. Tu wyszedłem z dynamesha w takiej neutralnej pozie, zremesher + projekcja, potem pozowanie ręcznie na najnizszym sudivision no i czyszczenie, porządkowanie itp. Destrukcyjny proces. Przy rzeźbieniu z zamysłem, że postać nie ląduje w grze warto zaczynać od razu od upozowanej postaci, czy w ogóle zrobić postać w t-pose i pozować gdzieś w zewnętrznym sofcie z prawilnym rigiem na koniec? Edited October 4 by vxm 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
KLICEK 1,795 Posted October 1 kurde bardzo fajne te bloczki Ci wyszly 🙂 Share this post Link to post Share on other sites
KLICEK 1,795 Posted October 1 "Przy rzeźbieniu z zamysłem, że postać nie ląduje w grze warto zaczynać od razu od upozowanej postaci, czy w ogóle zrobić postać w t-pose i pozować gdzieś w zewnętrznym sofcie z prawilnym rigiem na koniec?" po prostu sobie rob jak Ci wygodniej 🙂 ja bym upozowal w zbrushu i tyle 🙂 zrobil bym sobie nowa siatke (jak juz bym zablokowal caly model i napackal detale), zrobil na tym lejer upozowal model 🙂dzieki temu bedziesz mogl w kazdej chwili wracac do t pozowego mesha np. jak bedziesz chcial dodac wiecej detali 😉 Share this post Link to post Share on other sites
vxm 69 Posted October 1 40 minutes ago, KLICEK said: po prostu sobie rob jak Ci wygodniej 🙂 ja bym upozowal w zbrushu i tyle 🙂 zrobil bym sobie nowa siatke (jak juz bym zablokowal caly model i napackal detale), zrobil na tym lejer upozowal model 🙂dzieki temu bedziesz mogl w kazdej chwili wracac do t pozowego mesha np. jak bedziesz chcial dodac wiecej detali 😉 o, to jest szczwany trik, na tyle szczwany, że chyba wrócę do nieupozowanej postaci i zrobię pozę raz jeszcze żeby mieć możliwość pracy na symetrii w oddzielnym layerze 🙂 Dzięki wielkie za poradę 🙂 Share this post Link to post Share on other sites
vxm 69 Posted October 1 No cóż... 😄 upozowałem sobie go nagrywając layer i metoda działała do momentu kiedy zaznaczyłem sobie element, nad którym chciałem pracować- nagle nieupozowany mesh, który już zacząłem dziabać przeskoczył do upozowanego z takimi kwiatkami. Layer nieupozowany mam na 0 i to jest wyjściowy, jak wrzucam wartość jeden, czyli finalną pozę to wygląda to jeszcze ciekawiej. Ktoś ma pomysł, co zrobiłem źle? Share this post Link to post Share on other sites
michalo 1,017 Posted October 1 Zmieniałeś topologię? Layer robiony na najwyższym subdivie? Share this post Link to post Share on other sites
vxm 69 Posted October 1 chciałem zaznaczeniem i transpose zrobić ostre wcięcie w jednym z elementów i tak, layer zrobiłem na najwyższym subdiv, potem transpose dopiero cały był na najniższym robiony Share this post Link to post Share on other sites
KLICEK 1,795 Posted October 1 ja bym zrobil tak: 1)duplikat mesha 2)zremesh na calosci z mirrorem wlaczonym, zeby miec taka sama siatke po obu stronach 3)projekcja detalu z duplikatu mesha (musisz dodac subdivsy) 4) stowrzyl lajerek nr 1, ktory bedzie trzymal tpose 5) stowrzyl lejerek nr 2 ktory bedzie trzymal poze 🙂 6) upozowal mesha 1 Share this post Link to post Share on other sites
vxm 69 Posted October 1 okej, spróbuję w ten sposób jak znajdę chwilę 🙂 dziękuję! Share this post Link to post Share on other sites
vxm 69 Posted October 3 Update ode mnie, dodałem nieco detalu, upozowałem powtórnie i wciąż pracuję w symetrii. Brakuje jeszcze detalu i dopracowania najbardziej na elementach, o których wiedziałem, że się zniekształcą przy pozowaniu. Samo pozowanie też jeszcze będę tweakował- jego lewe ramię wychylę do tyłu, bo coś mi nie leży teraz jego ułożenie. Postawiłem go na szybko skleconym postumencie- kształty będą nawiązywać nieco do instalacji na jego głowie albo przynajmniej do rogów 🙂 Share this post Link to post Share on other sites
vxm 69 Posted October 4 jeszcze trochę podłubałem i zrrobiłem prowizoryczny render w zetce 🙂 5 Share this post Link to post Share on other sites
KLICEK 1,795 Posted October 4 super 🙂 pyklo Ci to pozowanko? czy dupa? Share this post Link to post Share on other sites
michalo 1,017 Posted October 4 Spoko renderek. Coś chyba złego się dzieje w biodrach. Ogólnie pracujesz jeszcze nad formą? Bo widzę sporo małych detali a trochę anatomia tu i tam wola o trochę więcej miłości. Share this post Link to post Share on other sites
vxm 69 Posted October 4 5 minutes ago, michalo said: Coś chyba złego się dzieje w biodrach. Ogólnie pracujesz jeszcze nad formą? Bo widzę sporo małych detali a trochę anatomia tu i tam wola o trochę więcej miłości. Biodra zauważyłem jak zacząłem renderować, także tak, raczej jeszcze będę siedział nad formą 🙂 Tak samo muszę jeszcze powalczyć ze zgiętym ramieniem oraz zaciśniętą dłonią. W drugiej ręce jeszcze mam okolice łokcia do poprawienia. Ten drobny detal mam na layerze- to głównie alphy i trochę build-upa połączonego z dam standard, więc tak naprawdę nic wielkiego 🙂 11 minutes ago, KLICEK said: super 🙂 pyklo Ci to pozowanko? czy dupa? dzięki 🙂 pykło w końcu z tą prostszą opcją, którą doradzałeś na początku- po prostu go zremeshowałem z symetrią i przestałem próbować zmieniać topologię po upozowaniu. Jak już zbliżę się do końca z całością, to po prostu w upozowanym poucinam to co chciałem mieć ucięte od początku 🙂 Póki co wszystko działa pięknie Share this post Link to post Share on other sites
vxm 69 Posted October 10 Wrzuciłem do Blendera i pogmerałem w renderze (gmerałem jak bezgłowy kurczak) i na jasnym tle 3 Share this post Link to post Share on other sites
vxm 69 Posted October 11 Jeszcze podłubałem, dalej mi coś z biodrami nie gra i za bardzo mnie góra wciąga... Zmieniłem nieco design jego lagi, na razie wyłączyłem obręcze, jeszcze nie zdecydowałem czy wrócą albo ile ich wróci i gdzie. Spędziłem godzinę na próbach owinięcia mu tego i owego łańcuchami, bez większych sukcesów, na razie je olałem, ale czymś bym go chciał poobwijać 😕 Zmieniłem również postument na coś mniejszego, na poprzednim mi ginął trochę- lepszy byłby do większej sceny a nie samej ekspozycji postaci. 3 Share this post Link to post Share on other sites
vxm 69 Posted October 17 (edited) Chyba skończywszy, a w zasadzie skończywszy na teraz, bo mógłbym jeszcze rok to dłubać i nie byłoby w pełni to co chcę 🙂 Edited October 17 by vxm 3 Share this post Link to post Share on other sites
vxm 69 Posted October 18 Zacząłem modzić coś nowego, na razie blockout i bicie się z pomysłami 🙂 Będzie wyzwanie wymodelować wnętrze czaszki 🙂 3 Share this post Link to post Share on other sites