Jump to content
vxm

W wolnych chwilach bez ładu i składu

Recommended Posts

Posted (edited)

Niedawno odgrzebałem jakiś prastary projekt robiąc porządki i zacząłem w nim dłubać ot tak, by zupełnie nie zapomnieć zbrusha, którego ostatnio rzadko mam okazję uruchamiać. Przy okazji stwierdziłem, że może by to to dla odmiany upozować i może kiedyś skończyć 🙂 Jak widać po obrazku ukazującym różne etapy, Dżonatan zaczynał jako blockout do czegoś przypominającego robota, nie wiem o co mi wówczas chodziło :). Przeszedł jeszcze fazę większej ilości kończyn oraz łachmaniarza zanim wykrystalizowała mi się na niego jakakolwiek wizja. Proces projektowania bardzo jak widać uporządkowany 😄 Na szczęście robię to dla siebie, żeby się poduczyć, więc nikt nie będzie pokrzywdzony moim meandrowaniem 🙂

Wszelkie uwagi mile widziane 🙂

 

Mam też pytanie o podejście do pozowania. Tu wyszedłem z dynamesha w takiej neutralnej pozie, zremesher + projekcja, potem pozowanie ręcznie na najnizszym sudivision no i czyszczenie, porządkowanie itp. Destrukcyjny proces. Przy rzeźbieniu z zamysłem, że postać nie ląduje w grze warto zaczynać od razu od upozowanej postaci, czy w ogóle zrobić postać w t-pose i pozować gdzieś w zewnętrznym sofcie z prawilnym rigiem na koniec?

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

bonus.jpg

Edited by vxm
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurde bardzo fajne te bloczki Ci wyszly 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Przy rzeźbieniu z zamysłem, że postać nie ląduje w grze warto zaczynać od razu od upozowanej postaci, czy w ogóle zrobić postać w t-pose i pozować gdzieś w zewnętrznym sofcie z prawilnym rigiem na koniec?"

 

po prostu sobie rob jak Ci wygodniej 🙂 ja bym upozowal w zbrushu i tyle 🙂 zrobil bym sobie nowa siatke (jak juz bym zablokowal caly model i napackal detale), zrobil na tym lejer upozowal model 🙂dzieki temu bedziesz mogl w kazdej chwili wracac do t pozowego mesha np. jak bedziesz chcial dodac wiecej detali 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, KLICEK said:

po prostu sobie rob jak Ci wygodniej 🙂 ja bym upozowal w zbrushu i tyle 🙂 zrobil bym sobie nowa siatke (jak juz bym zablokowal caly model i napackal detale), zrobil na tym lejer upozowal model 🙂dzieki temu bedziesz mogl w kazdej chwili wracac do t pozowego mesha np. jak bedziesz chcial dodac wiecej detali 😉

o, to jest szczwany trik, na tyle szczwany, że chyba wrócę do nieupozowanej postaci i zrobię pozę raz jeszcze żeby mieć możliwość pracy na symetrii w oddzielnym layerze 🙂 Dzięki wielkie za poradę 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

No cóż... 😄 upozowałem sobie go nagrywając layer i metoda działała do momentu kiedy zaznaczyłem sobie element, nad którym chciałem pracować- nagle nieupozowany mesh, który już zacząłem dziabać przeskoczył do upozowanego z takimi kwiatkami. Layer nieupozowany mam na 0 i to jest wyjściowy, jak wrzucam wartość jeden, czyli finalną pozę to wygląda to jeszcze ciekawiej. Ktoś ma pomysł, co zrobiłem źle? 

 

blob.thumb.png.6e337e99be1789768bd9457fc6d440c5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmieniałeś topologię? Layer robiony na najwyższym subdivie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

chciałem zaznaczeniem i transpose zrobić ostre wcięcie w jednym z elementów i tak, layer zrobiłem na najwyższym subdiv, potem transpose dopiero cały był na najniższym robiony 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym zrobil tak:

1)duplikat mesha

2)zremesh na calosci z mirrorem wlaczonym, zeby miec taka sama siatke po obu stronach 

3)projekcja detalu z duplikatu mesha (musisz dodac subdivsy)

4) stowrzyl lajerek nr 1, ktory bedzie trzymal tpose

5) stowrzyl lejerek nr 2 ktory bedzie trzymal poze 🙂 

6) upozowal mesha 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

okej, spróbuję w ten sposób jak znajdę chwilę 🙂 dziękuję!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update ode mnie, dodałem nieco detalu, upozowałem powtórnie i wciąż pracuję w symetrii. Brakuje jeszcze detalu i dopracowania najbardziej na elementach, o których wiedziałem, że się zniekształcą przy pozowaniu. Samo pozowanie też jeszcze będę tweakował- jego lewe ramię wychylę do tyłu, bo coś mi nie leży teraz jego ułożenie. Postawiłem go na szybko skleconym postumencie- kształty będą nawiązywać nieco do instalacji na jego głowie albo przynajmniej do rogów 🙂

BPR_Render.jpg

BPR_Render2.jpg

BPR_Render4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszcze trochę podłubałem i zrrobiłem prowizoryczny render w zetce 🙂

BPR_Render.jpg

sebastian-zakrzewski-bpr-render2.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

super 🙂

 

pyklo Ci to pozowanko? czy dupa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko renderek.

 

Coś chyba złego się dzieje w biodrach.

Ogólnie pracujesz jeszcze nad formą? Bo widzę sporo małych detali a trochę anatomia tu i tam wola o trochę więcej miłości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, michalo said:

Coś chyba złego się dzieje w biodrach.

Ogólnie pracujesz jeszcze nad formą? Bo widzę sporo małych detali a trochę anatomia tu i tam wola o trochę więcej miłości.

Biodra zauważyłem jak zacząłem renderować, także tak, raczej jeszcze będę siedział nad formą 🙂 Tak samo muszę jeszcze powalczyć ze zgiętym ramieniem oraz zaciśniętą dłonią. W drugiej ręce jeszcze mam okolice łokcia do poprawienia. Ten drobny detal mam na layerze- to głównie alphy i trochę build-upa połączonego z dam standard, więc tak naprawdę nic wielkiego 🙂

11 minutes ago, KLICEK said:

super 🙂

 

pyklo Ci to pozowanko? czy dupa?

dzięki 🙂 pykło w końcu z tą prostszą opcją, którą doradzałeś na początku- po prostu go zremeshowałem z symetrią i przestałem próbować zmieniać topologię po upozowaniu. Jak już zbliżę się do końca z całością, to po prostu w upozowanym poucinam to co chciałem mieć ucięte od początku 🙂 Póki co wszystko działa pięknie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzuciłem do Blendera i pogmerałem w renderze (gmerałem jak bezgłowy kurczak)

demo1.jpg

i na jasnym tle

demo2.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze podłubałem, dalej mi coś z biodrami nie gra i za bardzo mnie góra wciąga... Zmieniłem nieco design jego lagi, na razie wyłączyłem obręcze, jeszcze nie zdecydowałem czy wrócą albo ile ich wróci i gdzie. Spędziłem godzinę na próbach owinięcia mu tego i owego łańcuchami, bez większych sukcesów, na razie je olałem, ale czymś bym go chciał poobwijać 😕 Zmieniłem również postument na coś mniejszego, na poprzednim mi ginął trochę- lepszy byłby do większej sceny a  nie samej ekspozycji postaci.

void-walker_rzuty.jpg

void-walker_rzuty2.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba skończywszy, a w zasadzie skończywszy na teraz, bo mógłbym jeszcze rok to dłubać i nie byłoby w pełni to co chcę 🙂

sebastian-zakrzewski-demon1.jpg

sebastian-zakrzewski-void.jpg

sebastian-zakrzewski-voidwalker-1.jpg

sebastian-zakrzewski-voidwalker-2ao.jpg

sebastian-zakrzewski-bpr-render.jpg

Edited by vxm
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacząłem modzić coś nowego, na razie blockout i bicie się z pomysłami 🙂 Będzie wyzwanie wymodelować wnętrze czaszki 🙂

untitled.jpg

Untitled-1.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy